Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, April 29, 2017

Perbandingan Data Bantuan Sekolah Islam & Bukan Islam Di Pulau Pinang Didedah






AIDCnews: Perbandingan data bantuan untuk sekolah Islam dan bukan Islam di Pulau Pinang menjadi tular di media sosial hari ini.

Menurut pendedahan itu, sekolah bukan Islam (Cina) dan mubaligh mendapat bantuan yang paling besar iaitu sekitar RM328,000 untuk satu buah, berbanding dengan bantuan kepada sekolah aliran Islam yang berjumlah RM40,500.

Malah, bantuan untuk sekolah bukan Islam (Tamil) yang berjumlah RM289,000 untuk satu buah jauh lebih besar dengan bantuan kepada sekolah aliran Islam.

“Hangpa nampak tak betapa DAP amat benci pada Islam sehinggakan bantuan Sekolah Agama Rakyat (SAR) dan Tahfiz teramat sedikit jika nak dibandingkan dengan sekolah agama lain.

“Tak cukup dengan kezaliman di atas. ADUN yang beragama Islam ini juga telah meminta pili bomba untuk 4 Sekolah Agama Rakyat. TAPI DITOLAK. Adakah nyawa umat Islam tiada harga di Pulau Pinang?,” dedah aalam.aabidullah dalam Facebooknya hari ini. 


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.