Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, January 12, 2015

CARA UNTUK KEMBALIKAN AKAUN FB YANG KENA HACK

Assalammualaikum..Anda bersama lagi dengan shah dan team berkk..Semalam Shah menerima pertanyaan dari pengunjung blog shah team berkk ni,tentang bagaimana hendak mengembalikan account facebook yang tidak dapat login atau di syaki di hack oleh org yang tidak bertanggungjawab.

Sebenarnya lebih mudah kita mencegah daripada mengubatinya,tetapi kerana sudah terlanjur shah akan cuba berikan sedikit gambaran bagaimana anda boleh dapat mengembalikan account facebook anda yang kena hack.

Untuk pengetahuan anda,ada beberapa jenis hack yang selalu terjadi di facebook iaitu:
Hack account facebook(hanya account facebook anda saja yang di hack tapi tidak melibatkan account email yang digunakan untuk create account facebook
Hack account email(yang kemudian digunakan untuk menggantikan password account facebook)Yang paling sukar dan sulit untuk diatasi ialah jenis Hack yang no 2 itu,jangan risau perkara ini masih boleh diatasi(tiada penyakit yang tidak dapat disembuhkan kecuali mati)ihihihihih..tidak salah kalau mencuba..

Caranya yang digunakan oleh hacker@pencuri ini ialah mengganti password,menggantikan email account untuk login dan beberapa information penting dll.

Ok jom kita cuba menyelesaikan masalah yang dihadapi dengan step by step
Masuk ke link berikut ini :http://www.facebook.com/help/?page=1023
Pilih no 1 kalau anda boleh menghantar @ terima email daripada login alamat email

Pilih no 2 kalau anda tidak dapat menghantar @ terima email daripada login alamat email

Langkah ke 2

Pilih 1 jika email anda masih wujud di facebook cuma passwordnya saja di tukar

Pilih 2 jika email anda tidak dapat dikesan langsung di facebook.

ikut arahan yang diminta seperti image di bawah:

2. Jika login email di facebook anda sudah di ubah.sila ikut arahan seperti image di bawah:

Masukan information yang diminta untuk facebook membantu anda mengembalikan account anda.

kalau information yang dimasukkan oleh anda tepat dan betul seperti mana anda create akaun facebook dulu..tidak mustahil anda akan dapat kembali akaun facebook anda.

Cr: shahteambrkk.

113 comments :

Unknown said...

Dah masuk address yg tuan bagi tapi not found

Unknown said...

Dah masuk address yg tuan bagi tapi not found

Unknown said...

Akaun dibekukan or diinyahdayakan
Apa penyelesaian ye.akaun ni tempat jualan online.

Masitah bt. Mat daud said...

Please..akaun sya dibeku dn dinyahdayakan...mcm mna nk buat??sedgkn akaun utk jualan online😭

seramaputrajaya said...

Mohon bantuan akaun fb lama saya tela hilang entah kemana. Terbaru akaun baru saya pula tak boleh nak login. Mohon bantuan sangat2.. please help me

Anonymous said...

Ya apa care pling berkesan nk kmbalikan acc yg kne hack

Anonymous said...

Ya apa care pling berkesan nk kmbalikan acc yg kne hack

Unknown said...

Acc fb sy x dpt buka. Da try upload gmbr tp x jugak dpt upload tu gmbr. Alasan line ada tidak stabil. Da buka guna komputer pun x ble. Please help me

Unknown said...

Akaun saya telah kena hack,saya nak log in tak dapat,kata laluan saya telah ditukar.mohon bantuan anda

Unknown said...

Mcm mna nk padam akaun fbook kna hack.gambar kita..tetapi nama fbook org lain.mohon pencerahan

Unknown said...

Macam mana nak tahu akaun kita kena hack

Unknown said...

Akaun FB saya telah dibekukan dan dinyahdayakan.saya nak log in tak dpt. Mohon pencerahan

NrHidayatul said...

Tolong sesiapa yg pandai hack fb, acc fb lama sy tidak boleh buka lagi. Saya menginginkannya kembali kerana ada rahsia tersembunyi. Tolong��

Unknown said...

