Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, October 27, 2016

Nota Balas Kepada Penerjun Jambatan Pulau Pinang

Gempar dengan tragedi seorang individu yang menulis amanat serta kelesalannya sebelum bertindak "terjun" dari jambatan Pulau Pinang, hari ini gempar pula ada nota balasan untuk surat amanat tersebut.

Dalam nota balas itu, disertakan sekali sebatang rokok "putih" jenama John yang menyindir pelaku tersebut.

Nota tersebut tertulis "kami dah tolong hang viralkan hang punya artikel sampai dah bergegar satu Malaysia pasal isu hang,hang kena tolong kami pi jumpa Zaharin Md Yasin #salambaliktiang,hang tolong bagi dia jiwa kacau"

Tidak diketahui siapakah yang membuat nota balasan tersebut namun demikian jelas nota balasan itu berupa sindiran terhadap "cetek pemikiran" pelaku yang mohon netizen mem'viral'kan nota beliau yang mengaitkan kerajaan sebagai penyebab tindakan pelaku.

Turut terkait dalam nota itu ialah beberapa permintaan yang agak melucukan.

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.