Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, January 15, 2016

DAP Umpan Anak Dara Untuk Pancing Sokongan Melayu... Tok Lebai PAS Boleh Jadi Rambang Mata



Strategi DAP: Menarik Minat Penyertaan Golongan Muda bawah 30 tahun dan Kaum Wanita Muda adalah sasaran Utama.




DAP amat bimbang pada PRU14 sekiranya ia menjadi medan pengundian mengikut perkauman kerana DAP kini bermusuh dengan UMNO dan PAS yang majoritinya adalah kaum Melayu dan beragama Islam.

■ Strategi popular DAP “musuh punya lawan ialah kawan” bakal makan diri kerana versi “Asal Bukan Cina DAP” makin kuat memusuhi DAP dikalangan kaum Melayu.

■ Paling merisaukan DAP adalah sekiranya parti MCA/GERAKAN kembali mendapat sentuhan dan kepercayaan masyarakat Cina, bermakna cita2 DAP menuju Putrajaya hanya tinggal angan2 sahaja.

■ DAP melihat sekutu mereka PKR dan PAN pada masa ini telah mengalami krisis identiti dan krisis kepimpinan yang teruk dan tidak boleh diharapkan untuk menarik pengundi2 Melayu untuk menyokong parti mereka.


Strategi DAP terkini lebih kepada membuka peluang penyertaan kepada kaum wanita Melayu berbanding kaum lelaki Melayu terutama generasi muda umur 21 tahun hingga 30 tahun, ianya berpandukan kepada 2 situasi;
1. Mengeksploitasi kaum wanita untuk mendekati rakyat dan menarik sokongan generasi muda kepada DAP.
2. Mengeksploitasi kaum wanita sebagai agen pembolehubah kepada imej DAP.  

VIDEO
Temuramah RARA dan ulasan Lim Guan Eng.


Center For Strategic And International Studies (CSIS) berpangkalan di Washington DC mengenal pasti hampir separuh populasi dunia adalah generasi muda bawah umur 30 tahun.

■ DAP akan memulihkan imejnya sebagai parti berbilang kaum, mereka terpaksa memerlukan ramai sokongan kaum Melayu, baik sebagai ahli atau pemimpin, baik pada peringkat cawangan, negeri atau pusat, menyimpan persepsi bahawa Melayu yang menyertai DAP harus diberi kedudukan sewajarnya (dalam kata lain bagi – keistimewaan) dalam parti.

■ Pada PRU14 pula, pemimpin DAP akan mencari dan memberi kerusi selamat demi memastikan calon Melayu DAP berpeluang besar untuk menang.



Dalam konteks hierarki parti, kaum Melayu akan dicalonkan bertanding dalam jawatankuasa negeri atau pusat. Usaha ini agar ada sokongan undi untuk pastikan terdapat muka Melayu yang menang untuk diletak dalam barisan kepimpinan negeri atau pusat.

■ Bagi DAP, generasi baru sukakan persaingan terbuka. Potensi orang baru atau generasi baru tidak kira Melayu atau Cina atau apa jua kaum hanya dapat diketahui kebolehannya apabila ruang dan peluang dibuka secara adil.

■ Mereka mahukan akses latihan dan modal untuk berdikari sama ada dalam bidang perniagaan mahupun pendidikan. Mereka mahu ruang untuk menyumbang kepada ekonomi dan sosial.


4 comments :

Anonymous said...

Anak dara ni, dia dah masuk cina atau cina dah masuk dalam dia?

Anonymous said...

Si BETINA BANGKAI BABI ni PENYAMAQ kot! Dasar si PENJILAT JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1!

Aku harap lu dan KETURUNAN lu yg. juga JAHAT mcm. BANGKAI BABI akan terima balasannya - BETINA SUNDAL oi!


Nek Tempoyak.

Anonymous said...

BETINA SUNDAL ni GILA-JAMBAN juga kerana Razali telah MENDEDAHkan puak SYAITAN ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni suka dok kat JAMBAN - bayangkan boleh dapat idea 'bernas' depa kat JAMBAN; apa KEJADAHnya puak SYAITAN DAPBANGKAI BABI ni; dapat idea waktu BUANG AIR BESAR - JIJIKnya puak BANGKAI BABI ni! Puak SYAITAN mcm. ni BERANGAN nak KUASAI NEGARA ISLAM kita ni - PI MAMPOS! Dan mana-mana si Islam/Melayu yg. sanggup JILAT puak SYAITAN JAMBAN ni, depa juga boleh MAMPOS!

Patutlah si muka kit SIAL DAPBANGKAI BABI tu tu sebiji mcm. puak KANIBAL dan mcm. BINATANG BUAS - aku harap PDRM buka balik kes-kes mayat pendatang asing yg. dijumpai ramai sebelum ni kat P. Pinang - ada tak organ-organ depa hilang; terutamanya dr. OTAK, SUM SUM TULANG BELAKANG dan DARAH?!

Puak Syaitan Zionis (juga menguasai Illuminati/Freemason) ini memang disyaki mengamalkan Kanibalisma – sebab itu puak SYAITAN ni GILA perang berterusan utk. mendpt. dgn. mudah, mangsa-mangsa terutamanya bayi/kanak-kanak dan anak muda untuk darah (“young blood”) serta pelbagai organ – yg. sentiasa diperlukan depa untuk “Vampirism“ (meminum darah muda) dan kajian “stem cell research” . Termasuk untuk awet muda dan menyembohkan penyakit kronik [kerana depa percaya jasad depa perlu dalam keadaan baik untuk “hidup semula” dan untuk selamanya (“immortality”)], serta untuk dikorbankan dalam upacara pemujaan JIJIK depa kepada Iblis/Syaitan (Lucifer/Satan – dlm. agama Kristian) - agar Iblis ini akan berkuasa di 'Satu Dunia Baru' (NWO)nya!

Nek Tempoyak

Anonymous said...

Komen aku yg. ini asyik TAK pula di SERANG si PENGGANAS DAPBANGKAI BABI! JAWAB BANGKAI BABI oi!

Yg. aku heran tu SUDAHkan PENGGANAS DAPBANGKAI BABI ni buat REPOT polis ke atas Razali kalau berita MO-KEPARAT kerjasama PENGGANAS DAPBANGKAI BABI ni dgn. rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael/MOSSAD ni TAK betul - di http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ , DAP Terima Latihan Dari Mossad?, January 4, 2016 By WakeUp Malaya ?!

Kita dok tunggu REPOT POLIS tu PENAKUT oi!

Nek Tempoyak.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.