Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, January 22, 2016

MalaysiaKini Kaki Fitnah No.1 - FITNAH BIASISWA JPA DIBEKUKAN !!!



Malaysiakini sekali lagi menjadi lidah penyebar fitnah nombor satu apabila memutar belitkan berita seolah-olah Perdana Menteri telah mengumumkan bahawa biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) telah dibekukan.

Carian tajuk berkenaan petang ini mendapati Malaysiakini sudah memadamkan berita berkenaan. Apa yang berlaku sebenarnya adalah Jemaah Menteri yang bermesyuarat semalam telah mengarahkan Ketua Setiausaha Negara, TS Dr Ali Hamsa supaya mengkaji semula langkah menghentikan pemberian biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) kepada pelajar cemerlang.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, DS Dr Wee Ka Siong berkata, beliau telah membangkitkan isu itu dalam Kabinet selepas menerima pelbagai aduan daripada pelajar-pelajar cemerlang.

Beliau turut menganggarkan pemberhentian pemberian biasiswa yang bertujuan mengurangkan perbelanjaan kerajaan itu akan memberi kesan kepada 700 pelajar cemerlang. Dr Wee berkata, kajian semula harus dijalankan dengan secepat mungkin memandangkan universiti sesetengah negara seperti Australia akan memulakan sesi pengajian seawal Februari ini.

Akhbar Sinchew Daily adalah akhbar yang mula-mula melaporkan keadaan ekonomi yang kurang memberangsang mendorong kerajaan mulai tahun ini menghentikan pemberian biasiswa untuk semua jurusan di universiti tempatan dan luar negara.

Dr Wee berkata, Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak memahami beban rakyat bertambah dalam keadaan semasa dan beliau telah mengarahkan Ketua Setiausaha Negara mengkaji pendekatan baharu," katanya.

Dr Wee bagaimanapun memberitahu beliau tidak seratus peratus yakin akan wujud perubahan dalam isu biasiswa JPA. Katanya, pelajar mungkin hanya boleh memohon biasiswa JPA selepas pendekatan baharu dikenal pasti kerajaan.

Pada pandangan penulis sebelum setiap bajet tahunan disediakan, Kementerian Kewangan (MOF) akan memohon setiap kementerian dan agensi-agensi yang berkenaan mengemukan jumlah setiap kementerian dan agensi perlukan untuk perbelanjaan mereke termasuk perbelanjaan pembangunan dan perbelanjaan operasi untuk tahun berkenaan.

Untuk pengubahsuaian Bajet 2016 yang akan di umumkan oleh Perdana Menteri pada 28 Februari ini, begitu juga MOF telah memohon setiap kementerian dan agensi mengemukakan jumlah perbelanjaan pembangunan dan perbelanjaan operasi yang setiap kementerian dan agensi fikirkan boleh dikurangkan atau di tangguhkan kepada tahun yang lain.

Jika JPA mengemukan pemotongan atau pengurangan perbelanjaan yang akan melibatkan pembiayaan untuk biasiswa, itu adalah permintaan JPA dan bukan MOF ataupun Perdana Menteri sendiri. Ini bermakna sekiranya Kabinet meminta agar JPA mengkaji semula hasrat mereka untuk menghentikan pemberian biasiswa, ini bermakna, Perdana Menteri dan juga Kabinet tidak bersetuju dengan cadangan JPA untuk memotong peruntukan untuk biasiswa JPA.

JPA akan membentangkan cadangan baru pada mesyuarat Kabinet Rabu depan. Ramai yang melatah dan  menyalahkan kerajaan serta Perdana Menteri. Lain kali selidik dan baca kasi abis dulu beb... jangan mudah sangat percaya dengan apa saja berita rekayasa pembangkang....

2 comments :

Anonymous said...

Inilah MO-DAJAL media-media BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/RASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 memanjang - MO ZIONIS KEPARAT!

Bayangkanlah si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni memerintah seluruh Malaysia kita ni, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita - HANCOQlah jadi mcm. rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - kan puak PENGGANAS DAPBANGKAI ni KULI Rejim PENGGANAS Kanibal ISrael/MOSSAD!
Dan bila juga si SPRM yang sungguh MENCURIGAkan ini nak MENYIASAT si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI BABI ni dapat DERMA 300 JUTA dari rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - begitu juga PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA?! kami RAKYAT tengah TUNGGU ni!

Lihat di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ :

DAP Terima Latihan Dari Mossad?

January 4, 2016 By WakeUp Malaya

Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP, Mohamad Razali Abdul Rahman menegaskan beberapa kali bahawa DAP mempunyai hubungan istimewa dengan Israel.

Pada 2012, Razali telah mendedahkan hubungan DAP-Israel ketika berceramah di Putrajaya:
—–
Tapi apakah hubungan istimewa Israel dengan DAP? Kalau tak istimewa, tidak kami dilatih hampir 3 tahun oleh Israel. Dilatih oleh pihak Mossad. Saya terima latihan daripada Mossad.
Untuk pengetahuan Tuan-tuan dan Puan-puan, tiap bulan Lim Guan Eng akan pergi ke Singapura. Saya biasa mengikuti banyak kali rombongan beliau ke Singapura. Dia akan pergi hari Sabtu petang dan akan balik hari Ahad petang.

Di Singapura, kita akan jumpa dua orang saja. Satu bekas pemimpin atau bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dan lagi satu wakil Duta Israel di sana. Dua ni yang akan kita jumpa.

Sewaktu kita jumpa dengan Duta Israel atau wakil Israel, Tuan-tuan tahu tak, pihak Israel telah bersetuju memberi dana sebanyak 300 juta USD untuk PRU yang ke 13 ni. USD ya bukan RM ya. Duit tu sekarang berada di Singapura ya. Benda ni antara projek Isreal-Singapura dan DAP.

Bila saja bubar Parlimen, masa tulah duit akan masuk dan juga pakar-pakar Israel. Mereka merupakan beberapa warganegara asing. Mereka juga akan menyusup masuk ke bumi Malaysia ni. Semasa itulah Tuan-tuan boleh melihat kempen pilihanraya yang paling ganas akan berlaku di bumi Malaysia ni...... (teruskan membaca)

Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! jadi maknanya KERJASAMA antara PENGGANAS DAPBANGKAI BABI dan rejim PENGGANAS ISrael ANJING KURAP - disyaki akan MENYEBABkan NEGARA ISLAM kita ni diCEROBOH PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/ISIS!

Nek Tempoyak.
Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2016/01/isu-pemberhentian-biasiswa-jpa-kerajaan.html#DA01dKgGWgyXc6zB.99

Aliffnajmi said...

MK padam artikal tanpa permohonan maaf?
Tak rasa bersalah pun w'pun damage has been done.
Aku tak suka carut2, terutama hari Jumaat ni tp mmg kimak la Malaysiakini dan para pengikutnya.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.