Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, December 25, 2017

Anda Tersalah Hantar Mesej WhatsApp?



PERNAHKAH anda terhantar mesej tidak sepatutnya kepada penerima yang bukan orang sepatutya dituju melalui aplikasi sembang popular WhatsApp?
Pastinya sesuatu yang memalukan apabila mesej tersebut pula mengandungi maklumat rahsia dan peribadi yang tidak sewajarnya diketahui oleh orang lain.

Kini anda tidak perlu bimbang kerana kemas kini terbaharu WhatsApp membolehkan anda mampu memadam mesej yang baru dihantar dalam tempoh masa tertentu.

Melalui ciri terbaharu ini, anda boleh memilih sebarang mesej yang tersalah hantar dan memadamnya dalam perbualan individu serta kumpulan.

Untuk memadamkan mesej tersebut, anda hanya perlu tap selama tiga saat pada sesuatu mesej dan kemudian memilih ikon padam.



Seterusnya, anda boleh memilih paparan pilihan sama ada “Delete For Me” atau “Delete for Everyone”.

“Delete For Me” hanya memadam mesej untuk paparan anda dan daripada peranti anda sahaja.

“Delete For Everyone” pula memadam mesej untuk paparan di penerima mesej anda, sama ada pada grup perbualan berkelompok mahupun secara perseorangan.

Ciri baharu ini boleh digunakan oleh semua jenis kandungan mesej seperti teks, gambar, video, GIF ataupun pesanan suara.

Bagaimanapun, mesej yang dipadam akan digantikan dengan notifikasi mengatakan mesej berkenaan telah dipadam.


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.