Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, June 20, 2014

Khalid, Tony Pua tak persoal langsung YTL dapat "direct nego"

Tiada sangat isu penglibatan Sultan dalam IPP baru dimana YTL yang dapat. Ulang sekali, YTL yang dapat IPP kerana syarikat IPP SIPP Power dikuasai 69% oleh YTL Power.
Sultan dan rakan-rakan hanya rakan kongsi yang mana Sultan hanya ada 51% dari 30% SIPP Power atau lebih sedikit dari 15%.

Isunya kenapa pula IPP ini diusahakan YTL tanpa tender terbuka???
Dalam usaha  pihak pembangkang melalui akhbar The Edge bersekongkol untuk pertahankan YTL bagi membolehkan direct nego, mereka kata ianya adalah sebab fast track.

Kenapa pihak lain langsung tidak dijemput dan tiada pihak lain yang masuk tender tast frack???? Apa perlu direct nego???

Malah ada lagi isu-isu yang disyaki yang akan masuk tembolok YTL dalam laporan The Edge itu sendiri ....
The Edge dikuasai oleh kroni Dato Seri Anwar Ibrahim bernama Dato Tong Kooi Ong???

Baik YTL dan The Edge bersekongkol bersama menghina Institusi Kesultanan Johor dengan melibatkan Sultan dalam pelaburan yang mana cara ianya diperolehi dipersoalkan.

Sultan bukan memegang kuasa pengurusan
....


Harap Tuanku Ibrahim keluar dari syarikat ini dan baik TUanku saja yang ambbil sepenuhnya SIPP Power jika taida anak Johor yang mampu.


Tapi dalam hal pengurusan dan keupayaan teknikal, pastinya ramai anak Melayu yang pakar dan cekap dalam penjanaan kuasa. Berapa ramai Melayu di TNB yang boleh Tuanku bina menjadi usahawan berjaya???
Khalid Ibrahim dulu bising ....
... dan Tony Pua pun bising pasal proses tender terbuka dan persoalkan 1MDB. Baca SINI. Tapi ...
Kenapa diam bila melibatkan YTL yang Cina penipu ini??? 

1 comment :

Anonymous said...

Mcm Tu lah Perangai BABI..Babi menata orang Tapi Babi tersebut membaham lebih banyak..

YTL hanya satu babi yg dapat di dedahkan..Apa kata Semua BABI2 lain di siasat satu per satu..



Barulah Satu MALAYSIA tahu siapa yg Menipu & Tak Bersyukur sebagai Rakyat Malaysia

Kepada Lotyar2 Muslim..Laksanakanlah Siasatan kepada Babi ini & bila ada masa yg sesuai dakwa mereka di muka pengadilan

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.