Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, May 12, 2017

Malaysia Bukan Destinasi Pelancongan Menarik Kata Mahathir






Gambar-gambar di atas adalah Pulau Bohey Dulang yang terletak di Samporna, Sabah. Pulau ini dikatakan sebagai antara pulau yang tercantik di dunia. Pelancong asing mengkagumi struktur semulajadi Malaysia. Banyak lagi pulau-pulau, pantai-pantai, hutan semulajadi dan flora dan fauna mengamit pelancong-pelancong datang ke Malaysia.

Apabila Mantan Perdana Menteri 22 tahun, Tun Dr Mahathir Mohammad berucap di Oman mengatakan bahawa Malaysia bukanlah destinasi perlancongan yang menarik, CTS menjadi sedih. Anda boleh berbeza pendapat dengan kepimpinan yang sedia ada, tetapi anda tidak perlu memburukkan Malaysia di luar negara.

Kata Mantan Perdana Menteri 22 tahun yang dipetik oleh media Oman ketika persidangan forum antarabangsa pada 09/05/2017, baca di sini,
"Oman does not have large agricultural land like Malaysia, but it has very beautiful rock and beach areas that are far superior to ours (Malaysia). Malaysia is not an attractive tourist destination, but in Oman you have many palaces and castles."


Tun Dr Mahathir memuji Oman mempunyai banyak istana. Mungkin salah Kerajaan tidak membina istana kepada Tun Dr Mahathir sebagai mengenang jasa beliau sebagai Perdana Menteri 22 tahun. Mungkin Tun Dr Mahathir sekeluarga boleh berpindah ke Oman sekiranya Malaysia bukanlah tempat yang sesuai untuk beliau sekeluarga.  



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.