Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, December 11, 2015

Najib Rasmi Majlis PAS? Jangan Ada Yang Meracau Nanti



Pedih! Sakit Hati! Bimbang! Itulah perasaan yang terbuku didalam hati DAP,PKR dan Amanah. Kini Pakatan Harapan terasa sangat terancam apabila melihat senario politik hari ini.

Kini PAS yang merupakan parti Melayu kedua Terkuat selepas UMNO sudah menghulurkan tangan persahabatan. Keterbukaan untuk menjemput seorang Perdana Menteri daripada Barisan Nasional merasmikan Majlis yang dinaungi oleh Presiden PAS, memberi isyarat yang jelas. Baca di sini

Nampaknya era politk baru sekali lagi memberi nafas baik buat umat Islam di Malaysia. Agenda DAP nampaknya digagalkan PAS. Pujukan PKR tidak lagi dipandang dan PAS buktikan diri mereka mampu menjatuhkan pakatan yang tidak kenang budi.

Apapun semoga Islam terus bersatu dan persahabatan yang terjalin kekal lama. UMNO bukan seperti DAP yang ingin tunjuk kuasa dan kepala. Kini biar Pakatan Harapan tersembam menyembah bumi.

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.