Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, January 16, 2016

Penyokong Minta Lim Kit Siang Selesaikan Masalah Intergriti ADUN DAP

teik-doukumen
Datuk Chan Swee Teik

AIDCNews –  –Seorang penyokong DAP, Datuk Chan Swee Teik meminta pertolongan daripada penasihat parti Lim Kit Siang agar dapat menyelesaikan masalah intergriti seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pengkalan Kota Pulau Pinang, YB Lau Keng Ee.

Saya berharap dengan adanya sidang akhbar ini, pemimpin DAP di peringkat nasional seperti Lim Kit Siang boleh bantu saya mengendalikan masalah ini,”katanya dalam satu kenyataan hari ini".


teik-sinar

Beliau yang mengaku sebagai penyokong DAP Pulau Pinang sebelum ini pernah meminta pertolongan daripada pihak atasan parti di peringkat negeri, namun tidak berjaya.

Pada mulanya, saya tidak tahu YB Lau seorang yang pinjam duit tapi sanggup berhutang kepada orang. Jika saya tahu yang ini sikap dan tabiat buruknya, saya pasti tidak akan pinjam duit kepadanya.

Saya telah cuba beberapa cara, mintanya pulangkan duit itu.

Saya pernah jumpa dengan pihak atasan DAP Pulau Pinang, minta mereka tolong kejar YB Lau pulangkan duit saya itu, tetapi gagal.

Maka saya pun minta pekerja saya cari YB Lau, akhirnya YB Lau pula buat laporan polis, mendakwa keselamatannya terancam.

Saya hendak selesaikan masalah ini dalam cara yang mudah, asalkan beliau pulangkan amaun itu, di mana saya telah memberi diskaun kepadanya, tapi beliau enggan berbuat demikian.

Sekarang beliau tidak mahu menjawab telefon saya, dan cara beliau melayan saya tidak seperti dulu, semasa beliau ingin pinjam duit daripada saya. Masa itu, tiap-tiap hari boleh jumpanya.

Tambahan lagi, saya penyokong DAP, sering kali pinjam duit dan tolong DAP, YB Lau tahu semua ini,”katanya.



Chan yang juga seorang ahli perniagaan berkata Lau telah meminjam duitnya sejak Mei 2013, namun hingga hari ini belum dilunaskan sepenuhnya.

Sejak 5 Mei 2013 hingga kini, YB Lau Keng Ee pinjam duit yang melebihi RM200,000 daripada saya. Beliau pernah memulangkan duit sebanyak RM50,000 kepada saya semasa musim perayaan Tahun Baru Cina pada tahun 2014, tapi selepas itu beliau pinjam lagi duit daripada saya, maka hingga sekarang, jumlah duit yang dipinjam YB Lau daripada saya telah melebihi RM200,000.

Saya ingin mendapat balik duit saya dengan secepat mungkin, maka saya bercadang kepada YB Lau, bahawa asalkan YB Lau pulangkan RM200,000, dalam angka bulat kepada saya, yang baki itu tidak perlu beliau pulangkan.

Daripada RM200,000 itu, tolak RM50,000 yang dipulangkan YB Lau pada tahun 2014, maka beliau masih perlu pulangkan sejumlah RM150,000 kepada saya.

Di sini, saya ingin menunjukkan 2 keping cek, membuktikan bahawa YB Lau memang meminjam duit daripada saya, bukan apa yang dikatakan YB Lau beberapa hari lalu, bahawa beliau tidak hutang duit kepada saya.

2 cek ini masing-masing ditulis dalam amaun RM10,000, yang diberi oleh YB Lau kepada saya, selepas perayaan Tahun Baru Cina pada tahun 2014, yang bertarikh 24 Mei 2014.

Pada masa itu, YB Lau bercakap ingin pinjam duit daripada saya, dan amaun dalam cek itu dapat diambilnya dari bank selepas sesetengah projeknya diluluskan, lalu memulangkan duit kepada saya. Ketika itu, saya percaya kepadanya maka pinjam lagi wang tunai sebanyak RM20,000 kepadanya,”katanya lagi.

cek1

cek2

Mengulas isu di atas, Lim Sian See berkata sebelum wujud kes ini Chan yang juga aktivis DAP sebagai Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Jalan C.Y.Choy adalah rakan baik Lau.

Lau pernah menggunakan Porsche Cayenne hitam milik Chan.

lau1Pemiutang (Chan) juga memberitahu polis bahawa YB Lau meminjam wang daripadanya untuk bersama membangunkan projek perumahan di Pulau Pinang di Jalan C.Y (Choy)

Meminjam wang dan tidak membayar bukan satu jenayah yang serius, tetapi persoalannya adakah terdapat konflik kepentingan kepada YB (Lau) yang didakwa terlibat dalam projek pembangunan perumahan di Pulau Pinang?

Adakah terdapat salah guna kuasa terhadap YB yang menerima nikmat dalam bentuk penggunaan kereta mewah dan pinjaman daripada pemaju hartanah dan pemimpin JKKK?

Mengapakah anda (Lau) pada mulanya berkata dalam satu sidang akhbar menafikan bahawa anda berhutang wang? Adakah anda juga menafikan kepada PDRM bahawa anda berhutang wang kepada orang ini? Jika ya, adakah ini satu laporan polis palsu?,”soalnya.

azizi

teik3

teik2

lau

laporan

hafizi


2 comments :

Anonymous said...

Itulah - si PENJENAYAH dr. ekoq-ekq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1 - TERLOLONG jadi MANGSA; sebab TAK nak bayaq HUTANG! APA KEJADAHnya ni?! JANGAN pula PDRM melindungi PENJENAYAH amat LICIK mcm. ni!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Itulah, yg. PALING kuat MAKAN RASUAH sebenaqnya adalah puaka-puaka PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI BABI!

Lihat di http://novandri.blogspot.my/2016/01/rahsia-parti-3-orang-ini-sangat.html : (setakat ni kita masih tunggu repot POLIS ke atas Tunku Abdul Azis dari PENGGANAS DAPBANGKAI BABI ni kalau dakwaan dia TAK betul!)

RAHSIA PARTI - 3 ORANG INI SANGAT DITAKUTI OLEH DAP !!

Thursday, January 14, 2016

1. Jika kita perhatikan, parti DAP sebenarnya tidak berani untuk menyentuh atau takut kepada 3 individu ini.
2. Anda baca dahulu laporan di bawah :

Bekas naib pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim pernah mendedahkan bahawa punca beliau keluar DAP pada Mei 2012 salah satunya disebabkan rasuah dalam parti itu yang cukup teruk.

Tunku Abdul Aziz, bekas Naib pengerusi Transparency International hanya mampu bertahan selama empat tahun dalam parti itu selepas dijemput oleh Penasihat DAP, Lim Kit Siang menyertai parti itu pada Ogos 2008.

“Punca saya ambil keputusan untuk keluar dari DAP adalah kerana amalan rasuh yang amat teruk di dalam parti itu. Ini antara sebab utama selain saya tidak bersetuju dengan perhimpunan BERSIH yang dianjurkan Pakatan Rakyat(PR). ........(terus membaca)

Nek Tempoyak.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.