Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, June 6, 2015

(FOTO & VIDEO) : LAGI MAYAT DIJUMPAI - GEMPABUMI SABAH #PRAY4SABAH

Seperti yang kita sudah sedia maklum, telah berlaku gempa bumi pada 6 magnitud berlaku di Ranau-Kundasang, Sabah.

 

Di bawah adalah turutan gempabumi yang berlaku dan MiM ambil info ini daripada web Kementerian Sains, Teknologi dan Iniovasi (MOSTI) klik sini

 

Laporan mengatakan bahawa 11 mayat telah ditemui. Sebelum ini hanya 2 mayat ditemui. 137 pendaki dilaporkan terperangkap semasa berlakunya gempabumi tersebut.

 
Twitter Menteri Perlancungan, Kebudayaan & Persekitaran Sabah

Di bawah adalah video kenyataan mereka yang selamat turun dari Gunung Kinabalu. 

video


Selain daripada Jabatan Bomba dan Penyelamatan Malaysia Negeri Sabah (JBPM) dan agensi kerajaan yang lain , pasukan angkatan tentara Malaysia juga terlibat di dalam usaha menyelamatkan pendaki-pendaki yang terperangkap.


 

Lihat juga video di bawah :

video


Lihat juga gambar-gambar di bawah :

 

 

 

 

 

 

 


Mohon kita sama-sama berdoa dan berharap agar mereka semua dapat diselamatkan dan kita sama-sama berikan sokongan kita kepada rakyat Sabah.  

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.