Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, April 9, 2016

Pakatun Bagaikan Dirasuk Polong dan Puaka, Penipuan 42 Billion Kini Bertukar Menjadi 50 Billion Pula!!!



Selepas fitnah RM42 bilion digagalkan oleh Laporan PAC, terkini kumpulan yang dibiayai oleh tauke-tauke konglomerat yang sebelum ini mendapat pelbagai keistimewaan terutama pada zaman pentadbiran Mahathir, kini fitnah dipanjangkan lagi dengan angka RM50 bilion pula.

Data-data dan fakta-fakta bahawa 1MDB sedang merealisasikan pembayaran hutang-hutangnya, langsung tidak terpakai bagi puak ini. Lebih puak-puak ini pula begitu percaya bahawa wang yang dinyatakan itu adalah WANG RAKYAT!!!

Barangkali kerana sudah terlalu lama penggunaan wang rakyat digunakan untuk bail-out syarikat pada zaman Mahathir, terutama wang yang disedut daripada PETRONAS, Tabung Haji, KWSP dan sebagainya, maka fantasi tersebut terus terbawa-bawa sehingga ke hari ini.

Mereka juga tidak dapat membezakan antara PINJAMAN MUDAH KERAJAAN kepada syarikat dengan BAIL-OUT kerana Mahathir tidak pernah berani bercakap tentang amalan BAIL-OUT yang berleluasa pada zaman pentadbirannya.


Menurut sumber, kegagalan menggunakan data-data daripada Xavier Justo setelah lelaki tersebut ditangkap, didakwa dan dihukum penjara oleh pihak berkuasa Thailand, membuatkan kumpulan-kumpulan tertentu di Malaysia jadi tidak tentu arah sehingga terpaksa menegakkan benang basah sekalipun hujah-hujah mereka telah dipatahkan oleh bukti-bukti yang lebih nyata.

Mereka sendiri tidak pernah menampilkan sebarang fakta, sebaliknya sekadar percaya dan hear-say selain mengguna semula maklumat daripada Sarawak Report dan Wall Street Journal. Menariknya, Sarawak Report dan Wall Street Journal pula mendapat maklumat daripada pihak-pihak tertentu di Malaysia.

Kini, RM50 bilion akan digunakan sebagai hujah baru untuk memperlekeh-lekehkan 1MDB. Apa-apa sahaja yang diterangkan tentang 1MDB tidak akan diterima, sebaliknya akan dikelabui dengan fakta-fakta rekaan mereka, sepertimana yang kita dapat lihat sepanjang 18 bulan ini sehinggakan kebenaran tertutup dan kebatilan diterima sebagai kebenaran.



Laporan PAC hanyalah salah satu daripada kebenaran yang terserlah seperti pengakuan daripada Kerajaan Arab Saudi bahawa RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib Abdul Razak, yang merupakan 'tradisi' lama yang diperakui oleh Muhyiddin Yassin sendiri dalam satu rakaman suara yang menimbulkan kontroversi baru-baru ini.

Menariknya ada pula yang tidak dapat menerima kenyataan dan terpaksa berselindung di sebalik AGAMA dengan 'berceramah' agar sesiapa sahaja yang tidak menyertai mereka, agar takut dengan Allah Taala dan hukuman-Nya. Sedangkan mereka sendiri tidak takut langsung dengan ancaman serta hukuman Allah Taala bagi golongan penfitnah dan menyampaikan fitnah.


Setidak-tidaknya, pembelaan ke atas 1MDB mempunyai bukti, data dan fakta-fakta yang telah disahkan oleh pelbagai pihak, sedangkan penuduh dan penfitnah 1MDB pula sekadar percaya kepada kata-kata Mahathir, sedangkan Mahathir sendiri tidak pernah berani bercakap sebanyak manakah wang rakyat dibelanjakan menerusi PETRONAS, KWSP, Tabung Haji dan sebagainya sepanjang 22 tahun pentadbirannya yang tidak pernah dipulangkan semula!!! 



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.