Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, September 27, 2015

SAIFUL NANG TERSESAT DI MEKAH HINGGA KE RUMAH PELACURAN ???



Seorang fotografer yang juga blogger telah menulis di status facebook miliknya dan mendakwa di sekitar Makkah terdapat banyak rumah pelacuran.  

Status tersebut pastinya mengundang banyak komen yang tidak senang dengan dakwaannya kerana dianggap seolah-olah merendah-rendahkan Tanah Suci Makkah. Lihat SINI

Ikuti beberapa komen dan nasihat positif untuk fotografer tersebut....

    DARI DR. ASYRAF WAJDI DUSUKI : USAH SEBAR STATUS FB DAN WHATSAPP SEORANG PHOTOGRAPHER YANG MENDAKWA MAKKAH ADA RUMAH PELACURAN.
Nasihat saya kepada mereka yang membaca status FB seorang photographer dan blogger yang mendakwa banyak rumah-rumah pelacuran di sekitar Makkah, usah share di FB masing-masing. 
Jangan cemari wall FB kalian dengan status yang kotor. Status yang boleh merendah-rendahkan Tanah Haram pada mata orang Islam sendiri.
Kalau pun benar di Makkah ada aktiviti pelacuran, orang Mukmin tidak akan rela menyebar, menyiar dan membuka keaiban saudara seIslam dengan cara sebegini.
Apatah lagi ia adalah dakwaan, fitnah dan tuduhan yang didengar entah dari siapa..
Sesungguhnya membuka dan menyebar keaiban saudara seIslam adalah sifat munafiq.
Apatah lagi keaiban yang direka cipta dengan tujuan memburuk-burukkan dan merendah-rendahkan dua tanah Haram pada mata orang Islam sendiri.
إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَن تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ ۚ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُون
 Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebah tuduhan-tuduhan buruk dalam kalangan orang-orang beriman, mereka akan beroleh azah siksa yang tidak terperi pedihnya, di dunia dan di akhirat. Dan ingatlah Allah maha mengetahui sedang kamu tidak mengetahui. (surah al-Nur: 19)
(Nasihat daripada sahabat saya Ustaz Lokmanulhakim)



Astaghfirullah al azim.....

Saiful Nang mu jangan nak ganti Alvin Si Vavi tu pula!!! Balasan Allah itu pasti.... dan janganlah tunjuk kebodohanmu di FB sebegini.

Saudara Saiful Nang...

1. Cuba lihat bagaimana Allah dan Nabi memuliakan Tanah Haram Rasulullah Shallallahu ‘Alaihi Wa Sallam bersabda : “Sesungguhnya Islam dimulai dengan (dianggap) asing dan akan kembali (dianggap) asing sebagaimana awalnya. Mereka (Islam & ummatnya) berlindung diantara dua masjid (Masjidil Haram & Masjid Nabawi) sebagaimana ular berlindung dalam lubangnya” [Hadits Shahih, Muslim 2/76 – An-Nawawiy].

Hadis riwayat Abu Hurairah radhiyAllahu ‘anhu, ia berkata: Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: Di setiap jalan-jalan Madinah itu terdapat malaikat (yang menjaga) agar tidak dimasuki wabah penyakit dan Dajjal (HR. Muslim No. 5236) 
Hadis riwayat Anas bin Malik radhiyAllahu ‘anhu, ia berkata: Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: Tidak ada satu negeri yang tidak dimasuki Dajjal, kecuali Mekah dan Madinah, dan tidak ada satu jalan di Madinah, kecuali terdapat malaikat yang berbaris menjaganya. (HR. Muslim No.2449).1`

2. Begitulah bagaimana allah dan nabi memuliakan tanah haram. Yang cuba memburukkan tanah haram adalah kerja-kerja golongan Syiah.

3. Saya tak nafikan tentang dakwaan saudara mengenai kegiatan pelacuran di sana. Mungkin ada. Saya tak tahu. Jika ada pun mungkin ibarat semut hitam di atas batu hitam yang besar.

4. Namun, saya cukup kagum dengan saudara. Di tempat di mana umat Islam di seluruh dunia melakukan ibadah, saudara masih mampu mencari lorong2 pelacuran yg bagi saya ianya amat sukar di cari di sebuah kawasan yg Nabi dan Allah muliakan.

5. Boleh saya tahu kenapa saudara boleh berada di lorong-lorong pelacuran di Tanah Haram?

6. Jangan salahkan saya jika saya meragui saudara kerana saudara telah meletakkan diri saudara di tempat yang meragukan. 

Sekian. Dr Aznil Hisham.

Bagaimanapun difahamkan, status tersebut telah pun di delete oleh Saiful Nang. Mungkin tindakannya mendelete itu setelah menyedari bahawa ianya sekadar khabar angin atau FITNAH ..... ???    Lihat perbualan berikut  : 


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.