Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, February 23, 2016

Staf Jabatan Audit Agen Kepada DAP?


dap


DAP akan melancarkan serangan baru ke atas 1MDB. Laporan Ketua Audit Negara akan dimuktamadkan namun sebelum ia dapat diselesaikan, DAP telah memberi salinan laporan ini kepada Sarawak Report.


Ia seolah-olah DAP mempunyai pengintip di pejabat Ketua Audit Negara, seorang wanita Cina, dan  pegawai inilah yang menyeludup keluar laporan Ketua Audit Negara, bersama-sama dengan laporan juruaudit syarikat, dan menyerahkannya kepada DAP.
Mereka akan memutarkan cerita bahawa bukan hanya ada satu laporan Audit Negara, sebenarnya, beberapa variasi yang berbeza wujud dari laporan tersebut. Mereka akan mengatakan bahawa laporan Ketua Audit Negara yang akan ditunjukkan kepada orang ramai akan menjadi ‘positif’ manakala  Laporan Ketua Audit Negara yang sebenar adalah ‘negatif’, yang disembunyikan dari pengetahuan umum.
Sarawak Report akan mendedahkan – Laporan Ketua Audit Negara negatif yang sepatutnya telah disembunyikan dari pengetahuan umum. Atau sekurang-kurangnya ini adalah cerita yang mereka akan beritahu kita.
Dalam apa yang mereka panggil laporan ‘sebenar’ Audit Negara’, mereka akan keluarkan (‘hilangkan’) dokumen-dokumen penting tertentu seperti kertas Lembaga Pengarah dan sebagainya, terutama yang berkaitan dengan kelulusan untuk pelbagai perkara. Kemudian mereka akan mengatakan bahawa semua perkara ini dilakukan tanpa kelulusan Lembaga Pengarah (laporan yang mereka dedahkan tidak mempunyai kertas kelulusan Lembaga maka ini akan menjadi ‘bukti untuk menyokong dakwaan itu).
Mereka cuba “pre-empt” laporan Ketua Audit Negara supaya apabila laporan itu dikeluarkan kelak tidak lama lagi,  ia akan memberikan gambaran yang positif, dan mereka akan mengatakan bahawa ini adalah bukti yang dipalsukan sedangkan laporan sebenar, yang mereka keluarkan lebih awal, adalah yang sebenar dan ianya negatif dan bukan positif.
Masalahnya adalah, akibat serangan terlebih dahulu ini, orang akan percaya laporan yang bocor, iaitu negatif, bukan laporan rasmi, yang positif.
Di mahkamah pendapat umum, orang akan percaya laporan yang bocor, yang diterbitkan oleh Sarawak Report, dan bukannya laporan sebenar, yang dikeluarkan oleh Ketua Audit Negara. Dan ini adalah mengapa mereka perlu “pre-empt”  laporan Ketua Audit Negara dengan memperkenalkan laporan palsu ini dan kemudian memberi amaran kepada rakyat bahawa Ketua Audit Negara akan mengeluarkan satu lagi versi laporan yang palsu dan telah diubah untuk melihat baik.
Ini akan memberi kesan yang sama sepertimana pengumuman Peguam Negara. Sarawak Report kononnya telah menerbitkan ‘kebenaran’, oleh itu apa sahaja kata Peguam Negara, telah menjadi satu pembohongan.
Cuma mereka tidak pernah menjangka yang Malaysia Today akan tahu rancangan mereka dan “preempt” lebih awal serangan mereka. Akhirnya, Malaysia Today mengalahkan mereka dengan mendedahkan penipuan mereka sebelum mereka boleh melancarkan serangan dengan mendakwa Ketua Audit Negara sebagai penipu.

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.