Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, June 26, 2015

Bagaimana 1MDB Jadi Mangsa?



1. Apa yang mendorong Xavier Andre Justo, 49 warga Swiss "menjual" dokumen kepada Sarawak reports?. Jika menurut bekas majikannya, PetroSaudi, mantan kakitangannya tersebut meminta RM10 juta sebagai pertukaran, agar apa-apa maklumat berkaitan urusniaga syarikat tersebut tidak didedahkan.

2. Menurut PetroSaudi, Justo tidak berpuashati dengan pembayaran pemecatan sebanyak RM15juta dua tahun lalu, atas sebab itu, bekas kakitangan tersebut mengugut untuk bertindak memperburukkan bekas majikannya.

3. Oleh kerana permintaan Justo tidak dipenuhi, maka dia memulakan tindakan menghantar dokumen-dokumen berkaitan 1MDB yang telah ditokok tambah atau diubah kepada Sarawak reports, kerana mengambil peluang berkaitan syarikat milik Kementerian Kewangan Malaysia tersebut yang dipolitikkan pembangkang sejak awal penubuhannya terutama Tony Pua (DAP) dan Rafizi Ramli (PKR).

4. Mengapa Sarawak Reports dipilih? sebabnya Portal tersebut mempunyai agenda tersendiri di Malaysia, kerana kewujudan portal tersebut memang dikhaskan untuk para pemimpin Malaysia, khususnya mantan Ketua Menteri Sarawak Tun Taib Mahmud.

5. Laporan bersiri Sarawak Reports tersebut, diambil peluang oleh pihak-pihak tertentu untuk membabitkan Perdana Menteri- DS Najib Razak. Menurut siasatan awal, Justo diminta pihak-pihak tertentu di Malaysia untuk mengubah atau menokok tambah dokumen-dokumen yang berkaitan 1MDB, agar supaya kelihatan adanya satu skandal urusniaga.

6. Untuk memperkuat jangkaun laporan bersiri Sarawak reports, The Age dan The Malaysian Insider portal berita yang berlokasi di Malaysia menguar-uarkan laporan tersebut. Tujuannya untuk mengumpul persepsi, bahawa memang berlaku skandal dalam urusniaga 1MDB.

7. Minat rakyat mengetahui "skandal" 1MDB diperancak, apabila mantan Perdana Menteri-Tun Dr Mahathir turut serta mempergunakan laporan yang dibuat Sarawak reports.

8. Keterlibatan PetroSaudi dengan 1MDB, apabila berlaku kerjasama membabitkan pelaburan USD1.83bilion, walaupun kemudiannya pelaburan tersebut dikembalikan dengan keuntungan USD448juta.

9. Menurut cerita Sarawak reports yang kemudian diuar-uarkan The Age Malaysia, The Malaysian Insider dan Tun Dr Mahathir, bahawa sebanyak USD700 juta pelabuaran 1MDB yang disalurkan kepada PetroSaudi telah dialihkan ke akaun Good Star yang berpengkalan di Swiss, dan kemudian dikatakan bahawa Jho Low merupakan pemilik Good Star.

10. Tujuan mengaitkan Jho Low agar dapat mengaitkan anak tiri Najib Reza Aziz kerana anak tiri PM tersebut merupakan teman rapat Jho Low.

11. Kini, siasatan awal terhadap Justo oleh pihak polis Thailand, warga Swiss tersebut mengakui ada pihak-pihak tertentu di Malaysia berkoorborasi dengan beliau untuk merekaysa sebahagian besar dokumen yang di hantar kepada Sarawak reports. Malah, Blogger Raja Petra Kamaruddin ada menyebut nama seseorang yang dikaitkan dengan Mantan Perdana Menteri- Tun Dr Mahathir, kerana individu tersebut merupakan pegawai Mantan Perdana Menteri itu, selain sebagai "admin" blog chedet.cc.

12. Sebenarnya urusniaga antara PetroSaudi dan 1MDB telah menjadi sejarah, kerana ianya sudah ditamatkan, namun pihak-pihak tertentu mahu mencipta sesuatu, agar supaya 1MDB kelihatan jelek dan merupakan urusan niaga berbentuk "scum".

