Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, December 10, 2015

Bukti DAP dan Mahathir guna akaun dan nama peribadi terima derma



Lihat dalam circle kuning itu ... Elok tanya Tony Pua yang bising binget. Malah Tun Dr Mahathir pun lakukan perkara yang sama. Berikut petikan dari blog Lim Sian See: 

And in the case of Tun Mahathir himself, a court testimony in 2010 by the ex-shareholders and directors of UMNO-linked company Realmild - which owned assets worth billions consisting of New Straits Times, MRCB and TV3 - revealed that 70% of the shares of Realmild was held in proxy for the personal name of Tun Mahathir (not UMNO!!).

This fact was further confirmed by Anwar Ibrahim who had wrote on his blog in 2010:
Sekian lama juak Umno memfitnah saya kononnya punyai kepentingan menguasai syarikat gergasi MRCB melalui Realmild. Maka pada tahun 1999, dalam perakuan di mahkamah tinggi KL, saya mengesahkan bahawa pemegang saham terbesar Realmild; 70 peratus adalah atas nama Dr Mahathir sendiri. Dan saya tidak punyai sebarang kepentingan dalam syarikat tersebut. 
Hanya setelah pendedahan tersebut, Dr Mahathir segera meminta Datuk Seri Abdul Rahman Maidin mengambil alih saham tersebut, dan ketika itu baru disebut sebagai milik Umno. Maka ia mengesahkan perakuan saya sebelumnya. 
Hal sedemikian terbongkar semula dalam keterangan Abdul Rahman Maidin dan Datuk Nazri Abdullah dalam prosiding mahkamah dalam kes saman Datuk Khalid Ahmad terhadap Datuk Abdul Rahman Maidin. Saya bersyukur kehazrat Allah kerana fitnah terhadap saya yang sekian lama menjerat pemikiran sebahagian pendukung Umno kini terbongkar. 

ANWAR IBRAHIM

So, how did Tun Mahathir explain why the beneficial owner of 70% of a company worth billions were essentially under his own personal name and not in the name of the party?

Of course Tun Mahathir kept quiet and didn't bother to explain - and neither did he sue Anwar Ibrahim for stating that too nor sue the ex-director for giving a sworn testimony in court,

Tun Mahathir never needs to explain himself, of course. 

Boleh baca seterusnya blogger anjing salak terbaru Mahathir di 
SINI persenda Dato Najib dan UMNO TAPI MAKLUMAT PUN SALAH!!!???%$&().  Seterusnya

2 comments :

Anonymous said...

Mana SPRM dan PDRM?! Buka juga balik semua kes-kes ni yg. mana 73 BILLION ‘RUGI‘ disyaki disebabkan penipuan si DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey yang adalah PENIPUAN pd. RAKYAT! Dan buka juga kembali ke-kes Realmild inui, KLCC, ASTRO dan KLSentral , yang sungguh mencurigakan – kita nak tahu siapa belakang saham terbesar KLCC/KLSentral serta ASTRO ini! JANGAN pula kroni-kroni si Madey terus dibiaqkan masih BERKUASA MENYAMUN! Lihat di -
http://thekl-chronicle.blogspot.com/2015/12/kenapa-muhyiddin-rahsiakan-73-bilion.html:

Wednesday, December 9, 2015

Kenapa Muhyiddin Rahsiakan 73 Bilion Kerugian Zaman Mahathir

By editor December 9, 2015 : 12:13 pm

SEMUA pihak mempertikaikan tindakan Bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang bertungkus lumus mencipta isu 1Malaysia Development Berhad(1MDB) dan juga derma RM2.6 Bilion walaupun sepatutnya tidak timbul sebarang isu berkaitan dengan dua perkara ini.

Kini rakyat mula mempersoalkan pula mengapa Muhyiddin merahsiakan kerugian sebanyak RM 73 bilion yang berlaku semasa Tun Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri selama 22 tahun.

Di bawah ini senarai RM 73 bilion tersebut :-

1. Perwaja RM 10 Bilion
2. BBMB RM 10 Bilion
3. MAS RM 20 Bilion
4. Bank Negara RM 33 Bilion

Sejak beberapa bulan yang lepas Muhyiddin begitu lantang mengkritik dan mempertikaikan pentadbiran Perdana Menteri kita Datuk Seri Najib Tun Razak dengan berbagai-bagai tuduhan salahlaku terutamanya yang membabitkan 1 Malaysia Development Berhad(1MDB) dan juga derma RM2.6 Bilion.

Namun terbukti tuduhan tersebut langsung tidak berasas sama sekali. Kedudukan kewangan 1MDB yang sebenarnya mempunyai hutang tetapi asetnya melebihi hutang tersebut. Secara logik sebuah syarikat yang mempunyai aset melebihi hutang dianggap masih relevan. Tambahan pula projek yang dijalankan oleh 1MDB merupakan projek yang berdaya maju...... (teruskan membaca)

Nek Tempoyak.

ramlan aziz said...

Hehe...machai meroyan....hehe...nk tergelak 2....hehe

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.