Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, January 15, 2018

Semakin Gelabah, Lim Guan Eng Tuduh SPRM Bocorkan Maklumat Rahsia Berhubung Skandal Terowong Dasar Laut Fantasinya!!!








 Lim Guan Eng marah apabila semakin banyak pendedahan dibuat berhubung urusniaga tanah bagi projek fantasinya, Terowong Dasar Laut Pulau Pinang. Dan seperti biasa, Lim Guan Eng tidak pernah ketinggalan untuk menyalahkan pihak lain bagi drama dan sandiwara yang dimainkannya.


Terbaharu, Lim Guan Eng secara tidak langsung menuduh SPRM membocorkan banyak maklumat dan rahsia urusniaga tersebut kepada awam.



MalayMail Online melaporkan, Lim Guan Eng mendesak SPRM untuk menghukum mereka yang telah berkongsikan maklumat penyiasatan skandal projek terowong dasar laut bernilai RM6.3 bilion.



Pendedahan terbaharu seperti yang dilaporkan oleh The Saviour, menunjukkan Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah menganugerahkan salah satu juzuk projek tersebut kepada sebuah syarikat fesyen pakaian dengan nilai yang sangat tidak munasabah. Pendedahan tersebut dibuat oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Wee Ka Siong yang juga merupakan Timbalan Presiden MCA.



Wee Ka Siong mendedahkan, syarikat fesyen berkenaan telah dijadikan SPV walaupun tidak mempunyai sebarang pengalaman dalam bidang pembinaan.











Pada awalnya, Kerajaan Negeri Pulau Pinang dan Lim Guan Eng dengan bangganya mengumumkan bahawa dua buah syarikat gergasi dari China merupakan tulang belakang projek fantasi tersebut. Bagaimanapun kini, kedua-dua syarikat tersebut 'hilang' begitu sahaja. Sebaliknya tempat syarikat-syarikat dari China itu digantikan oleh VOIR HOLDINGS yang memiliki pegangan sebanyak 13.21% dalam SPV manakala 39% pula dipegang oleh penama-penama lain.



Maka timbulkan persoalan, apakah hubungkait antara syarikat fesyen dengan pembinaan terowong dasar laut? Apakah kemahiran dan kepakaran yang ada pada syarikat berkenaan dan adakah pembinaan terowong dasar laut tersebut sama seperti fesyen baju dan seluar dalam? Adakah pengalaman dalam bidang fesyen baju dan seluar dalam sudah cukup untuk membina sebuah terowong dasar laut yang nilainya berbilion ringgit?



Permainan silap mata yang digunakan oleh Lim Guan Eng, menelan kos yang bukan sedikit. Kos Kajian Kebolehlaksanaan dan Rekabentuk yang didedahkan sendiri oleh pentadbiran Kerajaan Negeri Pulau Pinang, jelas menunjukkan ada kongkalikong yang cuba dilakukan serta cuba disembunyikan daripada pengetahuan ramai.




 



Dan sekarang, apabila satu persatu pembohongan tersebut terdedah manakala SPRM pula mula campurtangan, Lim Guan Eng jelas ketakutan dan cuba menyalahkan pelbagai pihak. Dan seperti biasa, dia akan memberikan jawapan serta penjelasan berbelit-belit.



Lim Guan Eng terkesan dengan beberapa laporan yang mengesahkan dari 'sumber' bahawa siasatan SPRM ke atas skandal RM305 juta sebagai kebocoran maklumat.



"Bagi mengurangkan persepsi dan double-standard, SPRM perlu mengambil tindakan terhadap 'sumber yang membocorkan maklumat rahsia siasatan SPRM ke atas projek terowong dan tiga batang jalan utama yang dikendalikan menerusi tender terbuka kepada media pro-BN," kata Lim Guan Eng.



Pendedahan bahawa 9 lagi syarikat yang berkaitan diserbu yang merupakan sebahagian daripada siasatan SPRM, kelihatan ia terlalu menggentarkan dan menggusarkan Lim Guan Eng, lantas beliau menuduh siasatan SPRM didorong oleh motif politik.



Dalam serbuan untuk kes yang berkaitan pada minggu lalu, dua orang pengarah syarikat telah direman bagi membantu siasatan.



