Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, May 23, 2013

Sebarkan Demi Penganut Agama Islam



CANDLE LIGHT VIGIL secara umumnya merupakan suatu perhimpunan mengingati insan-insan yang telah meninggal dunia.

Perlakuan ini juga merujuk kepada aktiviti The Anointing dan Last Rites yang dilakukan penganut Kristian terhadap mereka yang sedang nazak dalam penjagaan.

Penggunaan lilin adalah berdasarkan praktikaliti untuk zaman atau lokasi yang tidak mempunyai bekalan elektrik.

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-88 yang bersidang pada 2 Oktober 2009 telah membincangkan Hukum Penglibatan Orang Islam Dalam Aktiviti Candlelight Vigil.

Muzakarah telah memutuskan bahawa umat Islam DILARANG menyertai aktiviti Candle light Vigil kerana ia mengandungi unsur-unsur tasyabbuh dengan agama bukan Islam yang akan menjejaskan akidah umat Islam.

Harap umat Islam jangan terpengaruh dengan puak Blackout yang menyokong Adam Adli yang jelas terkeluar dari landasan Islam.


Baca seterusnya : di sini


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.