Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, February 26, 2017

Parti Lidah Bercabang DAP Kini Muka Tembok Mengadap Duta Besar China



Image result for dap parti lidah bercabang


Semasa kerajaan Barisan Nasional dan Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib Bin Tun Abdul Razak berbaik dengan kerajaan China bagi menarik pelaburan ke Malaysia , pihak pembangkang terutamanya DAP  mengkritik dan menghasut  konon kerajaan hendak jual negara 

Lebih buruk , mereka cuba menjadi batu api untuk merosakkan hubungan  antara  kedua buah negara Malaysia dan kerajaan China.

Kini satu kumpulan Ahli Parlimen DAP  diketuai Ketua Menteri rasuah banglo terlajak murah pula yang terhegeh - hegeh berjumpa dengan Duta Besar China ke Malaysia. 

Nampaknya semua sudah U-turn dan apa kata Mahathir dan gang PPBM tentang pertemuan DAP ini dengan China? Mahathir antara yang lantang mengkritik Projek Forest City yang turut melibatkan pelaburan China dengan pelbagai andaian yang dicedok dari media Barat hingga menimbulkan kemurkaan Sultan Johor.


Tetapi Cina DAP ini mungkin sedar “there is no point” untuk bergaduh dengan China. Lebih baik berkawan dari ergaduh dengan kuasa besar dunia ini dengan menarik pelaburan ke Pulau Pinang. Ini berikutan FDI negeri ini sejak ditadbir DAP semakin merosot dan merudum.



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.