13. Memang 1MDB mengakui setakat 31 Mac 2014, syarikat gergasi tersebut mempunyai hutang terkumpul RM41.8 bilion berbanding aset RM52 bilion. Hutang yang terkumpul tersebut telah diperinci termasuk pembelian hartanah dan pelaburan jangka panjang.

14. Sebenarnya, perjalanan syarikat tersebut tidak mempunyai masalah besar dalam urusniaganya, masalah yang timbul adalah kekurangan wang tunai, atas sebab hartnah yang dimilki belum menjana pendapatan yang mencukupi untuk membayar obligasi hutang yang telah matang.

15. Perancangan awal syarikat tersebut untuk mengatasi aliran tunai adalah melalui penerbiatan IPO, namun rancangan tersebut terbantut, atas sebab berbagai laporan negatif menyelubungi syarikat tersebut.

16. Akibat laporan negatif tersebut, Perdana Menteri yang juga penasihat lembaga Pengarah syarikat tersebut pada awal Mac telah mengarahkan Ketua Audit Negara memeriksa syarikat tersebut dan kemudian disusuli PAC Parlimen pada 19 Mei.

17. Selain itu, kerajaan juga telah mengemukan satu rancangan rasionalisasi, termasuk cadangan membubarkan 1MDB awal tahun 2016, melalui pembentukan tiga entiti berasingan TRX, Bandar Malaysia dan syarikat tenaga-Edra.

18.Dalam rangka mengurangkan jumlah hutang 1MDB juga berkerjasama dengan syarikat Abu Dhabi IPIC dan Aabar di mana syarikat Abu Dhabi tersebut mengambil alih hutang hampir RM17bilion.

19. Kini, dengan tertangkapnya Justo, bakal terjawab bahawa semua laporan Sarawak reports, The Age Malaysia, The Malaysian insider, Tun Dr Mahathir, Tony Pua dan Rafizi Ramli akan menjadi laporan auta. Ertinya, tiada sebab 1MDB atau DS Najib perlu menyaman pihak-pihak tersebut.

20. Sarawak reports sebelum ini berperanan sebagai pemburu, kini bertukar sebagai yang diburu. Demikian juga Tun M. 


Persoalannya, Siapa Pembayar bagi pihak Sarawak Report?



Berikutan pendedahan mengenai pembocoran maklumat syarikat 1MDB oleh Xavier Andre Justo, ramai tertanya-tanya siapakah sebenarnya gerangan individu berkenaan dan apa tujuannya melakukan perkara tersebut.

Melalui laporan media, Justo telah ditangkap oleh pihak berkuasa negara gajah putih, Thailand Isnin lalu namun latar belakang tentangnya masih samar.

Bekas Staf Bongkar Portal Terkenal Fitnah 1MDB
Individu yang berasal dari Switzerland itu dilaporkan menjual maklumat tentang syarikat pelaburan milik Malaysia, 1Malaysia Development Berhad (1MDB) kepada pihak tertentu, malah disyaki turut menjual banyak maklumat sulit lain atas tujuan untuk menampung kehidupan mewahnya.

Berdasarkan maklumat, Justo dikatakan mampu tinggal di sebuah villa mahal 8 bilik di pulau eksklusif tersebut bersama isteri barunya.

Menurut laporan New Straits Times online, kisah Justo sebelum ini agak tragik. Selepas dipecat, dia dikatakan ke Thailand dan memulakan syarikat perundingan – Justo Consulting, namun bukti-bukti tentang kewujudan syarikat tersebut gagal ditemui. Malahan, laman sesawang rasminya hanya tertulis “sedang dalam pembikinan”.

Akibat desakan wang, dia kemudiannya memulakan bisnes salun menggelapkan kulit yang diberi nama ‘Always The Sun’ namun akibat servis dan maklum balas yang teruk daripada pelanggan, bisnes tersebut turut berkubur.

Maka atas desakan kewangan, Justo hanya melihat jenayah sebagai jalan singkat untuk meraih pulangan lumayan.