Isu utama skandal tersebut adalah penyerahan tanah sebagai bayaran kepada syarikat konsesi sedangkan terowong dan tiga batang jalan langsung tidak dibina. Selain itu, bayaran untuk Kajian Kebolehlaksanaan yang bernilai RM305 juta turut menarik perhatian sedangkan sehingga kini laporan tersebut belum disiapkan walaupun sudah bertahun-tahun.



Kontroversi timbul apabila projek terowong dasar laut sejauh 7.2 kilometer dianugerahkan kepada Consortium Zenith Construction Sdn. Bhd, sepatutnya menghubungkan Gurney Drive pada bahagian pulau ke Bagam Ajam di Butterworth dan merupakan sebahagian daripada projek "Penang Transport Master Plan" untuk menyuraikan kesesakan jalanraya di negeri itu.



Laporan Kebolehlaksanaan untuk terowong tersebut telah ditunda selama hampir 2 tahun dan pada Oktober tahun lepas, Consortium Zenith mendakwa, tiada sebarang keperluan untuk mempercepatkan laporan tersebut memandangkan projek berkenaan hanya akan dimulakan pada tahun 2023.


1 comment :

Anonymous said...

PI MAMPOS si DAP parti CELAKA KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI!!!!!

Si spesis BABI-BABI kit SIAL JUBOQ berKUDIS/TONGGENG eng HOMO ANJING KURAP-si spesis PENJAJAH PARASIT/LANUN DAPjuboq BABI ni memang berASAL dr. KANDANG BABI!!!!

Tengok juga jenayah2 RASUAH, ROMPAKAN dan TERORISMA paling CELAKA oleh si spesis TERORIS SAMPAH MASYARAKAT PENJAJAH PARASIT/LANUN/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK/PEMBUNUH/PEROGOL TAIK BABI Cash is King DAPJuboq BABI-BerSHIT-si puak RASIS/PORNO/HOMO-KULI2 ZIONIS IS(IS)rael/MOSSAD-NA*O/CIA ni; iaitu:

-$ 12. 5 BILLION yg. diSIMPAN di SingaPORK - hasil dr. MENGGADAI/MEROMPAK 33% tanah PP, tanah pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kita serta melancarkan “SOCIO-CULTURAL GENOCIDE” (GENOSID Sosial-Budaya) ke atas BANGSA Orang Asal/Indigenous IsIam/Melayu PP kami - kpd. TOKEY2 DAPjuboq BABI/PAPig SingaPORK depa! Di http://mymassa.blogspot.com/2016/02/hampir-13-billion-disimpan-di-singapura.html , HAMPIR 13 BILLION DISIMPAN DI SINGAPURA?, 2/18/2016;

- $1.2 BILLION Rasuah dari ISrael semasa PRU13 dan latihan TERORISMA yg. diKETUAI oleh tony puaKA DAPjuboq BABI oleh MOSSAD di SingaPORK (pusat MOSSAD/CIA/NATO di Asia TENGGARA); utk- mengGULINGkan NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang kita ni; terutamanya menakluk SABAH/SARAWAK; dan paling UTAMA adalah utk. menakluk SELAT MELAKA kita (dgn. menakluk KEM TENTERA kita di PORT DICKSON kerana SELAT MELAKA adalah laluan "chokepoint" GLOBAL amat PENTING yg. mengHUBUNGkan LAUTAN HINDI dan LAUTAN PASIFIK/LAUT CHINA SELATAN)! Di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ , DAP Terima Latihan Dari Mossad?, January 4, 2016 By WakeUp Malaya; dan di

-$ 1. 2 JUTA Rasuah dari NED (CIA)/SOROS utk. 'NGO' BerSHIT DAPjuboq BABI - utk. mengGULINGkan pemimpin Bangsa Orang Asal/Indigenous Islam/Melayu (BUMIPUTERA) YAB PM terCINTA kita dan UMNO! Di - http://altthainews.blogspot.com/2015/08/us-vs-china-us-mobs-seek-to-overthrow.html , US vs China: US-backed Mobs Seek to Overthrow Malaysian Government , August 24, 2015 (Tony Cartalucci - LD).

Maka, mana SPRM/KDN tu oi?!!!!!!!

Tok Labu.

Cuma BANGKAI2 BABI tinggal dlm. DAPeliwat ANJING2 KURAP Zionis/ISrael, parti CELAKA KULIT BABI, JUBOQ BABI, BANGKAI BABI, KANGKANG BABI!

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.