Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, September 23, 2015

KEPALA KEPADA BAPAK RASIS... RAMAI CINA TAK SOKONG DAP, DIANCAM DAN DIUGUT OLEH PENYOKONG CHAUVINIST!!!



BAPA KEPADA SEGALA HARAMJADAH di Malaysia, Lim Kit Siang, memonopoli berita dalam portal-portal pro-DAP dengan gambaran kononnya dia sangat mencintai muhibbah, toleransi dan masyarakat yang tidak rasis.

Kenyataan demi kenyataan yang dikeluarkannya semakin menjengkelkan kerana orientasi serta kecenderungan Lim Kit Siang dari semenjak dia bergelar Setiausaha Akhbar Lee Kuan Yew dahulu, bukanlah sesuatu yang rahsia. Lim Kit Siang tidak pernah menyembunyikan kebenciannya kepada Perlembagaan Malaysia yang menjadikan hak keistimewaan Melayu-Bumiputera, Islam, Raja-Raja Melayu dan Bahasa Melayu sehingga isu itu pernah digunakan secara meluas untuk mengumpulkan kekuatan Cina pada PRU-3 dan seterusnya dari situlah tercetusnya Tragedi Berdarah 13 Mei 1969.

Lim Kit Siang mengetuai angkatan Cina termasuklah sebahagian pemimpin dari MCA untuk menghentam Himpunan Baju Merah yang dilabelkan sebagai RASIS. Sebaliknya amat memuji-muja BERSIH 4.0 walaupun sangat jelas, di dalam Himpunan Baju Merah yang dihentam hanyalah sikap chauvinist DAP yang tidak henti-henti mencabar Perlembagaan Persekutuan, manakala BERSIH 4.0 pula, hayunan penyapu, upacara mengkebumikan kerajaan Melayu dan jenazah para pemimpin Melayu selain melaung-laungkan kebebasan segala-galanya yang bertentangan dengan Agama Islam sebagai Agama Rasmi Persekutuan, boleh dilihat dan telah dirakamkan.


Hanya dengan satu poster iaitu HAPUSKAN SEKOLAH SJKC dijadikan modal kononnya Himpunan Baju Merah adalah RASIS. Walhal, kewujudan SJKC itu sendiri adalah hasil toleransi keterlaluan orang Melayu memandangkan sekolah-sekolah jenis tersebut tidak wujud dan tidak mempunyai sebarang peruntukan dalam Perlembagaan. Menyokong SJKC itu sendiri adalah satu perbuatan RASIS kerana seharusnya untuk menghapuskan RASIS, pendidikan perlu diselaraskan dan diseragamkan sepertimana yang dilakukan di mana-mana negara di seluruh dunia ini, bukannya menjuzukkan dan menuntut kewujudan sekolah-sekolah tertentu untuk kaum-kaum tertentu.

Kesukaran menerima hakikat Perlembagaan Persekutuan khususnya yang membabitkan Artikel 152 dan Artikel 153 itulah yang sepatutnya dipanggil RASIS. Bukannya mempertahankan dan memelihara Perlembagaan Persekutuan dilabelkan RASIS dan provokatif serta membahayakan keselamatan negara sepertimana yang sedang dilakukan oleh Lim Kit Siang dan angkatan Cina-DAPnya.



Bukan semua Cina menyokong DAP dan Lim Kit Siang. Dan pada bahagian inilah yang membuktikan betapa RASIS dan JAHATNYA DAP apabila para penyokong dan tentera-tentera propaganda mereka melakukan serangan dan penghinaan kepada mana-mana Cina yang tidak menyertai mereka.

Orang seperti Huan Chen Guan, Auntie May dan sebagainya menerima kecaman selain ugutan dan gangguan yang tidak henti-henti dalam pelbagai bentuk oleh para penyokong DAP. Salah seorang daripada mereka yang paling teruk diganggu adalah Chong Choon Hau yang tidak sembunyi-sembunyi menunjukkan solidaritinya dengan Himpunan Baju Merah, malah menyertai Baju Merah untuk melakukan tentangan kepada provokasi yang ditunjukkan oleh Baju Kuning sebelumnya.



Sesetengah Cina mengambil gambar keluarga saya, memulakan kumpulan Whatsapp dan berkata kami pengkhianat. Saya menyokong Melayu bermakna saya pengkhianat!? Melayu bukan rakyat Malaysia!? Melayu bukan saudara atau saudari saya!?

Saya menyokong apa yang betul dan baik untuk negara ini. Saya tidak peduli sama ada kamu adalah kuning, merah atau ungu.

Saya tidak menyokong Kuning kerana mereka menyebabkan ketidakstabilan politik. Bagaimana mulia dan perbuatan baik yang mereka dakwa, bagi saya tindakan mereka akan menyebabkan kehilangan kehidupan dan ketidakstabilan dimana ianya SALAH.

Buat pengetahun anda, saya tidak menyokong Melayu, saya suka Melayu. Semua adalah sama di sisi Tuhan.

Oleh Maria Tay



Chong Choon Hau diserang teruk oleh kaum chauvinist tersebut. Walau bagaimanapun, Ahli Parlimen Belia dari Mentakab itu bertegas dengan keputusan dan pendiriannya. 

Sekali lagi, ingin saya menegaskan bahawa jangan memesongkan tujuan saya menghadiri ke ‪#‎himpunanMerah‬! Saya hadiri bukan dengan tujuan menghapuskan SJKC, Tapi dengan tujuan membuktikan bahawa Melayu adalah baik dan tidak racist atau akan menyerang cina seperti mana yg disebarkan secara meluas oleh segelintir pihak tidak bertanggungjawab di kalangan masyarakat Cina. Diharapkan semua boleh memahaminya dengan jelas dan jangan salah faham dengan fitnah yg tersebar di seluruh negara ini. Saya tidak faham kenapa DAP nak pertamanya memulakan serangan terhadap saya sejak beberapa hari yang lepas sehingga menghasut semua orang cina utk forwardkan status saya sampai ramai yg mengeluarkan kata2 tak manis/ tak elok.

Sebagai pelajar lepasan SJKC, tentulah saya sokong SJKC dan perlunya wujud SK, SJKC & SJKT di negara kita. Ini adalah kerana ia merupakan keunikan masyarakat majmuk negara Malaysia! Kepada pencetus utama serangan terhadap saya, sila fahami dengan jelas. Jangan menyusahkan orang yg tak berdosa demi kepentingan diri sendiri dan mencapai agenda tersembunyi.


Terima kasih kepada pemberita china press yg sudi mewawancara saya dan menyiarkan berita ni <china press edition 22 sept 2015> sudi bacalah dan sebarkanlah kepada semua orang. Sekian, terima kasih.
 (RUJUK SINI)

Persoalannya sekarang, mengapa pula Lim Kit Siang, DAP mahupun Pemuda MCA Pasir Gudang tidak mengecam perbuatan ini? Mengapa mereka mendiamkan diri? 

Atau adakah kerana merestui tindakan mengancam kumpulan yang bercanggah pendapat dengan mereka, sebagai sesuatu yang lazim dan wajar dilakukan? (Seterusnya SINI)


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.