Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, July 2, 2016

Dulu Lim Guan Eng Minta SPRM Segera Siasat, Sekarang Kata SPRM Cepat Untuk Mendakwa

Apabila laporan SPRM baru dibuat terhadap Lim Guan Eng, kedua-dua Lim Kit Siang dan Mat Sabu berkata tidak ada masalah, biarlah mereka buka kertas siasatan, biar mereka siasat.

Tetapi apabila SPRM failkan dakwaan ke atas Lim Guan Eng, kedua-dua Lim Kit Siang dan Mat Sabu kini mengubah nada mereka dan mengutuk SPRM malam tadi?

Juga, ingatlah bahawa Lim Guan Eng sendiri yang meminta SPRM untuk segera menyiasat beliau. Tetapi sekarang orang mengatakan SPRM terlalu cepat untuk mendakwanya.

Tonton:
https://www.facebook.com/mynationmalaysia/videos/1760068734209024/

11 comments :

Anonymous said...

Mungkin 1st round berjaya... masa perbicaraaan kena ingat saksi saksi belot... hostile whitness dan dibayar utk jatuhkan intergriti kjaan ... spt krs anwar aljub dulu semua saksi tiba tiba belot dan cacatkan pendakwaan.... ingat mereka dibayar utk jatuhkan reputasi pendakwaan....

Anonymous said...

Orang terdesak boleh buat apa saja utk raih srmpati dan dapat kemenangan dng cara apa srkalipun... mereka ada media luar dan dalam... wang utk disogok saksi saksi... jatihkan reputasi pendakwaan semasa perbicaraan berlansung...

Anonymous said...

Dulu bukan main MEMUJA SPRM - puak pembangkangKANG BABI HARAM JADAH ni; kalau yg. diSIASAT pemimpin UMNO! Seolah PUAKA2 pembangkangKANG BABI HARAM JADAH ni TAK boleh diSENTUH lansung, oleh SPRM mahupun PDRM!! Dasar puak TERORIS JUBOQ ANJING si pembangkangKANG BABI HARAM JADAH ni!

Tengok juga si TERORIS ni, yg. disyaki PENYAMAQ si puak TERORIS2 PKRHOMO/DAPJUBOQ ANJING-KULI2 RASIS/FASIS/PORNO/HOMO- si rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH - yg. menGGERTAK nak PENGGAL kepala pegawai PDRM; lihat di - http://buletinsengal.blogspot.com/2016/06/ketua-jabatan-siasatan-jenayah-sarawak.html , Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak, Diugut Penggal Kepala Kerana Kata Pembunuhan Bill Kayong Bukan Berasaskan Kaum dan Politik., Thursday, 30 June 2016!

Bayangkan umat Islam/Melayu penyokong UMN*, buat DEMO menGGERTAK pejabat SPRM atau mengGERTAK PDRM dgn. BUAS mcm. ni - mungkin dah kena TANGKAP cepat sbg. TERORIS! Tapi puak TERORIS PKRHOMO KANGKANG BABI/DAPJUBOQ BABI nampaknya seolah boleh buat apa depa suka kat NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ni! Termasuk nak mengHASUT Bumiputera Dayak/Bukan Islam agar memBENCI Bumiputera Islam/Melayu Sarawak-Sabah/Semenanjung dan MEMISAHkan Sabah/Sarawak yg. KAYA minyak-gas utk. diSATUkan dgn. SingaPORK (yg. adalah pusat MOSSAD-IS(IS)rael/CIA-NAT*!

Nek Tempoyak.

#LINDUNGI pegawai2 POLIS TERCINTA kita, terutamanya bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu, yg. GANJILnya asyik jadi mangsa2 KEMALANGAN JLNRAYA termasuk kat P. Pinang tu!#

#Aku syak PEMBUNUHAN di MIRI tu adalah oleh ejen2 MOSSAD [menyamaq sbg.’NGO’ alam sekitar yg. ada sy. HELIKOPTER sendiri, B*F yg. berpusat di Basel, Switzerland dan disyaki di Miri (Basel adalah pusat ZIONIS/ISrael-no 2 –di EU selepas Jerman, yg-no. 1- yg. telah EKSPOT 5 Submarine-boleh-bawa-senjata NUKLEAR, ke ISrael) bersama KULI depa, DAPJUBOQ ANJING – kerana takut RAHSIA2 aktiviti si TERORIS2 ZIONIS nak TAWAN Sabah/Sarawak (yg. kaya minyak-gas) dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK (lihat di https://akarimomar.wordpress.com/2016/06/18/bendera-israel-dikibar/Bendera , Bendera Israel Dikibar …, 18 June, 2016; http://theflyingkick.blogspot.com/2016/06/pembunuhan-bill-kayong-polis-perlu.html , PEMBUNUHAN BILL KAYONG: POLIS PERLU AMBIL KETERANGAN PENGERUSI DAP SARAWAK YANG KELIHATAN MACAM TAHU SESUATU!!! , Tuesday, June 21, 2016), akan TERBONGKAR! Patutnya KDN/PDRM juga tubuhkan Jwtnkuasa Siasatan KHAS utk. MENYIASAT nahas HELIKOPTER2 dgn. pemandu2 yg. asyik dr. warga ASING; yg. asyik MENGORBANkan pemimpin2 PENTING tercinta kita dr. UMNO – disyaki diSABOTAJ oleh TERORIS2 ZIONIS ni!#


Anonymous said...

