Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, September 8, 2014

Undi cina Gerakan tak tarik, tapi mahu Melayu tak undi UMNO?




Dahlah Gerakan belum tahu boleh dapat tambahkan undi kaum cina tapi kini menolak undi untuk BN. 

Ni bodoh ke atau sombong. Atau sabotaj?
Mana tidak, Perkasa dianggotai oleh orang Melayu yang merupakan tiang sokongan UMNO. Bukankah ini satu sabotaj terhadap UMNO demi untuk agenda liberal gerakan yang belum pasti membantu tambah undi BN.

Kata-kata Dato Ibrahim Ali selaku Presiden Perkasa tu satu hal.

Faham benar Ibrahim ali kerana ia mungkin wayang dan satu cara dia memberi tekanan ke atas Dato Najib untuk isu yang mana 189 Bahagian UMNO kini mahu dikekalkan Akta Hasutan dan dikembalikan SIA kerana SOSMA dilihat sebagai lemah.




Pastinya Ibrahim Ali tidak mahu undi PKR dan DAP. Bagi Ibrahim ali yang pernah bertanding atas tiket PAS dan pusing tinggalkan PAS, agak susah dan merendahkan maruahnya untuk kembali sokong PAS.

Entahlah tapi kalau Ibrahim Ali mahu mulakan parti baru, itu dah lain cerita .... 

2 comments :

Anonymous said...

PEMBETULAN: (perenggan pertama)

Mana si PENDATANG KAPIRDAJAL GerakanKANGKANGBABI mahupun MCACELAKA tak makin naik muka - dahlah perangai sebiji mcm. DAPBANGKAI - kerana PM-LIBERAL-elit yg. dilahirkan dgn. sudu 'emas' asyik nak TUNDUK pd. mereka!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Tengok lagi GERTAKAN PENDATANG GerakanKANGKANGBABI, kali ini pd. YAB Tun Abd. Hamid pula - kerana YAB Tun Hamid kita begitu BERANI memperjuangkan KEBENARAN sejarah KEMERDEKAAN Tanah Melayu dari zaman si PENJAJAH British-ZIONIS-BINATANG BUAS - oleh nenek-moyang BUMIPUTERA Islam/Melayu kita, dari zaman Dato Bahaman, Dato Sagor, Dato Maharaja Lela, Dol Said atau Tok Janggut lagi - yg. asyik diLUPAkan akibat nak jaga hati bangsa PENDATANG-tak-sedaq-diri! Makin KURANG AJAQ betullah si GerakanKANGKANGBABI ni!

lihat di - http://helenang.wordpress.com/2014/09/07/parti-gerakan-tuntut-bekas-ketua-hakim-negara-tun-hamid-pohon-maaf/ , Parti Gerakan tuntut bekas Ketua Hakim Negara Tun Hamid pohon maaf!

Makcik Sambal Belacan.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.