Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, October 6, 2016

Biodata Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah Rasuah RM53 Juta

Biodata Ag Mohd Tahir Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah ditahan SPRM kerana mengumpul kekayaan rasuah berjumlah RM53 juta atau lebih dari itu. Perbuatan tersebut turut bersubahat dengan Timbalan Pengarah Jabatan Air Sabah iaitu Teo Chee Kong yang terlibat mengendalikan projek-projek pembinaan infrastruktur asas bernilai lebih RM3.3 bilion sejak tahun 2010. Namun, kesemua projek melibatkan Jabatan Air di Sabah telah diseleweng dan tidak disalurkan ke infrastruktur yang sepatutnya.

Difahamkan, kesemua wang disonglap untuk kepentingan sendiri dan memonopoli semua projek jabatan air kepada adik beradiknya. SPRM turut menjumpai kesemua duit RM53 juta itu di 3 lokasi berlainan melibatkan rumah, pejabat dan peti simpanan di bank. Manakala duit rasuah RM3 Juta ditermui di kediaman timbalan pengarah jabatan air Teo Chee Kong manakala selebihnya diseleweng oleh Ag Mohd Tahir Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah.

Biodata Pegawai Suspek Kakitangan Kerajaan Rasuah RM53 Juta

Suspek 1:

Nama Penuh: Ag Mohd Tahir

Asal: Kota Kinabalu

Jawatan: Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah

Suspek 2

Nama Penuh: Teo Chee Kong

Asal: Kota Kinabalu

Jawatan: Timbalan Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah

Gambar Suspek Simpan Duit Rasuah Dalam Peti Besi dan Almari Dirumah.
Rampasan Terkini Sudah Cecah RM112 Juta dan Lebih Lagi

Rampasan Wang Rasuah, Barang Kemas, Kereta Mewah kini dilaporkan mencecah RM112 Juta. Kesemua barang kemas, kereta mewah turut disita kerana dipercayai hasil daripada penyelewangan duit kerajaan.

Adik Beradik Menopoli Projek Jabatan Air Negeri Sabah Sejak Tahun 2010

Difahamkan, rumah adik Ag Mohd Tahir  sedang dalam pembinaan di Kg Sri Serbang. Adiknya merupakan kontraktor yang mendapat projek dibawah Jabatan Air Negeri Sabah.

Kes Rasuah Teo Chee Kong Timbalan Pengarah Jabatan Air Negeri Sabah

Untuk rekod Teo Chee Kong Timbalan Pengarah memiliki Hotel No 5 di Kota Kinabalu, rumah mewah, Syarikat Pemaju Perumahan di Membakut dan Beaufort dibawah syarikat Hasil Emas Takapan Sdn Bhd yang pernah membangunkan projek perumahan Taman Takapan Emas.

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.