Tak boleh padam email hacker?? Macam mana nak padam

Fashion in the World said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

mintk tolong cm mna ya nk dpt blikk acc fb lma sy plss help

Abir said...

Suhmikick@yahoo.com

nisa jumain said...

Bantu sy untuk dapatan semula FB yg kena hack

Unknown said...

saya minta tolong fb saya tidak boleh log masuk...paswrd pun tidak boleh guna sdh

Unknown said...

Tiada no kod ..untuk dibuka

Unknown said...

No emil dah letak no tel dah letak hanya no kata laluan je lupa ..lepas tu kod dia tak tekan berapa kali tapi tak keluar keluar juga ...

ery said...

tolong..akaun sy baru kena hack.
adehh ..tlg tlg tlg

Unknown said...

Please help

Unknown said...

Tolong facebook saya kena hack

Unknown said...

Tolong facebook kena hack

Unknown said...

Tolong2 akaun suami kena hack pasword xblh buka.n emel lupa....

Unknown said...

Klu ada yg expert psl fb kat sini tlg bantu sy..fb kena hack x boleh buka email lupe pulak..byk benda2 penting dan gambar2 kenangan dlm tu....

Unknown said...

Tlg sy fb kena hack...email lupe pulak klu ada yg boleh tlg harap dpt membantu

Unknown said...

Tolong sye,fb kne hack..xboleh bukak teros fb,password dh tuka..nk connect dgn email pon,email xboleh log in..tlg la spe yg tahu

Unknown said...

Tolong sye,fb kne hack..xboleh bukak teros fb,password dh tuka..nk connect dgn email pon,email xboleh log in..tlg la spe yg tahu

Unknown said...

Please fb saya tidak boleh di bukak...

Unknown said...

Tolong2 Facebook saya tak boleh buka
Macam mana nak buat??

Unknown said...

Tolong2 Facebook saya tak boleh buka
Macam mana nak buat??

Unknown said...

Tolong tetibe je fb sy xleh nk masun pswd katenye sy salah pswd mustahil.tolong fb bisnez sy tu😭

Unknown said...

Acc fb sy hilang. . Log in xboleh .. Buat baru nma sama ttap jgak xboleh..

Unknown said...

Akaun fb sy tk blh buka..dn akaun sy di nyahdayakan...ada sape2 blh bantu utk dptkn balik fb sy..minta tlg sgt2..

Unknown said...

Macam mana saya nak dapatkan akaun saya semula.. tapi email itu entah siapa punya..

Kia's Cabin said...

Assalam. Sy tak dapat nak login ke akaun fb sy. Sy ingat email semua aktif, tapi tulis connection lost

Unknown said...

Akaun facebook saya telah dinyahdayakan , bagaimana saya boleh memulihkan akaun saya facebook saya

Unknown said...

Minta bantuan akaun facebook sye telah dinyahdayakan , bagaimana saya boleh memulihkan akaun facebook ssaya

Unknown said...

Chat sy

Unknown said...

Boleh tolong sy... Fb ank sy kena curi, dn semua email dh no hp dia tukar... Tolong bantu sy dptkan balik fb sy

Unknown said...

Macam mana mau buka facebook yang kena hack

Unknown said...

Aslkum fb sye dgn wife sye kne godam myusof mhasan dgn fatin hazwanie,dia tkar email dgn pw..cmner cra sye nk dptkn fb sye dgn wife sye?no fon di daftarkn ats no lme dua2 dh x pkai tu,dgn gmail lupa hrap sgt2 dpt tolong sye..x tahan siap hacker siap cabar lgi suh report polis dgn mcmc mmg sakit hati..mohon bantu pless wife sdih pic ank kt dlm fb..01155064809 tolong whasap sape yg pndai atau dpt bntu sye..terimakasih..

Unknown said...

Sama bro...acc fb sy dibekukan,bingung sdh mw buat mcm mana..email,password,semua sdh diganti..tpi emil dpt recover..facebook skg ni masalh..mohon bantuan dlu bro2 sekalian...