Meneruskan kehidupannya di Thailand tanpa pekerjaan dan sumber kewangan yang stabil, dia akhirnya mendapat peluang pekerjaan iaitu dengan sebuah syarikat minyak Arab Saudi, PetroSaudi International. Dia ditugaskan untuk mengendalikan bahagian teknologi maklumat.

Walau bagaimanapun, dia hilang pekerjaan tersebut akibat tidak bertanggungjawab, tetapi tetap menerima sejumlah wang mengikut syarat perjanjian pekerjaan.

Mungkin tak berpuas hati dengan tindakan itu, Justo dipercayai telah mencuri sejumlah data sulit lagi penting daripada bekas majikannya sebelum bertindak menjualnya kepada pembida tertinggi.

Dia menggunakan kedudukannya sebagai ketua bahagian IT untuk mengakses sistem komputer syarikat dan menyalin dokumen serta emel dengan niat jahat meraih kesenangan.

Malah, Justo juga bertindak mengugut bekas majikannya itu supaya memberikan sejumlah wang kepadanya sebagai cagaran kepada maklumat berkenaan.

Menurut sumber, dia mahukan wang tersebut sebagai tukaran kepada data yang dimiliki, serta mengugut bahawa dia mampu untuk mendapatkan lebih banyak wang andai menjualnya pada pihak yang berminat.

Mungkin kedengaran bijak, tapi tindakan tersebut akhirnya menyebabkan Justo ditangkap dan bakal didakwa tidak lama lagi.

Senang cakap, nafsu tamak memang mampu menjadi jalan kepada manusia untuk hidup serba-serbi diulit kekayaan, namun ada sebahagiannya kurang bernasib baik kerana ia turut menjadi jalan kepada hidup dalam kesengsaraan. Dalam kes Justo, kesengsaraan yang ditemuinya. 

Awal minggu ini, helah Justo akhirnya menjerat diri sendiri. Selain ditahan, pemacu cakera keras dan alat penyimpan data miliknya turut dirampas sebagai bahan bukti.  

Sumber

Tuesday, June 16, 2015

4 Foto: Seluar dalam Neelofa Kelihatan Ketika bergambar



Amboi!!! Versatile sungguh artis merangkap pengacara jelita kita sorang ni ye.


Siap ditemubual sambil menampakkan seluar dalam kaler putih lagi! Meh tengok gambar kat bawah ni pulak.




Tak nampak jugak? Meh kita dekatkan sikit ye. Kalau tak nampak jugak, memang sah la korang buta. Hehehe…



Apa yang penulis nak ketengahkan disini ialah mengenai cara berpakaian. Kalau ye pun nak nampak glamour, jangan la sampai keterlaluan macam ni. Tak gitu??

Mungkin bagi Si Neelofa ni, apa yang dia pakai tu tak salah kot. Memang tak salah pun kalau dia bukan orang Islam. Tapi kalau dia Islam, dia kena tau yang cara berpakaian dia tu Haram!!

Sebagai peringatan untuk semua ye, renung2kanlah.... selamat beramal!  




Sunday, June 7, 2015

6 TANDA ISTERI PUAS!!!



Itu tandanya dia puas!!!



6 Tanda Isteri Puas


Mungkin ramai yang masih samar tentang
definisi sebenar orgasma. Apa yang diketahui
ia berkait rapat dengan aktiviti seks tetapi
apakah proses yang berlaku ketika itu ramai
yang tidak punya info tentang perkara itu?

Kebanyakan suami gemar mengambil jalan
mudah dengan membuat tanggapan sendiri.
Kata mereka, apabila ejakulasi berlaku ketika
hubungan seks berlangsung bermakna
mereka sudah sampai ke tahap orgasma.

Sebenarnya, teori tersebut salah sama sekali.
Orgasma berlaku apabila otot-otot di bahagian
punggung dan lain-lain kawasan di tubuh
mengecut secara tiba-tiba.

Dalam masa yang sama, ia melepaskan
ketegangan seksual yang terkumpul disusuli
pula dengan sensasi mental yang mengiringi
perasaan tersebut. Sementara itu, ejakulasi
adalah proses pemancutan air mani dan tidak
boleh dikelaskan bersama orgasma.

