Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, March 28, 2018

Silakan, Pergilah @DrRaisYatim dan Rafidah Aziz Kepangkuan Mahathir ... Tidak Perlu Selektif Isu Mempertahankan Kerajaan BN! #TaliBarut @TunFaizal @AnnuarMusa



Sikap dua veteran UMNO, Tan Sri Rais Yatim dan Tan Sri Rafidah Aziz kebelakang ini terus menimbulkan tandatanya apakah mereka sudah pro kepada Mahathir atau sengaja mencari publisiti murahan agar kekal relevan dalam kerajaan...


Rais Yatim yang dilantik sebagai Penasihat Sosio Budaya kerajaan sebelum ini menuduh Tun Faisal sebagai seorang tali barut kerajaan hanya kerana menjelaskan Rais tidak mendapatkan maklumat yang betul mengenai 1MDB.


Rais lebih percaya media murahan yang menjadi kitab rujukan rasmi pakatan.


Rafidah pula tidak semena-mena berlagak hero kononnya isu 1MDB, rasuah, salah guna kuasa  menjadi 'backfire' pada UMNO. Mungkin beliau lupa sejarah!


Tidak usahlah mereka berdua menjadi hero dalam hal ini. Maklumat yang kita berikan bersumberkan yang sahih dan diakui PAC. Malah PAC dianggotai wakil-wakil dari parti pembangkang dan wakil wakil kerajaan. PAC dalam laporannya yang dibacakan oleh Timbalan Pengerusi Dr. Tan Seng Giaw, Ahli Parlimen Kepong dari DAP mengesahkan yang DS Najib tidak terlibat dalam sebarang salah laku dalam 1MDB.


Keceluparan mereka berdua ini turut mendapat perhatian Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa yang menyifatkan mereka tidak jujur dan ketiadaan 'locus standi' yang teguh!


Tan Sri Annuar Musa melontarkan persoalan kepada mereka berdua; Kepada sahabat seangkatan yang pernah seperjuangan, saya ingin bertanya :


1) Sebelum ini, ketika ada yang sibuk membela kroni dan keluarga, isteri dan anak sendiri, "di mana pendirian kalian"?


2) Sebelum ini, ketika ada yang menjual perjuangan kepada Malaysian Malaysia DAP yang durjana, "dimana kalian"?


3) Sebelum ini ketika ada yang sewenang-wenang menuduh orang sebagai perompak dan pencuri tanpa secebis bukti, "dimana kalian"?


4) Sebelum ini ketika mahkamah syariah dan Islam dipersenda dan bal agama tidak dibela, "di mana suara kalian"?


5) Dan kini ketika segala hipokrasi U-Turn matlamat menghalal cara "di mana kalian"?


Tan Sri Annuar Musa menasihatkan mereka berdua agar istiqamah, berjuang atas prinsip dan bukannya 'personality cult' atau bernostalgia dengan legasi lama, sebaliknya mengutamakan kepentingan ramai, bukan kepentingan individu..


Kami mencabar dua orang ini agar menyatakan pendirian menyokong Mahathir secara terbuka! Tidak usah menjadi parasit dalam UMNO tetapi menjadikan Mahathir sebagai sumber rujukan ... Silakan!!!



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.