Unknown said...

sama la sy pun ingin kembali facebook sy sbb ada benda penting yg di simpan dalam nya mohon bantuan sangat2 tolong lah sy pasal bayaran sy akan sediakan...

Unknown said...

Mntk tolong ac fb sy kena hack. Email dan pswd dah ditukar.

Unknown said...

Mntk tolong ac fb sy kena hack. Email dan pswd dah ditukar

Unknown said...

Minta tolong akaun fb dan gmail kena removed

Unknown said...

plss help me to

NrHidayatul said...

Macam mana nak chat?

Unknown said...

hai.. sa sangat memerlukan bantuan

Unknown said...

Cam mna nak dapt kode login. Sbb sya guna email lma? Tolong plss

GGE ADI said...

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=2388427021455653&id=100008651355390&set=a.1385831258381906&source=11&refid=17

GGE ADI said...

Tolong saya akaun Facebook saya di hack..

Unknown said...

Hai akaun fb milik saya telah d hack Bagai mna saya mendapat kan blk... Tolong2 org susah

GGE ADI said...

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=2388427021455653&id=100008651355390&set=a.1385831258381906&source=11&refid=17


Sya ingin login tapi akun saya hilang saya berharap akun bisa kembali seperti semula dan seseorang telah menguba kata sandi dan email saya... terima Kasih

Unknown said...

Akaun fb saya kena hack

Unknown said...

Akaun fb saya kena hack someone

Anonymous said...

Account facebook saya telah di curi bagai mana ka cara nya nak mendapat kan balik facebook sayahttps://www.facebook.com/mamal.solobergaya

Unknown said...

Akaun facebook saya dah kena hack

Unknown said...

Macam mana saya nak dapat kembali akaun fb saya

Unknown said...

FB saya tak boleh buka nak buat cam mana minta bantuan

Unknown said...

helo akaun fb saya kena hack

Unknown said...

Akaun fb Saya dihack & ditukar nama akaun. Mcmana nk buat ya

Unknown said...

Macam mana nak dapat kana balik accaount saya

Unknown said...

Macam mana nak dapat kan balik

Unknown said...

Acc saya d nyahdayakan mcm mana nak dptkan balik..

Muh Aziz Sukrian said...

Akun facebook saya di nyahdayakan macam mana nak dapatkan balik

Muh Aziz Sukrian said...

Akun facebook saya di nyahdayakan macam mana nak dapatkan balik

Unknown said...

Tolong lah kembali kan facebook saya yang sudah kena hack saya sudah cuba macam²cara untuk pulikan facebook saya tapi tetap tidak berjaya

Unknown said...

Facebook sy kena hack mcm mana nk dapatkan balik . Dah cuba byk kali xboleh . Mintak tolong sgt2 bantu dpt fb sy balik . Kita mudahkn urusan org lain . In sha allah 1 hari nt allah akan mudahkan urusan kita.

Kayu penyapu said...

Akaun Saya telah di curi

Kayu penyapu said...

Lapor kan akaun saya kena hack

Unknown said...

Macam mana saya nk ambil blik fb saya..fb saya baru je kena hack.. tolong pliss

Syahmo said...

Macam mne saye nk dapatkan akun saya yang di hack orang lain 😭😭

Unknown said...

Aslm mcm nna nk kembali kan acc sya yg telah kena hack sya mint tlg sngt sngt hrp bole bentu

Unknown said...

Sahkam

Anonymous said...

tidak dapat masuk menggunakan emel,number telefon dan sebagainya . dihack dengan ketat

Zaza said...

Salam tuan. Akaun FB abang saya kena hack pagi tadi. Saya dah report. Dan cuba masuk tapi tak boleh. Bukan setakat password, no.tel dan e-mail hackers tukar. Bagaimana ye?? Boleh guna ke cara tuan ni. Terima kasih. Harap tuan dpt bantu. Saya dah minta bantuan kawan² tp malangnya dorg pun xtau.

Zaza said...