Bagi lelaki, ejakulasi sudah cukup
memuaskan kehendak seksual tetapi
berbeza dengan wanita. Banyak proses
yang perlu dilalui untuk membuatkan
wanita puas tatkala berasmara malah
pengalaman yang dikecapi pun tidak
sama.

Hakikatnya, banyak factor yang mendorong
ke arah kegagalan nikmat persetubuhan di
mana rata-rata suami masih samar sama ada
pasangannya sudah mengalami orgasma
atau tidak.

Mudah cerita, kesimpulan sendiri dilakukan
apabila berlakunya ejakulasi. Ketahuilah,
apabila tanda-tanda berikut berlaku kepada
pasangan maka sebenarnya, anda telah
berjaya menemui ‘kunci’ rangsangan dalam
hubungan asmara. Antaranya ialah :

1. Keluar suara meneran yang agak kuat dan
berlaku secara spontan

2. Badan menjadi tegang

3. Tubuh menjadi gementar

4. Nafas kencang dengan tiba-tiba

5. Kaki dan tangan merangkul tubuh suami
dengan erat

6. Di peringkat kemuncak, isteri akan berasa
seluruh tubuhnya kaku (seolah-olah tidak
sedarkan diri) kerana 99 bahagian nafsunya
sudah menguasai diri.
Setelah suami menemui kesemua perkara
ini pada pasangan maka mereka perlu
beralih ke peringkat seterusnya. Telah
dinyatakan tadi bahawa wanita lambat
terangsang dan kerana itulah mereka
perlukan sedikit masa untuk mengendurkan
semula otot-otot yang tegang.

Agak menyedihkan apabila segelintir suami
yang mementingkan diri sendiri dengan
meninggalkan isteri begitu sahaja selepas
hubungan intim selesai. Kebiasaannya,
wanita mengambil masa paling kurang
lima belas minit untuk kembali normal
dan suami sepatutnya menggunakan masa
berkenaan untuk terus merangsang isteri
sama ada dengan ciuman, belaian atau
cukup dengan ucapan terima kasih yang
romantik.

Peranan suami selepas orgasma
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sedarlah bahawa isteri adalah tempat untuk
berkongsi segalanya. Suka duka, kasih sayang,
rindu dendam dan macam-macam lagi. Kata-
kata pujian dan belaian amat didambakan
kerana itulah fitrah wanita. Oleh itulah,
selesai ‘bersama’, suami tidak patut
meninggalkan isteri begitu sahaja sebaliknya
lakukan perkara-perkara berikut :

1. Hadiahkan kucupan di dahinya sebagai
tanda penghargaan dan terima kasih

2. Dakap isteri dengan mesra

3. Elakkan dari terus mengalihkan badan
ke arah lain sebaliknya kekallah berbaring
dalam posisi menghadap isteri.

4. Setelah suasana kembali tenang, ambil
kesempatan untuk menasihati isteri mengenai
perkara-perkara yang tidak ‘enak’ di mata
suami dengan cara yang paling baik

5. Gunakan kain tuala untuk mengelap peluh
yang mengalir di dahi isteri. Tindakan sebegini
memberi makna bahawa anda sangat prihatin
dan sayang padanya

6. Sambil berbicara, belai tubuh isteri dengan

penuh kasih sayang   


PERGHH!! Alat Mainan Wanita Berusia 300 Tahun Di Temui Oleh Ahli Arkeologi Ketika Menggali Tandas Pada Abab Ke 18

Alat mainan wanita yang berusia 300 tahun ditemui oleh ahli arkeologi yang tertanam didalam tandas sejak abad ke-18 lagi.

Dengan bersaiz lapan inci,alat ini berkepala kayu, telah ditemui semasa aktiviti menggali di sekolah pedang lama di Gdansk, Poland.





Seorang ahli arkeologi berkata "Ia agak tebal dan agak besar, diperbuat daripada kulit dan dipenuhi dengan bulu ... Ia mungkin jatuh oleh seseorang" "tidak pasti sama ada ianya sengaja dijatuhkan atau terjatuh"  katanya lagi.

