Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, June 21, 2016

Masjid Lim Guan Eng

Menerima satu info (berbau Khawarij) dalam group whatsapp tentang penubuhan masjid baru di Pulau Pinang yang kononya dibina oleh kerajaan Lim Guan Eng dan dalam masa yang sama memperlekehkan Perdana Menteri. Berikut adalah respon ringkas saya:

1. Beratus masjid telah dibina oleh kerajaan malah telah terbina banyak masjid sebelum wujud kerajaan DAP pun. Jika bina satu masjid dipuja dan dipuji sebegitu rupa, maka adalah lebih layak kerajaan Islam sedia ada dipuja dan dipuji dari kerajaan Lim Guan Eng.

2. Pembinaan masjid oleh parti kafir bukanlah satu alasan untuk memuliakannya lebih dari orang Islam. Orang Islam tetap lebih mulia dengan tauhidnya kepada Allah. Sepatutnya kita sudah khatam bab Al wala' wal bara'.

3. Berlumba-lumba bina masjid sangat dituntut. Tapi adakah dituntut bermegah-megah dengan siapa yang bina masjid itu? Setahu saya ia dilarang dan semoga tidak menjadi debu di 'timbangan' nanti.

4. Ini bukanlah masjid pertama dibina oleh orang kafir. Zaman Nabi juga pernah berlaku. Rujuk peristiwa pembinaan Masjid Dhirar. Bukanlah nak kata masjid tu masjid dhirar tapi jika buat masjid untuk orang Islam lebih berpecah, dah ada satu ciri-ciri tersebut bukan?

"Dan (di antara orang-orang munafik itu) ada orang yang mendirikan masjid untuk menimbulkan kemudaratan (pada orang-orang Mukmin), untuk kekafiran dan memecah belah antara orang-orang Mukmin serta menunggu kedatangan orang yang telah memerangi Allah dan Rasul-Nya sejak dahulu. Mereka sesungguhnya bersumpah, "kami tidak menghendaki selain kebaikan." Dan Allah menjadi saksi bahawa sesungguhnya mereka itu adalah pendusta (dalam sumpahnya)." [at-Taubah/9:107]

5. Tahniah di atas penubuhan masjid baru. Namun cabaran yang baru bermula adalah dengan mengimarahkannya. Semoga menjadi masjid sunnah yang tiada syirik dan bidaah di dalamnya. InsyaAllah.

6. Bulan Ramadhan kita hentikanlah sindir-menyindir, menyebabkan kemarahan atau membangkitkan permusuhan. Berpuasalah.. jika tidak mahu berpuasa pun, janganlah merosakkan puasa orang lain dengan sindiran-sindiran dan provokasi anda.

"Seorang muslim adalah seseorang yang orang muslim lainnya selamat dari ganguan lisan dan tangannya" [HR Bukhari no. 10]

Taqabbal allahu minna wa minkum. Semoga Allah menerima amalan kami dan amalan kamu.

https://www.facebook.com/abuaqifstudio/posts/891179304324266

Sent from iphone 6plus.

5 comments :

Anonymous said...

Si ANJING2 DAPJUBOQ ANJING-KULI2 si rejim PEMGGANAS KANIBAL ISrael/ZIONIS HARAM JADAH - bina MASJID dgn. ikhlas hati?!! PI MAMPOS dgn. PENIPUAN HARAM JADAH puak TERORIS ZIONIS ni!

Tengoklah bila juga si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan tu nak MENYIASAT si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI berIJAZAH ni dapat DERMA USD 300 JUTA (RM 1.2 BILLION) dari rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPBANGKAI yg. diKETUAI si Todi-PUAKA, di LATIH oleh MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng DAPBANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA ISRAEL, serta ISrael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Dan OI si PENGGANAS DAPBANGKAI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

DAP Terima Latihan Dari Mossad?

January 4, 2016 By WakeUp Malaya

Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
—–
Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.

Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)

Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! Jadi maknanya KERJASAMA antara PENGGANAS DAPBANGKAI BABI dan rejim PENGGANAS ISrael ANJING KURAP - disyaki akan MENYEBABkan NEGARA ISLAM kita ni diCEROBOH PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/ISIS!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

#TANGKAP PENJAJAH/PENYAMUN/PERASUAH/PENYANGAK/PENYELEWENG DUIT RAKYAT/LANUN kit SIAL JUBOQ BABI/TONGGENG eng BANGKAI BABI-CASH is KING!!#

#Yg. akan diKUBURkan dan diTERAJANG adalah PENJAJAH TERORIS PENDATANG RASIS/HOMO/PORNO/KANIBAL DAPJUBOQ BABI-amat-SIAL-si EJEN/KULI YAHUDI ZIONIS HARAM JADAH-no-1!!# (lihat di - http://www.worldbulletin.net/news/166107/israelis-harvest-organs-of-executed-palestinians , Israelis harvest organs of executed Palestinians, 13:12, 07 November 2015, di - http://warisacrime.org/node/49603 ,
Focus on Israel: Harvesting Haitian Organs, by Stephen Lendman: Lendman is a Research Associate of the Centre for Research on Globalization; dan di - https://richardedmondson.net/2016/02/29/palestinian-buried-after-body-withheld-for-65-days/ , Palestinian Buried After Body Withheld for 65 Days, Posted on February 29, 2016 by Richard Edmondson)

#Selamatkan P.Pinang, Selangor, JOHOR (puak PEMISAH Johor makin NAIK-MUKA) & Melaka (pantai Klebang yg. begitu indah/Bandar Hilir dah jadi mcm. Pulau Pinang - mana PEMBANGUNAN kedai2/restoran2/hotel2/supermarket2 CANGGIH serta PERUMAHAN RUMAH RAKYAT MISKIN/SEDERHANA yg. MELUAS yg. diMILIKI oleh BUMIPUTERA - tolong jawab KM Melaka; JANGAN hanya SIASAT; BETULkan PENINDASAN RASIS ini), tanah pusaka nenek moyang BUMIPUTERA/PRIBUMI kami dari PENGGANAS PENDATANG KANIBAL DAPBANGKAI BABI-EJEN/KULI ZIONIS/ISrael HARAM JADAH!!# (muka kit SIAL JUBOQ ANIJING tu sebiji mcm. puak KANIBAL HOMO ZIONIS – tengok GIGI KANIBAL dia! Dah BERPULUH mayat lelaki disyaki warga asing diJUMPAI diBUNUH dgn. KEJAM di PP tu!)

#LINDUNGI pegawai2 POLIS TERCINTA kita, terutamanya bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu, yg. GANJILnya asyik jadi mangsa2 KEMALANGAN JLNRAYA termasuk kat P. Pinang tu!#

#Aku syak pembunuhan di Miri tu adalah oleh ejen2 MOSSAD [menyamaq sbg.’NGO’ alam sekitar yg. ada sy. HELIKOPTER sendiri, B*F yg. berpusat di Basel, Switzerland dan disyaki di Miri (Basel adalah pusat ZIONIS/ISrael-no 2 –di EU selepas Jerman, yg-no. 1- yg. telah EKSPOT 5 Submarine –boleh-bawa-senjata NUKLEAR ke ISrael) bersama KULI depa, DAPJUBOQ ANJING – kerana takut RAHSIA2 aktiviti si TERORIS2 ZIONIS nak TAWAN Sabah/Sarawak (yg. kaya minyak-gas) dan diGABUNGkan dgn. SingaPORK (lihat di https://akarimomar.wordpress.com/2016/06/18/bendera-israel-dikibar/Bendera Israel Dikibar …, 18 June, 2016 ), akan TERBONGKAR! Patutnya KDN/PDRM juga tubuhkan Jwtnkuasa Siasatan utk. MENYIASAT nahas HELIKOPTER2 dgn. pemandu2 yg. asyik dr. warga ASING; yg. asyik MENGORBANkan pemimpin2 PENTING tercinta kita dr. UMNO – disyaki diSABOTAJ oleh TERORIS2 ZIONIS ni!#

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

PEMBETULAN: (Rujukan di #)

http://sjlendman.blogspot.com/2010/01/focus-on-israel-harvesting-haitian.html,
Focus on Israel: Harvesting Haitian Organs, by Stephen Lendman: Lendman is a Research Associate of the Centre for Research on Globalization, January 26, 2010.

