Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, June 7, 2015

PERGHH!! Alat Mainan Wanita Berusia 300 Tahun Di Temui Oleh Ahli Arkeologi Ketika Menggali Tandas Pada Abab Ke 18

Alat mainan wanita yang berusia 300 tahun ditemui oleh ahli arkeologi yang tertanam didalam tandas sejak abad ke-18 lagi.

Dengan bersaiz lapan inci,alat ini berkepala kayu, telah ditemui semasa aktiviti menggali di sekolah pedang lama di Gdansk, Poland.





Seorang ahli arkeologi berkata "Ia agak tebal dan agak besar, diperbuat daripada kulit dan dipenuhi dengan bulu ... Ia mungkin jatuh oleh seseorang" "tidak pasti sama ada ianya sengaja dijatuhkan atau terjatuh"  katanya lagi.

Ahli-ahli arkeologi pada mula melakukan galian untuk mendapatkan pedang lama apabila tapak berkenaan telah dipastikan sebagai sekolah pedang pada satu ketika dulu, namun lain yang dijumpainya.

Mainan wanita itu kini telah diambil untuk kerja-kerja pemuliharaan artifek.

Dan muzium Austria juga mempunyai kondom tertua di dunia yang dipamerkan bersama-sama dengan empat serpihan kondom lain yang berasal dari sekitar 1650.

Ini juga ditemui dalam tandas di Istana Dudley di Midlands Barat.





No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.