Tengok berita TERORIS SYIAH BANGSAT dr. IRAN (media2 Barat yg. diKUASAI ZIONIS apa lagi!!) ni yg. MENGHINA dan memFITNAH YAB PM TERCINTA kita akibat isu RASUAH si TERORIS DAPJUBOQ ANJING ni! Lihat di - http://www.presstv.ir/Detail/2016/06/29/472814/Malaysia-opposition-Razak, Malaysia arrests opposition leader over corruption, Wed Jun 29, 2016! Mana Kem. LUAQ dgn. CEKAP dan TANGKAS; BIDAS FITNAH ni semua? Mana juga si mamat kari-LEMBIK- hanya gila -"fit,fit"-PENGKHIANAT yg. boleh pula sibuk PERTAHANkan si Tonggeng eng tu (apa KEJADAHnya ni)?!! Lihat di http://www.kluangtoday.com/2016/06/ketua-pemuda-umno-rayu-jangan-cepat.html , Ketua Pemuda Umno Rayu Jangan Cepat Hukum Guan Eng, Disediakan oleh Khairuddin Halim)!)

Dahlah ramai warga2 Syiah dr. IRAN/YEMEN yg. amat ANTI-ARAB SAUDI/BAHRAIN dan YAB PM kita, di mana ada puak SYIAH ni MENYAMAQ sbg. PELAJAR/PELARIAN kat M'sia kita ni - HALAU aja puak TERORIS2 SYIAH ni!

Bahkan BERLAMBAK dr. depa ingin nak mendptkan KERAKYATAN negara ISLAM SUNNI kita ni; tapi bukan main SUBVERSIF menyokong pembangkangKANG ANJING HARAM JADAH! Maka ini amat BAHAYA!

Nek Tempoyak.

LADO TOKOU said...

Kalau orang UMNO yg terlibat kalau boleh Lim Kit Siang dan geng2nya mahu menjadi penyiasat, saksi, pendakwa dan hakim. Tapi bila batang hidung sendiri kena seperti kera kena belacan...

Anonymous said...

Peguam2 terhebat india vs peguam2 terhandal melayu untuk membicarakan seorang cina.
Satu pertarungan "maruah" bangsa.Silap langkah hilang idiatiti bangsa.

By: Pak Mat Kampung Hulu

Anonymous said...

Mengaku diri sebagai mangsa bukan selamnya mendapat simpati rakyat,keran rakyat sudah cukup belajar dgn perangai Anwar.Sekarang Anwar sudah merengkok dalam penjara a,siap pun dah tak peduli lagi,orang dah lihat dgn jelas apakah dia mangsa konspirasi atau dia memang kaki sodomi.Begitujugalah dgn kes LGE ni,ianya di teliti dgn baik oleh rakyat, hanya kuncu rapat dan berkepentingan saja yg kelihatan bersama beliau,yg lain tunggu dan lihat.Kalau yg lebih cerdik sekarang pun dah boleh buat kesimpulan yg bias kepada yg LGE memang sudah melakukan kesilapan yg 'bodoh'.

Anonymous said...

Saksi saksi akan diugut... disogok... dibayar dan krluarga saksi akan diganggu perkara ini pernsh berlaku semasa kes anwar ibrahim... media mereka dalam dan luar nrgara akan memburukkan lagi kes LGExit .... awasi semua ini dari berulang lagi....

Anonymous said...

KDN - awatlah hang LEMBAP sgt?! Tengok si ANJING KURAP TERORIS DAPJUBOQ BABI HARAM JADAH yg. amat RASIS dan amat anti-ISLAM ni yg. bekas pegawai tinggi tentera laut, di MkiniZIONIS - dok MEMBURUKkan ISLAM/umatnya termasuk YAB PM TERCINTA kita, bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu, ULAMA dan UMNO kita! Di mana si TERORIS DAPJUBOQ BABI-ANJING KURAP MOSSAD-ISrael/ZIONIS ni telah MENUDUH Mufti Pahang nak lakukan ‘genosid’ ke atas Bukan Islam; dan menuduh seolah undang-undg kat Malaysia ni adalah undg2 hutan?!! Mana PDRM ?!!!!!

Patutlah negara kita asyik diCEROBOHI puak TERORIS terutamanya puak TERORIS Tamil Elam Sri Lanka dan puak TERORIS MOSSAD-IS(IS)rael (diDEDAHkan oleh bekas perisik US, Edward Snowden, IS/ISIS diTUBUHkan oleh MOSSAD/CIA!) – bila ATM/KDN kita disyaki diSABOTAJ ejen2 TERORIS DAPJUBOQ BABI-si ANJING KURAP-KULI-MOSSAD-ISrael!

Lihat di - https://dinmerican.wordpress.com/2016/07/02/umno-state-seeks-daps-demise-for-political-reasons/, UMNO state seeks DAP’s demise for political reasons, by Cmdr (rtd) S. Thayaparan.

S THAYAPARAN is Commander (Rtd) of the Royal Malaysian Navy.

Anonymous said...

Tshirt merah PADAN MUKA trlaris dipasaran...skg ini

Anonymous said...

Anon, mana nak TEMPAH T-Shirt MERAH "PADAN MUKA" tu??!!

Nek Tempoyak.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.