Anonymous said...

ATM! TOLONG! SIASAT kenapa PULAU JEREJAK diTUTUP oleh TERORIS DAPJUBOQ ANJING-KULI rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/MOSSAD! Dahlah berpulu mayat warga asing TAK dikenali dijumpai di P. Pinang dan seluruh Malaysai tu - nanti P. Jerejak tu aku syaki dijadikan pusat puak KANIBAL ni pula!

Lihat di http://panggungopera.blogspot.com/2016/06/tutup-pusat-peranginan-pulau-jerejak.html , Tutup pusat peranginan Pulau Jerejak tanpa notis timbul persoalan!

Dan lihat juga MO SETAN rejim Pengganas Kanibal ISrael di - http://www.worldbulletin.net/news/166107/israelis-harvest-organs-of-executed-palestinians , Israelis harvest organs of executed Palestinians, 13:12, 07 November 2015, di - http://sjlendman.blogspot.com/2010/01/focus-on-israel-harvesting-haitian.html, Focus on Israel: Harvesting Haitian Organs, by Stephen Lendman: Lendman is a Research Associate of the Centre for Research on Globalization, January 26, 2010; dan di - https://richardedmondson.net/2016/02/29/palestinian-buried-after-body-withheld-for-65-days/ , Palestinian Buried After Body Withheld for 65 Days, Posted on February 29, 2016 by Richard Edmondson!

Dan setelah komplot TERORIS DAPJUBQQ BABI bersama TUAN dia, ISrael/MOSSAD GAGAL nak MENJAJAH markas tentera kita di P. Dickson, sekarang aku syaki P. Jerejak püula mungkin jadi PENGKALAN Submarine-NUKLEAR rahsia ISrael HARAM Jadah ni!

Jerman yg. adalah disyaki pusat rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/MOSSAD-no-1 di EU, di mana 5 SUBMARINE-boleh bawa-senjata NUKLEAR Jerman telah diEKSPOT ke ISrael, disyaki BERPENGKALAN di Diego Garcia di Lautan Hindi (disyaki di mana MH370 kita diRAMPAS oleh Pengganas2 MOSSAD/ISrael) dan di Laut Mediterranean di Gaza yg. KAYA berbillion minyak-gas (sebab itu nelayan2 di Gaza asyik diBUNUH atau diBOM; dan ISrael mahu MENAKLUK Gaza sepenuhnya serta MEMBUNUH setiap BUMIPUTERA Islam Palestin dlm. GENOSID)!

SUBMARINE2-boleh bawa-senjata NUKLEAR Pengganas2 ZIONIS- MOSSAD/ISrael ini juga disyaki menyebabkan letupan NUKLEAR kecil bawah laut dan tanah (yg. boleh menyebabkan cuaca amat bahang-ala-El-Nino serta empangan/air sungai surut ke bawah tanah serta tanah/batu merekah), banjir, letupan bawah GUNUNG BERAPI, Tsunami kecil & besar (termasuk disyaki yg. MENENGGELAMkan banyak kapal PELARIAN Syria & Palestin di laut Mediterranean yg. MEMBUNUH beribu pelarian di dlm GENOSID), serta Tsunami di Acheh (Acheh waktu itu baru mendapat separuh kemerdekaan sbg. NEGARA ISLAM yg. KUAT serta juga KAYA minyak-gas), Fukushima (Jepun waktu itu mahu mengEKSPOT Uranium ke Iran) dll, gempabumi dsbnya]!

Jadi, tolong hantar tentera MARIN serta SUBMARINE kita segera ke P. JEREJAK! - utk. menghalang TERORIS ZIONIS ni dr. BERPENGKALAN di situ!

Nek Tempoyak.


Anonymous said...

Rasuah, pecah amanah dan zalim janji org Islam tercinta ,aku akan sokong

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.