Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, June 19, 2016

Azmin Bakal Bermasalah Besar Selepas PRK Sungai Besar dan Kuala Kangsar!

Tempoh untuk PKR hancur lebur semakin hampir. Detik bermulanya adalah selepas PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar. Puncanya ialah, Azmin Ali dan Wan Azizah.

Umum mengetahui, PKR terbahagi kepada dua kem besar iaitu kem Azmin Ali dan kem Wan Azizah. Kem Azmin Ali dikatakan lebih kaya dan lebih berkuasa, memandangkan mereka berada dalam Kerajaan Negeri Selangor manakala kem Wan Azizah pula, ditunjangi oleh Wan Azizah, Rafizi Ramli, Tian Chua dan Nurul Izzah.

Bukan rahsia lagi bilamana Rafizi Ramli bertindak sebagai pembuka mulut untuk kumpulan pro-Wan Azizah dalam usaha mengurangkan kuasa atau lebih tepat lagi menggulingkan Azmin Ali. Memetik laporan Buletin 247,  pendedahan oleh Rafizi Ramli tentang amalan rasuah melibatkan wang dan wanita dalam pentadbiran Azmin Ali, yang cuba dinafikan oleh Menteri Besar Selangor itu adalah tukul besar yang cuba menghapuskan anak angkat Tun Dr. Mahathir itu.

Walaupun pendedahan yang dilakukan oleh Rafizi Ramli itu tidaklah sepertimana dia memfitnah Rosmah Mansor dan Kerajaan Malaysia, namun ianya sudah cukup untuk menggegarkan kerusi Menteri Besar Selangor, terutama sekali selepas penangkapan S.Manikavasagam, bekas Ahli Parlimen Kapar yang merupakan antara sekutu kuat Azmin Ali kerana mengambil rasuah RM30,000 bagi meluluskan kontrak bernilai RM1 juta kepada sebuah syarikat. Malah Manikavasagam juga dilaporkan berhadapan dengan beberapa tuduhan jenayah lain, termasuklah memperdayakan golongan OKU mengeluarkan caruman KWSP mereka untuk diserahkan kepadanya.

PRK Sungai Besar dan PRK Kuala Kangsar merupakan detik terbaik untuk melindungi gejolak yang berlaku dalam PKR. Bagaimanapun, kalau diperhatikan menerusi Twitter mahupun kenyataan-kenyataan peribadi melibatkan Rafizi Ramli dan Latheefa Koya - seorang lagi sekutu kuat Azmin Ali - menunjukkan PKR sedang berhadapan dengan masalah yang akan meletup pada bila-bila masa.

Tanda-tandanya sudah jelas. Di mana ada Azmin Ali, Wan Azizah tidak akan sampai walaupun dalam majlis yang diuwar-uwarkan Wan Azizah akan ada sekali seperti yang berlaku hari ini di Kuala Kangsar.

Hari ini di Kuala Kangsar, sepatutnya Azmin Ali bersama-sama Wan Azizah dalam sebuah majlis ceramah membantu calon PAN. Bagaimanapun, Azmin Ali yang menyatakan sokongan kepada PAN walaupun sedar implikasi kedudukannya di Selangor kerana PAS sudah pasti akan menilai semula kedudukan serta peranan parti tersebut dalam Kerajaan Negeri Selangor.

Tanpa PAS, secara automatik, Azmin Ali akan kehilangan jawatan.

Selepas S.Manikavasagam, dikatakan seorang lagi sekutu kuat Azmin Ali akan ditahan oleh SPRM.

Gelagat yang ditunjukkan oleh Wan Azizah yang memulau mana-mana majlis yang disertai oleh Azmin Ali, sudah cukup untuk menjadi petunjuk bahawa PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar merupakan tarikh terakhir sebelum Azmin Ali berhadapan dengan masalah sebenar atau melompat masuk ke dalam DAP sepertimana yang dikatakan banyak pihak.

3 comments :

Anonymous said...

Dlm. KEGHAIRAHAN menang, JANGAN pula bangsa BUMIPUTERA kita diminta jadi KULI2; sampaikan nanti utuk. PRU akan dtg. diletakkan KEMBALI mcm. KESILAPAN dulu, pemimpin Bukan Bumiputera di kwsn. MAJORITI yg. dr. BANGSA Bumiputera - BELAJAQ dr. PRU di S. Besaq & KK ini! JANGAN lupa yg. BERIBU mengundi PANHOMO ANJING DAPJUBOQ ANJING tu, siapa yg. MAJORITI?!!!