Ahli-ahli arkeologi pada mula melakukan galian untuk mendapatkan pedang lama apabila tapak berkenaan telah dipastikan sebagai sekolah pedang pada satu ketika dulu, namun lain yang dijumpainya.

Mainan wanita itu kini telah diambil untuk kerja-kerja pemuliharaan artifek.

Dan muzium Austria juga mempunyai kondom tertua di dunia yang dipamerkan bersama-sama dengan empat serpihan kondom lain yang berasal dari sekitar 1650.

Ini juga ditemui dalam tandas di Istana Dudley di Midlands Barat.





Saturday, June 6, 2015

LUAHAN PANAS GADIS CUN MELECUN: 'BUAT APA NAK MALU?'

LUAHAN PANAS GADIS CUN MELECUN: 'BUAT APA NAK MALU?' LUAHAN PANAS GADIS CUN MELECUN: 'BUAT APA NAK MALU?' - Mesti Baca! Perkongsian Blog Entri dari Laman Hebahan Maklumat sebagai Panduan dan Hiburan semua Blogger. Seandainya ada yang menarik di LUAHAN PANAS GADIS CUN MELECUN: 'BUAT APA NAK MALU?' harap dapat disebarkan sesama kita

LUAHAN PANAS GADIS CUN MELECUN: 'BUAT APA NAK MALU?'

LUAHAN PANAS GADIS CUN MELECUN: 'BUAT APA NAK MALU?' LUAHAN PANAS GADIS CUN MELECUN: 'BUAT APA NAK MALU?' 


Bercakap mengenai masa depan, Duma berharap dia akan berjaya dan menjadi orang yang berguna kepada orang lain selain dari mengaku memiliki cita-cita untuk menjadi 'manager' sesebuah perniagaan yang boleh membuka peluang pekerjaan kepada orang lain.

"Mudah-mudahan saya boleh mengecapi kejayaan dan cita-cita saya untuk menjadi manager," katanya.

Duma juga mengakui dia sering ditegur oleh pengunjung-pengunjung stesen ketika sedang bertugas. Ada juga yang melemparkan senyuman kepadanya yang dipercayai tertawan dengan kecantikan yang dimilikinya itu.










Pergghhh......!!!! Memang Segar Betul BUAH Cikgu Puteri Aishah.....


Tersebar di laman sosial kononnya ayah seorang pelajar sekolah menghantar surat cinta mengorat Cikgu Aishah yang cun melecun. setelah diselidiki, cikgu Aishah tersebut rupanya memang seorang cikgu dan juga seorang model. Beliau merupakan calon dewi remaja sama seperti Neelofa dulu. Mungkin surat tersebut sengaja direka untuk meraih populariti dan undian untuk dewi remaja. Kami sertakan biodata Cikgu Aishah yang comel dan cun serta koleksi gambarnya untuk tatapan anda.

Puteri Aishah Bt. Sulaiman
Umur : 21 Tahun

Tarikh Lahir : 06 Jun 1994
Asal : Taman Cheras Indah, Kuala Lumpur
Bakat : Berlakon dan peragaan
Ukuran Badan :
Dada : 32
Pinggang : 26
Pinggul : 38
Tinggi : 170 cm
Berat : 52 kg

SOSIAL MEDIA:
Instagram : @puteriaishah_

Facebook : N/A






WANITA PATUT BACA!! INILAH AKIBAT kalau wanita tidak pakai SELUAR DALAM ketika tidur!

Yang cuba diketengahkan adalah mengenai akibat kalau wanita tidak memakai seluar dalam ketika tidur. Namun realitinya, kebanyakkan wanita yang telah bersuami tahu akibatnya.

Jika ini tidak berlaku pada wanita itu, itu kena tanya sang suami nya. Jadi apakah yang berlaku?

Jom kita ikuti turutan gambar di bawah ini :


1. Wanita akan mengandung.


2. Lahirlah generasi warisan pasangan tersebut, itu lah jawapannya.


Betul ke? Lu pikir lah sendiri.

“Melihat ibu menderita akibat kanser payudara, membuatkan saya risau.  Sebab itulah hingga kini, saya mengelak daripada tidur dengan memakai bra,” ujar seorang pelakon drama televisyen.

