Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, February 1, 2016

Fail Matematik - Cubaan Kelirukan Info Caruman KWSP, Si Bodoh Gagal


NAMPAKNYA usaha pihak antikerajaan memutar belit fakta sudah sampai kepada tahap ‘bodoh sombong’ atau mungkin ibarat tikus baiki labu apabila sanggup ‘memusing’ cerita sebenar dan membuat andaian bukan-bukan.

Terbaharu, kecoh di media sosial apabila seorang netizen dipercayai penyokong pembangkang menyebar dakyah jahat kononnya pengurangan 3% caruman Kumpulan Wang Simpan Pekerja (KWSP) sebagai ‘menipu’ rakyat.

Penulis berkenaan merujuk kepada perutusan khas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Menteri Kewangan ketika berucap membentangkan pengubahsuaian Bajet 2016 di Putrajaya pada Khamis lalu.

Berselindung di sebalik nama “seorang rakyat Malaysia”, netizen itu cuba sembunyikan beberapa fakta dan pada masa sama memperbesarkan isu penurunan caruman KWSP sebagai konon taktik kerajaan ‘rompak’ duit rakyat.

Barang kali ramai sudah baca hujah dangkal penulis ini dan pasti bagi yang tidak tahu hujung pangkal akan setuju bulat-bulat dengan tohmahan fitnahnya konon kerajaan bakal jadi ‘kaya’ dapat banyak hasil cukai pendapatan!

Namun, bagi yang faham kisah sebenar, hujah penulis itu sebetulnya menyerlahkan lagi kebodohan dirinya dalam pengiraan percukaian semasa atau cakap senang, netizen itu jahil matematik dan tidak ‘baca’ habis berita penuh.


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.