Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, February 11, 2016

Mengapa DAP Tidak Saman Tunku Abdul Aziz Yang Tuduh DAP Rasuah!!!



Kita masih tertunggu-tunggu bilakah DAP mahu ambil tindakan terhadap Razali bekas Pegawai Khas Lim Guan Eng yang terbaru mendedahkan pasal tawaran Israel kepada DAP dan dan RM1.2Billion. Bagaimana pula pasal Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz?

Tunku Abdul Aziz yang pernah berkata, rasuah bermaharajalela di dalam parti itu sedangkan di khalayak umum pemimpin DAP mmelaungkan slogan anti rasuah.

“Saya sertai DAP kerana dijemput oleh Lim Kit Siang. Masa itu,beliau selalu mengatakan DAP tidak ada rasuah namun setelah dua bulan berada di dalam parti itu, saya sedar, ia hanya omong kosong sahaja.

“Rasuah dalam DAP cukup teruk, serta fitnah juga tersangat kuat.Saya dah kena,dan saya ingat saya saja yang kena, rupanya ada lagi yang kena macam saya,”katanya.

Tunku Aziz juga turut mendakwa bahawa Lim Kit Siang telah menjadikan DAP sebagai parti keluarga dengan menggunakan agenda sendiri di dalam mentadbir parti itu.

Menghairankan, mengapa sehingga kini tiada peguam di dalam DAP langsung tidak berani memfailkan saman terhadap Tunku Aziz. Sudah berkali-kali dia mendedahkan “kekotoran” dan “kejijikan” dalaman DAP, tapi langsung tiada saman terhadapnya?

Apakah DAP sedar bahawa pendedahan-pendedahan itu sememangnya benar dan DAP  akan kalah kes sekiranya perkara itu dibawa ke kamar mahkamah? Samanlah Tunku Aziz kalau berani.


2 comments :

Anonymous said...

tak akan saman sbb telur LGE dan LKS telah masuk ke dalam..

Anonymous said...

Itu tandanya DAP tidak menafikan dakwaan Tunku Abdu Aziz bahawa DAP juga RASUAH. Sekarang ni puak PKR (TERUTAMA DIAMPANG) naikkan poster gergasi dengan tema "BEBASKAN ANUAR" kononnya Anuar adalah "TAHANAN POLITIK". Politik apake bendanya jika 9 Yang Arif Hakim mendapati dia bersalah meliwat berdasarkan buktu terdapat "AIR KANJI" anuar dlm ANUS Shaiful Buhari yang direkrutmya sendiri. Yang peliknya, PKR boleh sewenang-wenangnya guna PAPAN IKLAN GERGASI mungkin milik MPAJ untuk "IKLAN POLITIK" KALAU papan iklan gergasi itu milik MPAJ, apakah PKR membayar sewanya? SPRM patut sisat perbuatan PKR NIH.....!

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.