Kata-katanya yang mungkin didengari oleh jutaan penonton di Indonesia itu, seperti mengesahkan bahawa memakai bra ketika tidur boleh menyebabkan kanser payudara.  Akibatnya, ramai wanita mengelak daripada mengenakan bra ketika tidur.

Benarkah memakai bra ketika tidur boleh menyebabkan kanser payudara? “Tidak benar.  Memakai bra semasa tidur tiada kaitan dengan kanser payudara,” kata Dr. Febriansyah, seorang Doktor Pakar Sakit Puan di RSIA Kemang Medical Care, Kemang, Jakarta Selatan. Menurut beliau, tiada masalah untuk wanita mengenakan bra ketika tidur.

“Dengan syarat, bra yang dipakai adalah jenis tidak berdawai kerana bra seperti itu membuatkan payudara tertekan.  Akibatnya, aliran darah tidak lancar sekali gus mempengaruhi kesihatan payudara,” jelas Dr. Febriansyah.

Beliau berkata,  adalah lebih baik untuk tidak memakai pakaian dalam ketika tidur supaya darah dapat mengalir lebih lancar dan tubuh menjadi lebih relaks serta terasa lebih segar apabila bangun.

Tambah beliau,  “Jika payudara tertekan, bra akan menghalang aliran darah sehingga mengakibatkan beberapa masalah seperti sengal dan sakit.”
Begitu juga dengan lelaki.  Menurut Dr. Febriansyah, dakwaan mengatakan lelaki yang memakai seluar dalam ketika tidur berisiko menjadi mandul, adalah tidak benar.

“Seelok-eloknya, lelaki tidak memakai seluar dalam yang ketat ketika tidur.  Tujuannya sama, supaya tiada tekanan pada alat kelamin dan darah dapat mengalir lancar,” ujar beliau.

Lelaki boleh memakai seluar semasa tidur, asalkan ia longgar seperti seluar boxer.  Baik lelaki mahupun wanita, harus mengenakan pakaian longgar atau tidak terlalu ketat semasa tidur.

“Memakai seluar dalam yang terlalu ketat akan menyebabkan peredaran udara pada vagina seseorang wanita, terganggu. Keadaan ini boleh menimbulkan masalah keputihan,” kata Dr. Febriansyah.

Selain longgar, lelaki mahu pun wanita harus memakai pakaian yang mampu menyerap peluh. “Ini kerana semasa tidur, tubuh manusia berpeluh.


Justeru, elakkanlah daripada memakai pakaian bahan poliester kerana bahan itu tidak menyerap peluh,” tegas beliau.




(FOTO & VIDEO) : LAGI MAYAT DIJUMPAI - GEMPABUMI SABAH #PRAY4SABAH

Seperti yang kita sudah sedia maklum, telah berlaku gempa bumi pada 6 magnitud berlaku di Ranau-Kundasang, Sabah.

 

Di bawah adalah turutan gempabumi yang berlaku dan MiM ambil info ini daripada web Kementerian Sains, Teknologi dan Iniovasi (MOSTI) klik sini

 

Laporan mengatakan bahawa 11 mayat telah ditemui. Sebelum ini hanya 2 mayat ditemui. 137 pendaki dilaporkan terperangkap semasa berlakunya gempabumi tersebut.

 
Twitter Menteri Perlancungan, Kebudayaan & Persekitaran Sabah

Di bawah adalah video kenyataan mereka yang selamat turun dari Gunung Kinabalu. 

video


Selain daripada Jabatan Bomba dan Penyelamatan Malaysia Negeri Sabah (JBPM) dan agensi kerajaan yang lain , pasukan angkatan tentara Malaysia juga terlibat di dalam usaha menyelamatkan pendaki-pendaki yang terperangkap.


 

Lihat juga video di bawah :

video


Lihat juga gambar-gambar di bawah :

 

 

 

 

 

 

 


Mohon kita sama-sama berdoa dan berharap agar mereka semua dapat diselamatkan dan kita sama-sama berikan sokongan kita kepada rakyat Sabah.  

FAKTA....!!! 7 Tanda Pada TUBUH Perempuan Yang Pernah Disetubuhi Oleh Lelaki yang ramai tidak tahu....


