Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, April 16, 2015

RAKYAT MALAYSIA - Cermin- Cerminlah Diri Kita


# Mereka mahu mengajar kerajaan menguruskan ekonomi negara, tetapi mereka sendiri saban bulan gagal melunaskan bil-bil dan bayaran tertunggak di rumah.

# Mereka marahkan kerajaan mempunyai defisit yang tinggi, tetapi mereka sendiri berhutang sekeliling pinggang dan setiap bulan menambah pula hutang baru.

# Mereka menghina isteri pemimpin negara kerana tidak bertudung dan menutup aurat, tetapi mereka sendiri tidak pernah menegur adik atau anak perempuan atau sedara mara mereka yang memakai 'legging' sendat menampak alur punggung.

# Mereka menuduh pemimpin negara tidak mengamalkan Islam, tetapi solat mereka sendiri masih belum cukup lima waktunya.

# Mereka mengherdik kerajaan apabila kerajaan lambat menghulurkan bantuan kepada rakyat yang ditimpa musibah, tetapi mereka sendiri cukup bakhil untuk membantu orang lain.

# Mereka haramkan kerajaan mengenakan cukai terhadap rakyat, tetapi mereka sendiri mahu kerajaan menyalurkan pelbagai subsidi dan bantuan kepada mereka.

# Mereka mahu kerajaan bersikap telus, tetapi mereka sendiri tidak mahu mendengar penerangan yang disediakan malah menolaknya mentah-mentah.

# Mereka mahu kerajaan yang lebih baik, tetapi mereka sendiri hanya tahu mengherdik, menghina dan menfitnah kerajaan, malah hanya membisu apabila diminta memberi cadangan.

Mereka inilah rakyat kita, rakyat Malaysia.

Sungguh.

Cr : Unspinners

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.