Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, February 16, 2016

Mahathir Berkomplot Dengan Jenayah ‘Insider Trading’ Memanipulasi Bursa Saham




MEMERANJATKAN!

SAYA Tidak Tahu tentang Kesalahan MEMBELI Saham Sendiri ..” Lawak bodoh!

Jika surat ini adalah benar, ini bermakna bahawa Mahathir boleh melakukan berkomplot untuk memanipulasi pasaran saham – yang akhirnya menyebabkan ramai pelabur runcit tinggal seluar dalam dan muflis.

Low Thiam Hock yang terkenal denan panggilan Repco Low, boleh dikatakan sebagai ‘share operator’ terbesar pada ketika itu, yang memanipulasi harga saham Repco Holdings.

Kemuncak yang melibatkan Repco Holdings Malaysia, tidak boleh disangkal telah berlaku insiden terbesar memanipulasi pasaran – sekurang-kurangnya, ia adalah tindak balas spekulasi yang dahsyat dan tidak diduga di pertengahan 90-an ketika pasaran saham negara cergas ketika itu.

Cuba fikirkan – saham Repco diniagakan sekitar RM5.00 pada tahun 1996, telah dimanipulasi sehingga setinggi RM140.00 setahun kemudian dan pada tahun 1998 menjunam kepada RM2.98. Kaunter itu telah digantung pada tahun 2000 dan dinyahsenaraikan tiga tahun kemudian (bermakna menurun kepada KOSONG @ ZERO @ YILEK!) – menyebabkan ribuan pelabur kehilangan semua wang mereka.

Masalahnya ialah bahawa daam pada permainan Repco, di satu pihak mereka bermain di pasaran saham secara total dan di pihak lain pula mereka mengedar borang-borang merah jambu.

Ia adalah seperti satu pesta di mana semua orang membuat keuntungan secara melampau!
Akhirnya kita tahu bahawa ia adalah berdasarkan kepada manipulasi secara rasmi dan dipersetujui di peringkat tertinggi.

Dan apabila pesta itu berakhir, rakyat biasa dibiarkan mengendong kantung kosong dan mengalami kerugian mengejutkan.
Low Thiam Hock, yang lebih dikenali sebagai “Repco Low” di kalangan pasaran saham, pada 11 Jan 2016 baru ini didapati bersalah kerana memanipulasi saham Repco Holdings Bhd. Beliau kini menanti hukuman dijatuhkan.

Pendakwaan meminta Low dihukum antara lima hingga lapan tahun penjara dan juga menuntut kos pendakwaan RM3.02 juta.

Jika surat ini adalah benar, Tun Mahathir mesti bertanggungjawab untuk membantu dalam memanipulasi pasaran saham negara kita dan bertanggungjawab untuk kerugian pelabur runcit yang tidak terkira banyaknya.

Dimaklumkan bahawa surat yang pertama kali “didedahkan” oleh RPK hari ini datang daripada kes mahkamah Repco Low yang baru sahaja selesai beberapa minggu lepas. Ini bermakna surat ini telah menjadi maklumat umum

Selepas kejatuhan saham Repco dan kejatuhan Bursa Malaysia pada tahun 1998, penyertaan pelabur runcit dalam pasaran saham kita tidak seperti dulu lagi.

Mahathir tidak perlu sebut kaunter yang patut dibeli kerana Repco Low memiliki Repco dan sudah tentu beliau akan berusaha untuk melonjakkan kaunter sendiri … mengong!

Bagaimana pelabur asing akan mempunyai keyakinan dalam pasaran saham kita jika mengetahui bahawa bekas Perdana Menteri kita sendiri sebenarnya terlibat secara aktif dalam memanipulasi pasaran perkadaran mengejutkan itu bersama “share operator” diantara yang paling terkenal?

Maklumat lanjut:


9 comments :

Anonymous said...

Nk terkejut apa.. baru hngpa tau tun mamak madey tu bapak penyangak. Sbb itu marah kt soros penyangak yahudi balun penyangak kerala.. akhirnya rakyat derita, ipp jd tabung deposit tetap utk selamatkn penyangak2.

Sbb itu madey sgt sgguh2 nk tumbngkn Najib. Bkn pasal najib ada salah laku tp najib batu penghalang rejim penyangak ini terus bermaharajalela rompak harta negara.

Juga marah Patail xjg AG sbb akn terburailah bngkai2 busuk 22 tahun menipu rakyat Malaysia.

Org jahat takkn selamat. Tuhan akn balas jua.. tun madey bykmmenzalimi org2 yg xberdosa, xpyh ckplah surat ni plsu, mmg tnoa surat ni pon gekagat rakus tun sabotaj pm jelas ia pengkhianat!

Anonymous said...

I LUV TUN!!!

TUN YOU ARE THE BEST!!!

KALAU MAMAK PON MAMAK LAH!!! LEBIH BAIK DARI MELAYU BENGAP BODOH SAPERTI SPESIS ANON DIATAS!!!

BODOH MACAM LEMBU BENGAP MACAM KERBAU!!!

MAJU NEGARA!!!

Anonymous said...

Blog ni boleh tukar nama jadi Megat PanjiKolom!!

Anonymous said...

Hahaha hmboii... gelabah nampak??

Rilekk kaa bro.... tkkn cmtu je dh gelabah.. br cuit2 jerr... pencenta madey kutty rase sgt cerdik n brilliant bile maki org lain... dh xboleh pegi jauh dah... isu byk penyelewengn madey xblh dijwb.. slna ni Ghani Setahil tlg cover...tp bkn main soal org lain mcm lawyer....lantak ko lahh labuu... from sungai buloh cell with love...?? Kah..kah..kah...

Anonymous said...

I LUVVV U TON MADEYYY... U ARE THE GREAT PENYANGAK...EVERR N EVERRR.... MUAHHHHHHHH...

Anonymous said...

Chaii madey xpuas ati mula serang tuan blog... awatt takott kerr??... nk bebas bersuara kunun.. chaihhhh... bebas utk untung die je.. kutuk org lain.. citer dia xblh ..

Anonymous said...

Selain mengeluarkan di blog ini..Cadangan supaya tuan punya blog ini membuat laporan kepada pihak berwajib.

Unknown said...

Megat Putar Alam

Unknown said...

Megat Putar alam

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.