Mesti orang lelaki suka baca pos ni kan??..Ini adalah petua orang dulu-dulu orang mengetahui yang gadis atau perempuan yang masih suci untuk dijadikan calon isteri atau menantu. Tak lah 100% betul tapi boleh dibuat panduan dalam memilih pasangan. Nak nak pulak time sekarang ramai gadis yang tidak suci atau sudah dinodai. Berikut adalah 7 tanda-tanda perempuan atau gadis yang pernah bersetubuh atau dinodai oleh lelaki...

TANDA SEORANG PEREMPUAN YANG SUDAH DiSENTUH

1. DAHI

    Bagi perempuan yang masih dara,kita boleh lihat melalui dahinya.Gadis yang masih suci dahinya licin dan tidak berkedut.Bagi perempuan yang tiada dara,kita boleh lihat perbezaanya.Dahinya berkedut dan mempunyai garis-garis halus.Dahinya tidak licin seperti perempuan yang masih suci.Dahinya kadangkala nampak berkedut walaupun tidak bercakap.Untuk lihat kelainan ini,anda boleh lihat pada orang yang sudah berkahwin dan orang yang tidak berkahwin.Perhatikan betul betul pada bahagian dahinya.


2. HIDUNG


    Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuh hujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat.Perhatikan anal perempuan anda yang masih kecil.Lihat hidungnya,masih merah dan tidak pucat.ini merupakan salah satu tanda untuk perempian yang tiada dara.

3. PUNGGUNG

Punggung gadis berubah bentuknya disebabkan oleh dua perkara iaitu kerana proses horman dan disentuh lelaki. Punggung yang sudah kena sentuhan lelaki akan menjadi besar terutamanya bagi yang  sudah melakukan hubungan kelamin. Apabila berjalan ia akan jatuh tidak naik lagi. Punggung gadis yang masih suci walaupun gemuk ia masih kelihatan cantik, sebab masih kental dan tegang serta tidak lesu dan jatuh. Cuba perhatikan pinggang gadis, kalau pinggangnya masih ramping dan punggung tidak besar, tidak montok dan kenyal pada punggungnya.


4.  LEHER

Untuk perempuan yang masih dara,sudah tentunya leher dan kulitnya masih anjal dan tegang melainkan gadis yang gemuk.Bagi perempuan yang kurus,kesan kedut ataupun kedutan kita bole lihat pada bahagian lehernya.Terdapat garis garis halus kecil di bahagian lehernya,garisnya putus-putus bukanlah panjang.Maksud lainnya gadis yang tiada dara mempunyai garisan halus melintang pada bahagian lehernya.

5. RAMBUT

Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya memang kemas, kelihatan segar dan tidak kasar, sementara gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak berghairah.Untuk membuktikan cuba sediakan satu buah kelapa muda yang sudah dilubang ditengahnya dan airnya tidak dibuang lalu masukkan potongan rambut tersebut. Jika rambut2 itu terapung dipermukaan air kelapa artinya gadis itu masih suci. Jika semua rambut itu tenggelam ertinya gadis itu sudah tidak suci. satu lagi caranya, kalau disaat ditiup angin rambut gadis itu mengembang lembut dan kembali ketempat asalnya.

6. GARIS TELAPAK TANGAN

Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua tapak tangannya, jikalau retak, bermaksud gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua telapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua tapak tangannya ketika di tekan warnannya pucat tidak merah, jika selepas ditekan, ia akan tegang serta merta. Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan, jika ada garis putus bahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus bererti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat telapak tangan yang kanan, cuba genggam ibu jari tangannya dalam masa satu minit, ketika menggenggam terasa panas sedikit dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci. Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sekali walaupun ada rasa hangat bererti kemungkinan besar kesuciannya sudah terbang.

7  TUMIT KAKI

Bagi yang tiada dara,kita boleh lihat pada bahagian tumit kakinya.Tumit kakinya kelihatan bulan dihujungnya.Bagi yang dara,tumit kaki hujungnya kelihatan tajam.Perhatikan bagi pasangan yang sudah berkahwin. 

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.