Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, December 21, 2013

CINA BANGSAT BERNAMA TONY PUA, PATUTNYA DIPERAMBAT MACAM ANJING DARI NEGARA INI!


Tony Pua memang tunggu masa dan ketika untuk mengkondem apa-apa sahaja yang berkaitan dengan perusahan nasional terutama sekali apabila di dalamnya terdapat ramai Melayu dan menjaga kepentingan Melayu-Bumiputera khususnya dalam persaingan permotoran.

Amboi, sedap mulut dia cakap kata PROTON banyak menghabiskan duit rakyat. Kononnya Kerajaan dah mengeluarkan banyak duit untuk membiayai PROTON yang dah nak lingkup. Kemudian dia bandingkan pula dengan kereta Korea yang katanya, keluar sama dengan Malaysia tapi sekarang kereta Korea dah menduduki tempat keempat dunia.

Cina bangsat ni bukan main lagi menentang bila Tun Dr. Mahathir yang bertindak selaku Penasihat Proton berkata, tarif dan cukai kereta luar negara, patut ditinggikan bagi memberi ruang kepada Proton untuk hidup dan berkembang di negara sendiri.

Kata Cina bangsat itu, Malaysia tidak memerlukan kereta nasional Proton. Proton katanya perlu bersaing di pasaran luar negara.

A'ah... yerlah tu....

Woi Cinabeng DAP bangsat!

Siapa yang sibuk promosi kata Proton tak bagus, Proton hidup tak lama, Proton tak boleh pakai, Proton selalu rosak dan kemudian kempen guna Toyota? Toyota sapa pengedar utamanya? Proton siapa pengedar utamanya? Bangsa mana yang tak berani bersaing dengan Melayu-Bumiputera dan kemudian guna taktik kongsi gelap untuk ugut, tutup dan kemudian kata, Melayu-Bumiputera tak boleh bersaing sebab mereka malas?

Tony Pua sebenarnya nak jaga peniaga-peniaga kereta yang sama bangsa dengannya. Cuba Proton tu dibuka untuk orang Cina saja menjualnya, dah tentu sekarang ini, bukan takat puji, malah kalau disuruh minum minyak brek bagi membuktikan kereta tu bagus, Tony Pua akan buat tanpa segan silu dan banyak cakap.

Aku tak katalah Proton kereta terbaik tapi selama ini pun aku dan ramai orang lain pakai Proton sahaja ke sana ke mari. Boleh pusing satu Malaysia lagi. Nasib baik takder jambatan ke Sabah Sarawak dari Semenanjung. Kalau tidak, kita boleh tengok berapa banyak Proton yang akan guna jambatan tu menyeberang Laut China Selatan. Cerita tukar logo saja, banyak berlaku pun dalam industri permotoran. KIA baru serupa macam Audi. Honda Accord 2011 pun serupa lebih kurang macam Audi. Mazda keluar model sebijik macam Lexus. Pasal apa Cina bangsat babi sial bernama Tony Pua tak cakap apa-apa?

Dia malu kalau rakyat Malaysia tahu tentang konsep 'rebadging' dalam industri permotoran? Atau dia sebenarnya memang sakit hati sebab Proton dikuasai Melayu-Bumiputera, bukan Cina?

Yang bestnya babi sekor ni tak pakai pun Proton. Tak cuit langsung pun Proton.  Tapi sibuk mengata Proton tak bagus. Belum pernah rasa, belum pernah pakai, belum pernah sentuh tapi kata tak bagus?

Perangai tipikal Cinabeng DAP!

Apasal babi sial ni tak cakap yang kereta luar negara yang dijual di Korea jauh lebih mahal kerana dikenakan tarif yang jauh lebih tinggi berbanding Malaysia? Kenapa babi celaka yang berlagak pandai tapi sebenarnya bangang nak mampus ni tak ceritakan tentang perlindungan industri automobil tempatan yang digunapakai di negara-negara seperti Korea dan Jepun?

Cina bangsat ini elok balik ke Singapura jer. Kat sana, kau boleh dabik dada ler sebab Lee Kuan Yew dah berjaya tipu Melayu dan sekarang Melayu-Bumiputera jadi minoriti bila dasar Kerajaan Singapura ialah bawa masuk seramai mungkin Cina ke negara pulau itu untuk jadi majoriti.

Kat Malaysia, dasarnya adalah perlindungan industri automobil tempatan. Lu suka, lu terima. Lu tak suka, lu berambus! Prinsip tu bukan di Malaysia saja tapi di semua negara termasuklah di Singapura. Kalau tak, si Tony Pua takkan masuk balik ke Malaysia. Kalau tak, takkan Tony Pua keluar dari Australia.

Kalau di Singapura dan Australia, pandai pula dia bungkus kain baju angkut girlfriend balik Malaysia, takkan kat malaysia pulak kepalanya besar dan rasa dia terlalu hebat? 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.