Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Monday, April 6, 2015

Tunggu Masa Mazlan Aliman Layak ganti Mahfuz...

.... sebagai Mr Bean.

Mazlan Aliman kata Genting beli saham dalam FGV lalu pemegang saham FGV terjebak dalam kegiataan perjudian yang haram. Dia pass ke tidak LCE atau SRP dulu?

Hello! Hello! Hello ... Sirul! Ada orang baru akan ganti abang Put untuk talipon ko.

Baca seterusnya ; The Unspinners

Apa kata Ketua Pegawai Eksekutif Felda Global Ventures (FGVH), Datuk Sabri Ahmad.

Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) hari ini sekali lagi menjelaskan bahawa Genting Bhd bukan pemegang saham syarikat itu.

FGV juga menegaskan bahawa ia tidak memberikan mana-mana saham kepada Genting semasa dan selepas tawaran awam permulaannya.

"Mustahak bagi FGV untuk memberikan penjelasan itu agar orang ramai dan juga peneroka Felda tidak terkeliru dengan laporan yang tidak jelas," kata Presiden Kumpulannya Datuk Sabri Ahmad dalam satu kenyataan di sini.

Beliau berkata demikian sebagai memberi reaksi kepada satu artikel yang diterbitkan oleh MalaysiaKini bertajuk "Umno MP: Why did unrelated person get one million FGV shares?"

Merujuk kepada jadual yang dilampirkan bersama artikel itu yang menyenaraikan pemegang saham utama FGV, Sabri berkata: “407.005 juta yang dinyatakan dalam jadual itu ialah bilangan saham yang dipegang secara langsung oleh Genting dalam Genting Plantations Bhd pada 7 Mei 2012 berasaskan kepada Laporan Tahunan 2011 Genting Plantations.

"Kami mempercayai media termasuk media yang mengamalkan kewartawanan yang baik, yang mendukung rangka kerja etika kukuh untuk mendapatkan sumber yang membantu menjadikan suatu berita menarik.

"Bagi bahagian kami, kami sentiasa bersedia untuk bekerjasama bagi membetulkan sebarang kemungkinan kekeliruan di kalangan pembaca dan orang ramai," katanya.

Sementara itu, Sabri berkata saham FGV mematuhi Syariah seperti yang disahkan oleh Majlis Syariah.

Beliau berkata saham-saham itu kekal "halal" walaupun sekiranya Genting memutuskan untuk menjadi pemegang saham dalam FGV.

"Jika sekiranya ini berlaku, Genting yang melabur dalam FGV, dan bukan sebaliknya di mana FGV membeli dan memiliki saham Genting," kata Sabri.- Bernama

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.