Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, November 20, 2016

Mahathir Hijack BERSIH 5.0 Sebagai Miliknya Dan Mukhriz!!!

Nak harapkan ahli Cap Bunga yang kononnya akan turun lebih 3000, atau terpesona dengan sembang-sembang mereka di media sosial tentang BERSIH yang buat kali pertama mereka sertai setelah keluar atau dipecat dari UMNO, memang tak adalah...

PAN yang sentiasa bercakap besar kononnya lebih hebat dari PAS pun, tidak mampu menerbitkan barisan pendemonstran tegar yang sanggup berhujan berpanas, malah boleh membentuk pagar yang kukuh.

Kalau ramai Melayu yang hadir pun bagi pihak Kuning, mereka adalah geng-geng PKR tegar yang memang tidak akan melepaskan peluang untuk berdemonstrasi walaupun geng-geng Otai Reformasi 98 sudah tidak lagi terbabit, bahkan telah diketepikan langsung biarpun banyak berjasa kepada PKR ketika parti itu masih 'miskin' dan 'papa kedana'.

Selebihnya adalah pengikut dan ahli-ahli DAP.

Terselit juga segelintir ahli UMNO, malah yang turut memegang jawatan dalam UMNO Bahagian yang menyokong BERSIH sepertimana yang diperakui oleh seorang 'orang nombor dua' di satu Bahagian di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Selepas polis menjalankan operasi semalam ke atas Maria Chin serta beberapa orang pemimpin BERSIH termasuklah pemimpin DAP yang terlibat secara langsung dengan BERSIH 5.0, hampir kesemua pemimpin DAP tidak turun ke lapangan. Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng yang selama ini cukup berlagak seolah-olah mereka sangat berani, hari ini diam menikus tetapi bersorak di hadapan komputer menonton siaran secara langsung yang dibawa oleh beberapa portal termasuklah Malaysiakini.

Begitu juga dengan pemimpin-pemimpin PKR seperti Nurul Izzah yang selalunya tidak pernah melepaskan peluang untuk berucap dan mengingatkan para peserta BERSIH yang PAPA JAHATNYA masih di dalam penjara dan meminta mereka berjuang untuk membebaskan PAPA JAHATnya. Baik Nurul Izzah mahupun ibunya yang merupakan Presiden PKR, kelibat dan batang hidung mereka tidak kelihatan langsung.

Hanya lewat petang, Pengerusi, Presiden dan Timbalan Presiden serta AJK Cap Bunga, muncul di Bangsar dan terus MERAMPAS BERSIH 5.0 untuk  mereka.

Ahli-ahli BERSIH 5.0 yang berarak dari pagi, ada yang meluahkan perasaan jijik dengan perbuatan Mahathir dan juak-juaknya, tiba-tiba sahaja muncul dan kemudian menjadikan BERSIH 5.0 sebagai hak milik mereka.

Itulah yang dinamakan POTONG TANG KONA!

Dan ciri-ciri Mahathir yang BERKULIT MUKA TEBAL, terserlah pada petang tadi... sama seperti dia tidak rasa bersalah langsung melakukan pembohongan dan melonjakkan dirinya sebagai manusia suci dengan menyalahkan orang lain!

Baca seterusnya the Saviour

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.