Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, December 26, 2013

Dakyah? Krismas ialah sambutan hari kelahiran “Anak Allah”

Sekalung penghargaan untuk : Helen Ang


 
Allah tidak beranak dan tidak diperanakkan.

Hannah Yeoh (hannahyeoh) on Twitter

Namun sekiranya si evangelista dibenar untuk terus mengguna kalimah Allah, maka istilah-istilah Kristian akan diterjemahkan seperti berikut:

Jesus, Son of God = Yesus, Anak Allah

BabyJesus

Born in a manger”

Nativity Story1 

Nativity Story2


MotherMary

Mary, Mother of God = Siti Maryam, Ibu Allah

Sekiranya Yesus Anak Allah, adakah ini bererti bahawa Siti Maryam Ibu Allah sememangnya bersuamikan Bapa Allah?

Utusan Malaysia


Keluarga Allah”

(God’s Family)

Baru-baru ini, satu majlis keagamaan tertutup dianjurkan oleh penganut Kristian di sebuah hotel di Klang, Selangor yang dihadiri kira-kira 200 orang.

Latar pentas dewan di mana berlangsungnya majlis tersebut ada tertera dengan perkataan “International Full Gospel Fellowship Keluarga Allah Satelit Nilai dan Satelit Puchong, Dari dalam gelap akan terbit terang”.

Ustaz Fauzi Asmuni, naib presiden (II) Isma, berkata provokasi demi provokasi yang dilakukan evangelista hanya akan mengundang ketegangan.

Apabila mereka menuntut sesuatu yang bertentangan dengan konsep negara dan sensitiviti umat Islam, mereka bertindak melakukan sesuatu yang mengguris dan mencetuskan satu suasana yang tidak harmoni,” ulas Ustaz Fauzi Asmuni ketika diminta reaksinya semalam oleh Antarapos.

Sekiranya ada tindak balas dari umat Islam, mereka tak boleh salahkan umat Islam,” tambah beliau lagi.

Jika ia berlaku, orang-orang Kristian kena bertanggungjawab sebab mereka yang memulakannya,” jelasnya. — disusun daripada rencana Antarapos bertajuk Kalimah Allah: Penganut Kristian perlu sensitif hak orang Islam’.

Mengikut sebuah laporan Utusan, nyanyian-nyanyian yang menyebut kalimah Allah di dalam lirik juga turut diselitkan dalam program ‘Keluarga Allah’ itu (suratkhabar tersebut difahamkan). 

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.