Lihat artikel BERNAS ini di - https://akarimomar.wordpress.com/2016/06/19/najib-umno-perlu-waspada-moga-kemenangan-prk-sg-besar-dan-kuala-kangsar-bukan-perangkap/:

Najib & UMNO Perlu Waspada – Moga Kemenangan PRK Sg Besar dan Kuala Kangsar Bukan Perangkap

19 June, 2016

Dari keputusan yang telah diketahui umum semalam, kita maklum bahawa sebahagian besar undi untuk PAN datangnya dari pengundi Cina. PAN gagal menarik pengundi Melayu. Betullah andaian PAN itu proksi DAP. Sebab pengundi Cina sebenarnya undi proksi DAP. Bukankah PAN Anak Kelahiran DAP?

Yang lebih penting di sini, saya sebut dalam kiriman semalam berkenaan Tren Pengundi Cina dan Melayu Di PRK Sg. Besar Suatu Petanda Besar bahawa:

Namun demikian, terdapat sedikit perubahan tren pengundi Cina kali ini – sudah ada yang bertukar kembali mengundi UMNO.

Saya amat bimbang dengan perubahan tren ini (walaupun masih kecil bilangannya). Apakah ini merupakan strategi lebih besar pakar-pakar yang mengatur percaturan politik Cina di Tanah Air kita? [atau kesempatan ini akan diambil oleh mereka]

Apakah ketua Gerakan yang mendabik dada akan kejayaan partinya kerana dapat “menarik semula” pengundi Cina kepada BN dengan tujuan untuk mendapat suatu “pengiktirafan” yang nanti disusuli dengan “desakan”? Laporan Mkini semalam:..... (teruskan membaca)

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

#PERTAHAN Bahasa KEBANGSAAN (terutamanya di iklan2 BONGKAK di kedai2 & siaran2 asing di AstroKEPARAT), hak dan identiti BANGSA Bumiputera Islam/Melayu dan BANGSA Bumiputera lain; dan hak RAKYAT miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, serta identiti dan hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI!#

[BANGSA Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah (SATU) ’Bangsa’ Malaysia sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU ‘bangsa' Malayan bersatu dgn. MENGHAPUSkan identiti & hak BANGSA Bumiputera yg. PELBAGAI - pelansungan dari agenda-ZIONIS KEPARAT; Malayan Union-JAHANAM].

#Hormat & Pertahan habis2an UMNO/YAB PM BUMIPUTERA Islam/Melayu TULEN & TERCINTA berjiwa RAKYAT MISKIN kita, YAB DS Mohd. Najib Tun Abd. Razak!#

#Hormat & Pertahan habis2an pemimpin BUMIPUTERA Islam/Melayu TULEN & TERCINTA berjiwa RAKYAT MISKIN kita, YAB MB Terengganu Ahmad Razif Abdul Rahman!#

#Lindungi HAK dan IDENTITI berzaman nenek moyang pusaka BANGSA Bumiputera MISKIN kita, golongan Pesawah padi/Penoreh getah/Nelayan2 BUMIPUTERA Melaka/Langkawi-P.Tioman-P.Perhentian/P. Pinang/seluruh Malaysia termasuk di Pantai Klebang-Pantai Puteri di Melaka yg. begitu indah - dgn. projek Aquapolitan (FELDA LAUT ) spt. projek PEMBANGUNAN-yg berjiwa RAKYAT MISKIN di Kuala Nerus, Terengganu – idea amat BERNAS utk. RAKYAT MISKIN/TRADISIONAL kita, dr. YAB PM /YB MB Terengganu!#

#Serta perbanyakkan projek FELDA/RIDSDA & PERUMAHAN RAKYAT MISKIN/SEDERHANA terutamanya utk. bangsa BUMIPUTERA di seluruh Malaysia – BUKAN gadaikan sewenangnya TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kami utk. MO-amat licik terbaru, PEMBANGUNAN-ala-ZIONIS termasuk BERIBU hektar tanah pertanian utk. disyaki ‘NGO’2–PENYAMAQ yg. diDOMINASI oleh Bukan Bumiputera, cthnya 'NGO' yang ganjilnya bersifat KOPRPORAT, utk. industri pertanian JAGUNG utk. bekas banduan/ibu tunggal/penagih dadah dll (tapi PEKERJA2 dari golongan MISKIN/TERSISIH ni hanya dpt. gaji MINIMA; dan amat bahaya dibiaqkan IBU2 TUNGGAL MISKIN serta anak2 mereka, BERCAMPUR , melalui disyaki NGO2 PENYAMAQ ni, dgn,. BEKAS2 BANDUAN/BEKAS2 PENAGIH DADAH - yg. belum terbukti diPULIHkan sepenuhnya)!!#

(Maka mana NGO2 BUMIPUTERA kita - yg. mesti PERTAHANkan dgn. amat TEGAS, TANAH PUSAKA nenek moyang BUMIPUTERA kita serta HAK/IDENTITI bangsa BUMIPUTERA MISKIN kita?!!)

Nek Tempoyak.

IBU TUTI TKI SINGAPUR said...

SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.