Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, September 28, 2019

Bila 'Ah Long' Kata Mahu Tolong Orang Melayu Kampung Bahru



Baru-baru nie, Khalid Samad tawarkan pewaris Kg. Baru untuk jual tanah mereka dengan harga RM850/kaki persegi...



Khabarnya ramai pewaris Kg. Baru yg tolak tawaran Khalid Samad sebab harga yang ditawarkan terlalu rendah, malah pakar hartanah pun akui harga tu jauh di bawah pasaran sedangkan Kg. Baru berada di tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur!!!

Dahsyat juga belit taukey Harapan Coin tu yer...


Katanya dalam majlis tu Khalid Samad kena boooo!!!

Bagi admin, kalau Khalid Samad betul-betul ikhlas nak tolong bangsa Melayu kat Kg. Baru tu, bukanlah dengan cara beli dan halau penduduk Kg. Baru tu keluar...

Kalau admin jadi pewaris Kg. Baru pun admin tak setuju...


Dah lah harga rendah, boleh pulak bayar 10% tahun nie dan bakinya bayar lagi 4 tahun...

Nampak sangat nak membelit si Khalid Samad nie...


Khalid Samad sepatutnya jumpa dan belajar dengan Tan Sri Ali Rustam bekas Ketua Menteri Melaka (Sila baca di https://bit.ly/2njHg3J )...

Ali Rustam berjaya bangun dan indahkan Kg. Morten, Melaka yang pada tahun 60'an tak ada apa dan tahun 80'an jadi sarang penagih dadah tapi sekarang dah jadi tarikan pelancung dari dalam dan luar negara ke negeri Melaka...

Tak ada pun penduduk Kg. Morten tu kena jual tanah, tak perlu dibina kediaman mewah walau pun Kg. Morten tu terletak di tengah2 pusat Bandaraya Melaka...

Hasilnya sekarang, penduduk dapat nikmat dari industri hiliran macam jualan kraftangan, kuih muih tradisional, homestay pada pelancung dan kerajaan negeri dapat hasil dari kedatangan pelancung dalam dan luar negara...

Tu kalau betul2 nak tolong bangsa Melayulah tapi kalau nak sakau komisen dari tanah org Melayu, terpulanglah pada kau Lid!!!

Kalau nak sakau komisen hasil dari jual tanah, tanah kat Kg. Baru tu kecik jer...


Admin cadangkan Khalid Samad ambil tanah kubur Cina yang ada kat tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur...

Lagi banyak komisen dapat sebab 3 kali ganda lebih besar dari tanah Kg. Baru...

Tanah-tanah kubur orang Islam pun dah banyak dialihkan demi untuk pembangunan, takkanlah tanah kubur atau jirat Cina ini tak boleh nak dialihkan demi untuk pembangunan, betultak Lid?

Apa macam?


ADA BERAN KER LID?

Buat cadangan untuk ambil alih tanah tersebut daripada orang yang telah mati sebagaimana yang  dilakukan oleh pemerintah Singapura?

Khalid Samad buatlah plan pengambilan tanah demi untuk pembangunan negara...

Berapa ribu rumah rakyat boleh dibuat kat situ?

Kalau tak boleh buat rumah rakyat, bolehlah buat banglo utk rakyat China dan Hong Kong...

Zuraida Kamaruddin boleh jadi promoter...

Nie asyik-asyik tanah kampung Melayu jer kena sakau!!!

Jadi, tak payahlah sibuk sangat dengan tanah Kg. Baru tu...


Takut nanti kena ganggu jin...😂😂😂

Lagi admin tak boleh terima, bila apa yang ditawarkan Khalid Samad tu ditolak oleh orang Melayu Kg. Baru, dia mula meroyan...


Perli dan hina penduduk Kg. Baru...

Kemonlah Lid, satu jer admin nak pesan, kalau niat dan tujuan kau tu ikhlas, pasti Allah SWT akan permudahkan perlaksanaannya tapi kalau tujuan dan niat kau tu tak ikhlas pasti Allah SWT akan menyukarkan perlaksanaannya...

Apa yang admin nampak 'tawaran' Khalid Samad pada penduduk Kg. Baru ibarat Ah Long yang kata mahu tolong!!!


Credit : SnapShot

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.