Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, January 2, 2016

Jawapan Fitnah Rafizi 2016 Tahun Jual Negara

Kepada yang masih tak faham bagaimana Bandar Malaysia hanya 24% dimiliki oleh Syarikat Dari Negara China, ini penjelasannya:

1) 1MDB hanya menjual 60% ekuitinya di Bandar Malaysia.

2) Syarikat yang membeli 60% ekuiti tersebut adalah sebuah syarikat yang 60% dimiliki oleh IWH, manakala baki 40% dimiliki oleh China Rail.

3) IWH 100% Milik Malaysia. 60% dimiliki oleh ahli perniagaan warganegara Malaysia dan 40% dimiliki oleh Kumpulan Prasarana Rakyat Johor.

4) Ini bermakna China Rail hanya menguasai 24% ekuiti Bandar Malaysia.

5) ini juga bermakna 57% ekuiti Bandar Malaysia dikuasai Syarikat yang dimiliki sepenuhnya oleh kerajaan Malaysia dan Johor.

Sudah terang lagi bersuluh bahawa Rafizi Ramli memanipulasi fakta demi untuk membentuk persepsi jahat terhadap Kerajaan Malaysia, khususnya Datuk Sri Mohd Najib Tun Razak.

Apa yang perlu kita sedar adalah, plan Rasionalisasi 1MDB sudah pasti tidak perlu dilakukan sekiranya kita berjaya memperolehi RM 20 Bilion melalui penyenaraian Edra Energy.

Tapi semua ini akibat daripada fitnah dan sabotaj yang berterusan oleh Rafizi Ramli, Tony Pua dan Tun Dr. Mahathir, akhirnya rakyat juga yang menanggung kerugian.

6 comments :

Anonymous said...

Ini adalah MO-ZIONIS si ekoq-ekoq BANGKAI BABI mcm. si mamat ANJING KURAP ni, kat JAMBAN PENDATANG KAPIRDAJAL TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1 - mcm. biasa utk. MENGALIH perhatian dari JENAYAH-JENAYAH BANGKAI BABI depa!

Lihat kes disyaki JENAYAH RASUAH dan TERORISMA amat JIJIK oleh PENGGANAS DAPBANGKAI BABI yg. mendapat DANA dari rejim PENGGANAS ISrael! Lihat di -http://novandri.blogspot.com/2015/12/mengejutkan-kaitan-di-antara-dap-israel.html , MENGEJUTKAN ! KAITAN DI ANTARA DAP & ISRAEL !, December 29, 2015:

....dakwaan dibuat oleh bekas Pegawai Khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng iaitu Mohamed Razali Abd Rahman, yang tersebar dalam media sejak 4 tahun lalu.....3. DAP ditawarkan dana PRU-13 sebanyak AS$300 juta oleh Israel, dan Mohamed Razali juga mendakwa sebuah pangkalan tentera Israel baru akan dibina di Port Dickson sebagai balasan jika DAP berjaya menawan Putrajaya....

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Memang puak PENGGANAS ZIONIS ni semua sedg. cuba menjadikan BUMIPUTERA Islam/Melayu kat P. Pinang sbg. MINORITI sama spt. di Sarawak; dan menjadi SingaPORK-no-2 (SingaPORK adalah pusat Zionis/MOSSAD-CIA/NATO di Asia Tenggara - lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009) - dgn. MENGHALAU kpg-kpg. Islam/Melayu, serta MERAMPAS Tanah Rizab Melayu!

Dahlah bekas perisik US. Edward Snowden MENDEDAHkan IS/ISIS ditubuhkan MOSSAD-CIA (CIA/NATO disyaki sudah diKUASAI ZIONIS)! jadi maknanya KERJASAMA antara PENGGANAS DAPBANGKAI BABI dan rejim PENGGANAS ISrael ANJING KURAP - disyaki akan MENYEBABkan NEGARA ISLAM kita ni diCEROBOH PENGGANAS KANIBAL ZIONIS, IS/ISIS!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Kalau dah fitnah knp tak saman...
Buktikan kebenaran d mahkamah....kalau setakat dolak dalih ja buat kejadah abendanya

Anonymous said...

urusan mahkamah memakan banyak masa dan tenaga....manakala sesetengah aset pula kena dibekukan buat sementara waktu....ini merugikan....move on....tawakkal kepada Allah..kalau niat dan tujuan baik,teruskan saje.....

Anonymous said...

Apakah kerja nk tangkis fitnah hanya dengan saman??
Sapa ajar kau sikit2 main saman? org yg saman je tak bersalah? habislah dunia kalau semuanya nak kena turun naik court habis wang berjuta utk hadapi pemfitnah..peguam buat duit jelaa...
kalau jd kes saman kes akan berlarutan.. banyak lagi masalah akan merumitkan keadaan dan akhirnya puak dajjal pemfitnah ini dikira berjaya dgn melengahkan keadaan dgn saman.


Rafizi adalah makhluk paling celaka yg hidupnya bermain dgn fitnah. Semoga dia akn dihukum Allah SWT satu masa nanti atas segala damages dan hasutan jahatnya yg menyebabkan PM dan Kerajaan sentiasa dihina dan dijatuhkan!

Nama shj IC spt org Islam tp jiwanya spt org kafir.itulah Rafizi lembu dan juga org2nya. kerja mereka ialah lakukan damage pd musuh mereka spt kes NFC padahal ia naikkan fitnah mengatasi fakta!!

Semoga Allah hancorkan segera puak2 Pakatan Haram ini! Ameen!

Anonymous said...

Nak saman rafizi ke?

Tak payah la... Kat mahkamah nanti si bapok ni akan cakap, "kata-kata I dulu tu hanya gurauan saje"... Terus minta saman dilucutkan... Takkan tak faham lagi perangai si sotong pondan ni..

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.