Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, April 17, 2015

Pengarah Pengarah Melayu BIAR PENCUCIAN ETNIK terhadap Melayu dalam Maybank!!!

Thursday, April 16, 2015

Ia menceritakan mengenai usaha pencucian etnik di dalam Maybank oleh pengurusan IT Omputih dan Cina ke atas pekerja tetap Maybank yang asal.

Omputih ni bawa cina ramai2 tapi bila projek dia gagal dua kali, dia buang pekerja asal dan bukan pekerja yang dibawa masuk dan gagal. Malah dikatakan ada berlaku sabotaj untuk gagal yang disengajakan.

Cara pengurus dan pekerja dilayan untuk dibuang menyerupai harimau melapah daging. Harimau adalah ikon Maybank. Kekerasan yang dilakukan secara terancang sama macam zaman Gestapo bawah rejim Hiter.

Isunya bukan meritokrasi kerana pengurusan cina yang dibawa tak competent lalu dikambinghitam pengurusan dan staff lama yang majoriti adalah Melayu. Mereka yang faham business process Maybank tapi cina yang datang dari CON-sultant tak mahu dengar dan ingat dah handal sangat.

Nak bangun IT yang mustahak dahla ilmu, pemahaman dan pengalaman tentang business process dan bukan hal teknoloji yang bleh ditukar dan ditambah. Core dalam sistem yang terbina yang penting dan bukan gadget2 terbaru.  

Blogger The Chulan  mengeluh:
http://thechulan.blogspot.com/2015/04/pengurusan-pnb-tido-ke-kalau-rasa-tak.html?m=1

Kadang kala muak juga tengok komen komen orang orang tertentu hentam kerajaan. Yang buat kita mual tu sebab yang komen tu sendiri dari jenis yang tidak betul.

Ada yang baru jadi pengurus syarikat milik kerajaan dan buat macam ayah dia punya syarikat. Baru urus benda macam tu dah tak amanah dan gelecoong. Jawatan pulak bukan sebab kebagusan diri tapi kerana network peribadi.

Kita sebagai bloggers picisan pun dapat in box macam macam berkenaan peneraju GLC sengget ni. Ada kakitangan yang  sudah mati sebab  berubat kampung konon nya mohon medikal dari syarikat tidak di layan. Tapi syarikat tu mampu pula taja benda benda yang tak ada faedah untuk puas kan hati orang atas.

Menurut Rocky, pihak Yayasan Pelaburan Bumiputera berkata tak boleh dipersalahkan Dato Najib dan tulisan blogger tak salahkan Dato Najib. Dia hanya terlibat dalam urusan polisi tapi urusan harian adalah urusan PNB dan Maybank.

Baca siri ke 4 ..... http://anotherbrickinwall.blogspot.com/2015/04/malay-massacre-in-maybank-part-4-but.html 
dan dari situ ada link2 yang lain. Mari kita bantu ketengahkan ke pengetahuan PM akan apa yang berlaku di bawah. Kasi PM sedar akan bertapa hopeless pengurusan Melayu lliberal dalam Maybank dan PNB.

Tun Ahmad Sarji dan pengurusan Maybank sila jawab. Ahmad Sarji ini adalah pejuang DEB dulu. Kenapa bleh terjadi macam gini?

Kami bertanya saja bukan suruh resign lagi...

CR : The Unspinners

2 comments :

Anonymous said...

Melayu ni memang lemah, benda macam ni pun tak boleh diatasi?

Anonymous said...

Melayu high ranking biasanya mabuk makan babi..

Bila melayu itu jadi babi, dia akan play safe dan melayu lain akan dimakan. Dan kononnya liberal Membawa babi menjadi kawan2 ketika membunuh melayu.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.