Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, May 20, 2017

Kenapa Mahathir Benarkan Jepun Yang Pernah Jajah, Seksa dan Bunuh Rakyat Kita Datang Melabur?




Rencana


Oleh Lim Sian See

Salah satu propaganda utama Pakatan Harapan sekarang – terutamanya PPBM ialah mereka mahu menakut-nakutkan kaum Melayu menggunakan China.

Ini jelas satu usaha untuk menafikan kejayaan yang PM Najib dan Kerajaan sekarang capai dalam memperluaskan perdagangan dan pelaburan dari China – yang kini menjadi ekonomi dan pasaran terbesar di dunia – dan akan menjadi pemacu utama pertumbuhan, kemajuan dan kemakmuran kepada Malaysia untuk dekad akan datang.

Lebih aneh apabila Mahathir sendiri pernah menyatakan secara berekod bahawa tiada apa yang perlu dibimbangkan tentang perdagangan dan pelaburan dari China kerana mereka hanya ke sini untuk berniaga: Mahathir Dalam Bukunya Menasihati Rakyat Malaysia, Jangan Takut Dengan China

Kenapa Mahathir Benarkan Jepun Yang Pernah Jajah, Seksa & Bunuh Rakyat Kita Datang Melabur?

Dalam satu lagi U-turn dramatik, jika anda mendengar Mahathir dan PPBM sekarang, mereka akan mengatakan bahawa pelaburan dari China bermakna bahawa mereka akan merampas semua tanah dan pekerjaan di Malaysia dan kemudian menindas rakyat Malaysia.

Sebagaimana Mahathir pernah tegaskan, rakyat China telah berdagang dan melabur di Malaysia selama 2,000 tahun dan tidak pernah sekali pun mereka menjajah atau menghantar tentera untuk membunuh mana-mana rakyat Malaysia.

Tetapi negara yang sememangnya pernah menjajah, membunuh, merompak, merogol, merampas semua tanah dan menyebabkan penderitaan kepada jutaan rakyat Malaysia ialah Jepun, semasa kejayaan pencerobohan dan lebih 3 tahun pendudukan mereka di Malaysia pada tahun 1941-1945.

Apabila Mahathir Menjual Malaysia Kepada Jepun, Korea & Taiwan. Namun, hampir 38 tahun kemudian Mahathir melakukan pelbagai perniagaan, kebanyakannya dalam bidang strategik utama kepentingan negara, dengan Jepun.

Mahathir membenarkan Jepun untuk mengambil kepentingan dan melabur dalam kilang keluli negara (Perwaja), syarikat kereta nasional (Proton), lapangan terbang nasional (KLIA), infrastruktur pembetungan negara, loji kuasa negara (Kenyir dan Port Dickson Power), infrastruktur air kita (Pahang – Projek pemindahan air mentah Selangor) dan banyak lagi.

Malah, wang dari Jepun juga telah digunakan untuk membiayai PTPTN dan modal pembiayaan hutang negara serta dana modal teroka (MDV dan MAVCAP).

Lebih menarik, Mahathir sendiri menjalankan perniagaan peribadi dengan warga Jepun, Jiro Suzuki yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif MDV dan MAVCAP, apabila memulakan perniagaan bakeri beliau.

Kenapa Mahathir Benarkan Jepun Yang Pernah Jajah, Seksa & Bunuh Rakyat Kita Datang Melabur? Oleh itu, dengan menggunakan logik Mahathir dan PPBM maka anda perlu takut dengan negara yang telah berdagang dengan kita sejak 2,000 tahun lalu dan tidak pernah sekali pun menjajah, menyerang, mengancam atau merampas mana-mana tanah atau membunuh mana-mana rakyat Malaysia.

TETAPI anda tidak perlu takut dengan negara yang telah menjajah, membunuh, merompak, merogol, merampas semua tanah dan menyebabkan penderitaan yang tidak terperi serta ketakutan terhadap berjuta-juta rakyat Malaysia hanya 38 tahun yang lalu?

Kenapa Mahathir dan PPBM tidak masuk akal? Kebodohan apa ini?

Atau adalah segala-galanya yang kini Mahathir katakan atau lakukan adalah semata-mata pembohongan yang hanya didorong oleh agenda peribadi dan dendam hingga mengorbankan kemajuan dan kemakmuran Malaysia?

Tidak hairanlah salah seorang daripada Sultan yang terkemuka mengutuk Mahathir dan partinya secara terbuka sebagai virus di Malaysia.




1 comment :

Unknown said...

ASS..WR.WB.SAYA pak alresky TKI BRUNAY DARUSALAM INGIN BERTERIMA KASIH BANYAK KEPADA EYANG WORO MANGGOLO,YANG SUDAH MEMBANTU ORANG TUA SAYA KARNA SELAMA INI ORANG TUA SAYA SEDANG TERLILIT HUTANG YANG BANYAK,BERKAT BANTUAN AKI SEKARAN ORANG TUA SAYA SUDAH BISA MELUNASI SEMUA HUTAN2NYA,DAN SAWAH YANG DULUNYA SEMPAT DI GADAIKAN SEKARAN ALHAMDULILLAH SUDAH BISA DI TEBUS KEMBALI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN EYANG WORO MANGGOLO MEMBERIKAN ANGKA RITUALNYA KEPADA KAMI DAN TIDAK DI SANGKA SANGKA TERNYATA BERHASIL,BAGI ANDA YANG INGIN DIBANTU SAMA SEPERTI KAMI SILAHKAN HUBUNGI NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-3744-3355) JANGAN ANDA RAGU ANGKA RITUAL EYANG WORO MANGGOLO SELALU TEPAT DAN TERBUKTI INI BUKAN REKAYASA SAYA SUDAH MEMBUKTIKAN NYA TERIMAH KASIH
NO HP EYANG WORO MANGGOLO (0823-3744-3355)
BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL EYANG WORO MANGGOLO

>>>>> KLIK DISINI <<<<<

angka;GHOIB: singapura

angka;GHOIB: hongkong

angka;GHOIB; malaysia

angka;GHOIB; toto magnum

angka”GHOIB; laos…

angka”GHOIB; macau

angka”GHOIB; sidney

angka”GHOIB: vietnam

angka”GHOIB: korea

angka”GHOIB: brunei

angka”GHOIB: china

angka”GHOIB: thailand

ANGKA TOGEL JITU 2D 3D 4D 5D 6D
0823-3744-3355
saya pak alresky posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa




































































































DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.