Salam tuan. Akaun FB abang saya kena hack pagi tadi. Saya dah report. Dan cuba masuk tapi tak boleh. Bukan setakat password, no.tel dan e-mail hackers tukar. Bagaimana ye?? Boleh guna ke cara tuan ni. Terima kasih. Harap tuan dpt bantu. Saya dah minta bantuan kawan² tp malangnya dorg pun xtau.

Unknown said...

Salam akaun FB sya kna hack mcam mne sya nk buat untuk dpatkn kembli

Unknown said...

Acc fbook sy di hack

Unknown said...

Saya minta tolong kambalikan fb saya

Unknown said...

tolong acount ko kena hack facebook abis minta cod tapi itu number saya tdk pakai sdah macam mana nak dapat kan balik plis tolong ada yang penting sana

Unknown said...

hi,iya ACC FB dan e-mail saya sudah digodam lebih kurang 1tahun lamanya oleh Org yg saya sayang.bagai mana hendak mengatasi ini,saya hampir memikirkan mati lebih baik buat diri ini,kerana dia memaksa cerai.

Unknown said...

Hai account fb saya kena hack macam mna saya nak dapatkan fb saya. Balik

Unknown said...

mohon bantuan tolong kambali kan account Facebook sya di hack

Unknown said...

Bang akaun fb aku terkunci

Lahn said...

Hai, akaun FB kena hack, macm mna nak dapatkan balik akaun fb

Black said...

Akun facebook sy telah di nyahyadakan, bagaimana sy bisa buka kembali

Unknown said...

FB Sya ia nk kta log in , FB Sya depa dh tukar no fon so Sya xleh nk log in blik ... Sya nk sgt FB lama Sya tu

Unknown said...

FB sya kena kunci sya tak bolh Masuk lgi

Unknown said...

Fb sya dinyahdayakan...tlg sya untuk dapatkan balik akuan fb sya

Unknown said...

Bang acc saya kena hake

Unknown said...

Fb saya di hack.. Sudah ditukar email dan psword.. Dan di lock.. Mcm mana nak dapatkan semula?

Unknown said...

Hye, Akaun Facebook saya telah Di hack Secara Tiba2,

Unknown said...

Assalamualaikum account fb saya kena hack dan tidak dapat nak masuk ke dalam sebab password dah d tukar email pn d tukar bagaimana saya nak melong masuk .tolong bantu saya

Unknown said...

Hello akuan FB sy di curi

Nurul25 said...

Assalammualaikum,akaun FB kena hack dah buat ekut step mintak no password generate nak ambik kt mana.tolong

Unknown said...

Akaun saya kena hack macam mana saya nak blih dapat semula akaun saya yang kena hack

Unknown said...

Tolong saya FB Saya kena hack macam mana mau ambil balik

Unknown said...

Akaun fb saya kena hack, beserta dengan email yang dekat fb pun sudah ditukar,no telepon saya pun sudah dipadam dekat fb. Macam mana ehhh nak ambil balik fb saya tu. Sebab sudah dia orang tukar alamat email serta no tlpon.

Anonymous said...

Sama lah.. tak tahu nak buat macam mana dah.

Anonymous said...

+60 13-419 0105

Anonymous said...

Tolong bantu saya fb anak buah saya kenat hack tolong kempali kan tak bole masuk dah orang padam semua emil dan no 😭😭

Anonymous said...

https://www.facebook.com/xiielin.albani

Anonymous said...

tolong ako FB ko di hack

Anonymous said...

tolong Facebook KO di hack no suda di ganti Gmail KO PON ada di ganti

Anonymous said...

Bagai mna cara nk masuk FB saya tiada Emil cuma pakai nombor jak.

Anonymous said...

Maaf acc sye di hack suda Di ganti semua mhon di Bantu bg

Anonymous said...

Akaun sy nurhasikin puteri dan freefire haikAl telh dihack sejak kemarin tolong sy ,sy sngt perlukn

Anonymous said...

Akaun FB saya telah di Jack oleh org lain.bagaimana saya boleh mendapatkan nya kembali

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.