Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, February 4, 2016

Kolumnis T-Star mohon semakan mahkamah terhadap Peguam Negara berhubung siasatan atas Najib

Dalam kenyataan akhbarnya, Zaid Ibrahim berkata beliau hari ini memohon Mahkamah Tinggi untuk menyemak semula keputusan Peguam Negara yang menutup kes membabitkan penyiasatan ke atas Najib Razak.


Zaid, iaitu seorang kolumnis suratkhabar J-Star, telah menuntut semakan kehakiman (judicial review) berlandaskan alasan AG tidak melaksanakan budi bicaranya dengan berpatutan.

Mantan menteri kabinet tersebut yakin bahawa wujud “keterangan dan bukti yang kuat tentang kemungkinan adanya salahlaku” dari pihak Perdana Menteri.

Zaid mengkehendaki relief daripada mahkamah dalam bentuk perintah certiorari bagi mengenepikan keputusan AG untuk tidak mendakwa PM beserta perintah mandamus untuk mengarahkan AG memulakan prosiding jenayah terhadap PM.


BAWAH: Sarang EvangeliSTAR memang menjulang Melayu-Melayu liberal
Zaid Ibrahim Star


Zaid Ibrahim Star

Evangelista ghairah membela Melayu sesat


Presiden Persekutuan Belia Islam Asia, Ustaz Iman Budiman berkata kegiatan Kristianisasi di negaranya Indonesia mensasarkan golongan daif menerusi umpan wang yang dibiayai evangelis Barat, sama seperti keadaannya di Malaysia.

Iman-Budiman2

Ustaz Budiman Ustaz (gambar atas) bersetuju dengan pendapat dan kenyataan Tuan Guru Hadi Awang baru-baru ini berkenaan bahaya dakwah Kristianisasi menerusi tipu helah.

Hadi adalah juga naib ketua Kesatuan Ulama Sedunia yang diterajui Dr Yusuf Qaradawi.
Sidang media Ustaz Iman yang diadakan semalam di Kuala Nerus, Terengganu adalah sempena lawatannya ke Malaysia, mengikut satu laporan 1 Feb Buletin Online.

Melati Rahim
Melati Rahim
Ahli DAP Jamila Rahim aka Melati


Jenis Melayu yang dibela oleh DAP

Pencacai-pencacai Melayu yang diupah oleh parti evangelis itu kian bertambah. Siapa dia Melayu yang suka dipungut oleh DAP?

Sepertimana pendakwah Kristian, DAP turut memungut Melayu-Melayu yang sesat, termasuk yang rela menjadi ‘mole’ atau operatif perisik mereka dalam Umno untuk menyalurkan maklumat sumber (sources info).

Dan ada juga blogger Melayu yang begitu dahagakan dedak DAP – setelah dia ditolak ‘perkhidmatan’nya oleh bos-bos Umno – sehinggakan apa sahaja pun kini sanggup dijilat.
Dah lah seorang lelaki Melayu itu menyamar sebagai perempuan. Gara-gara blognya sekarang ini dijadikan wadah cytro DAP dan Cina ultra, pula dia menonjolkan diri lebih Cina dari Cina.

Yang benar itu tetap hak, dan yang songsang itu tetap batil. Tuhan maha mengetahui.

Baca Artikel Asal di SINI


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.