Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, December 26, 2015

PAS Silap Besar 'Ceraikan' DAP Kata Mat Sabu!

Tindakan Pas ‘menceraikan’ DAP adalah satu kesilapan politik yang cukup besar, kata Presiden Parti Amanah Negara (Amanah), Mohamad Sabu.

Mohamad atau lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu berkata, untuk memenangi pilihan raya, Pas mesti berkawan dengan semua pihak termasuk parti bukan Melayu.

“Bagi kita (Amanah), untuk sertai pilihan raya mesti bergabung. Tuduhan komunis dan syiah akan kita hadapi.

“Malah tuduhan sebagai ‘barua DAP’ itu juga terlalu kecil pada saya. Itu hak mereka nak tuduh,” katanya kepada media.

Menurutnya, parti Islam serpihan Pas itu juga tidak mempunyai sebarang isu yang bertentangan Islam bersama DAP.

“Kita tiada pertentangan, itu cuma sentimen yang dimainkan oleh pihak tertentu. Macam mereka kata DAP akan perintah Malaysia kalau Umno kalah. Maknanya kalau DAP menang semua, MCA kalah semua.

“Malah gabungan PR juga menambahkan tujuh kerusi Melayu dalam Parlimen yang sepatutnya bukan Melayu yang menang melalui BN sebelum ini,” katanya.

Beliau berkata, perkara itu membuktikan bahawa gabungan yang disertai DAP dan PKR lebih menguatkan lagi kedudukan Melayu di Parlimen.

Belantan

7 comments :

Anonymous said...

Si JANTAN PENYAMAQ-BABU-MIANG-nak MAMPOS ni - boleh BERAMBOS selamanya dari PAS ke puak dia yg. asal, iaitu dari ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/RASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1! BENCInya aku tengok gambaq mcm. ni - dah TUA BANGKA-tak sedaq diri si BABU ni; nasib baik si PENYAMAQ ANJING KURAP mcm. ni makin BERAMBOS dr. PAS! MO puak PENGGANAS ZIONIS PENYAMAQ ni - hanya nak MENJAHANAMkan Islam/umatnya dan Parti Islam spt. PAS!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Mat Sabu adalah kesilapan besat PAS!!

Anonymous said...

Itu statement bodoh atau kecewa dpd mat sabu. Jika pas tak reject dap, mana mungkin mat sabu akan jadi orang nombor satu dalam parti, walaupun hanya parti serpihan pas. Mungkin juga mat sabu nak sorok kekeciwaannya melihat pas dan umno semakin mesra. Tak susah nak baca cara mat sabu berpolitik...

Anonymous said...

Orang PAS yg IQ zero angkat dan puja dia. Modal dia hina orang, kutuk kemudian gelak raja lawak. Bulu lekat rengkong pun jadi idola.

Anonymous said...

Mat abu berkata, perkara itu membuktikan bahawa gabungan yang disertai DAP dan PKR lebih menguatkan lagi kedudukan Melayu di Parlimen.

Kuat la sangat ye, sehingga dah banyak kampung tradisi Melayu di mansuhkan di Pulau Pinang oleh DAP yang belum kuat itu.

xcrewborcostegas said...

melayu barua boleh lah bang mat oooiiii

Anonymous said...

Mat Sabu Mat Sabu ...... apa la hang bengap sangat. Patut hang masuk jadi ahli DAP terus dan bertanding dalam CEC haram DAP tu. Cuba tengok kalau gang hang semua boleh dapat kedudukan atau menang undi cina DAP.

Lepas tu baru mai cerita kat orang yang cina DAP mau tolong Melayu macam hang ni. Boleh jamin lah sampai pungkok hang lenyai dibalun LKS pun hang tak kan dapat menang apa jawatan pun.

Apa hang cerita PAS salah ceraikan DAP ni?. Hang baik pi medical check up ... kot kot taik dah masuk naik ke otak hang!.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.