Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Friday, January 29, 2016

RM1.2 Billion Dari israel : Bila Lim Kit Siang Nak Saman Zuhdi Dan Razali?

LIM KIT SIANG sibuk mengkritik isu derma RM2.6bilion dari keluarga DiRaja Arab Saudi kepada Datuk Seri Najib Tun Razak tanpa mengambil tindakan menyaman Zuhdi dan Razali yang telah membuat kenyataan secara terbuka berhubung isu RM1.2bilion dari Israel untuk DAP.

Pengarah Operasi Pusat Penyelidikan PAS (PPP), Dr Mohd Zuhdi Marzuki mendakwa DAP ditawarkan dana RM 1.2 billion (USD 300 juta) oleh agen Israel pada PRU yang 13 yang lalu. Malahan Mohamed Razali Abd Rahman yang merupakan bekas pegawai khas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, empat tahun lalu turut membangkitkan perkara ini.

Setakat ini Lim Kit Siang hanya membuat penafian semata-mata tanpa mengambil tindakan menyaman Zuhdi dan Razali sepertimana yang mereka laungkan sebelum ini. Kita tertunggu-tunggu saman daripada DAP untuk Zuhdi dan Razali.

Adakah tindakan tidak menyaman Zuhdi dan Razali merupakan bukti bahawa segala tuduhan yang dilemparkan oleh kedua-dua mereka itu benar belaka? Jika benar, maka rakyat perlu menolak DAP dari persada politik tanahair secara total memandangkan mereka berkerjasama dengan rejim zionis yang “menyembelih” orang-orang Islam tanpa peri kemanusiaan.

Adakah DAP cuba menutup isu dana RM1.2bilion dari Israel dengan mengkritik secara berterusan isu derma dari keluarga DiRaja Arab Saudi?

Menurut sumber, dalam masa lima tahun sahaja, Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah menjual 33% tanah Kerajaan Negeri kepada pemaju-pemaju yang mempunyai hubungan kroni atau Lim Guan Eng sekeluarga ada kepentingan dalam syarikat-syarikat pemaju tersebut, pada kadar yang tersangat tidak masuk akal murahnya.

Berikut adalah senarai tanah-tanah yang “didakwa” telah dijual oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang semenjak tahun 2011 sehingga 2014 sahaja.

Senarai tanah-tanah Kerajaan Negeri yang telah dijual dari tahun 2008 sehingga 2011 akan menyusul kemudian dan jumlahnya jauh lebih besar dan luas:

2011 – seluas 102 ekar tanah di Bayan Mutiara telah dijual kepada Ivory Properties pada harga RM1.07 bilion.
2013 – seluas 110 ekar tanah di Gurne Drive telah dijual kepada Consortium Zenith BUCG untuk projek Terowong Pulau Pinang bernilai RM6.3 juta. Kes ini unik kerana nilai RM6.3 bilion itu tidak melibatkan wang tunai.
2013 – 40 ekar tanah di Batu Kawan telah dijual kepada PE Land.
2014 – tanah seluas 245 ekar di Batu Kawan telah dijual kepada Aspen Vision di mana kepentingan Ivory Properties di dalam syarikat tersebut adalah 49%.
2014 – 30 ekar tanah di Batu Kawan telah dijual kepada Paramount Group bernilai RM57 juta.
2014 – 470 ekar tanah di Batu Kawan telah dijual kepada Eco World bernilai RM1.02 bilion.
2014 – 49% daripada 198 ekar tanah di Batu Kawan dan 6.67 ekar tanah di Bayan Lepas terjual kepada Temasek Singapura tanpa membabitkan sebarang bayaran tunai!

Sebelum ini DAP mendakwa bahawa Bandar 1 Malaysia telah dijual, namun mengapa mereka tidak memberitahu bahawa penjualan tersebut hanya dalam bentuk ekuiti sahaja dan bukan penjualan tanah tanah sebagaimana yang “didakwa” telah dilakukan oleh DAP terhadap tanah tanah di Pulau Pinang sehingga bertukar milik?.

Begitu juga dengan skandal DEIG , Kehilangan RM7.68 billion, RM30 billion dan baik pulih pintu gerbang yang menelan belanja RM9.8 juta yang dikatakan wang tersebut hasil sumbangan atau derma. Terlalu banyak yang perlu dijelaskan oleh DAP secara rasminya.

Rakyat perlu tahu bahawa segala dakwaan dan kritikan yang dilemparkan oleh DAP dan pemimpin mereka sebenarnya sekadar alasan untuk mengalihkan rakyat daripada isu sebenarnya yang melanda Pulau Pinang dan isu tersebut terlalu kritikal dan nazak untuk diselamatkan. Pastikan kita sentiasa melihat “agenda tersembunyi” yang sentiasa berselindung disebalik dakwaan DAP. Jangan biarkan DAP terus menipu kita.

– PRU14.tv

2 comments :

Anonymous said...

Itulah, mana SPRM/PDRM bhg. ANTI-TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

Lihat juga si BETINA BINI NO-2 GILA BABI dan BANGANG mcm. LEMBU, disyaki SABOTAJ gelaran ‘DATIN‘ dr. isteri PERTAMA (ini PENIPUAN gelaran dari Sultan, kalau betul) dan sanggup MENGANIAYA arwah abang kandungnya sendiri menggunakan jawatan LAKI BANGSATnya dlm.SP** ni (arwah abang si BETINA GILA BABI ni MENINGGAL DUNIA tidak lama selepas dianiaya - dan balunya serta anak-anak YATIMnya juga teraniaya), yg. begitu KEJI menghina YAB PM kita dan pikiaq dia begitu BERKUASA sbb. Jawatan JANTAN LAKI dia – apa KEJADAHnya ni?!

Lihat di - http://khairulryezal.blogspot.my/2016/01/wajarkah-isteri-pegawai-tinggi-sprm.html , Wajarkah Isteri Pegawai Tinggi SPRM Mencampuri Urusan Suaminya Dan Sebarkan Maklumat Di Facebook? January 27, 2016; dan di - http://www.bicara.news/isteri-kedua-pegawai-sprm-guna-suami-ambil-alih-syarikat-abg-kandung/ , Isteri Kedua Pegawai SPRM Guna Suami Ambil Alih Syarikat Abang Kandung?, Oleh McAveMe / dalam Isu Terkini / pada Thursday, 28 Jan 2016!

Aku memang HERAN betullah SPRM ni! Asyik YAB PM/UMNO/1MDB kita diSIASAT! Lepas tu BISING bila diTUDUH tak buat kerja, seolah SPRM ni KEBAL undang-undang pula - letakkan SPRM ni bawah SURUHANJAYA INTEGRITI Agensi Penguatkuasaan di bawah JPM - mcm. PDRM tu! SPRM juga mesti diPANTAU - JANGAN pula SPRM dibiaqkan bermaharajalela seolah dia PALING berkuasa di Malaysia ni!

Lepas tu, seolah pekerja-pekerja SPRM ni TAK boleh diPECAT; media ZIONIS cthnya InsiderBANGKAI BABI/MKKKini akan terus menjlnkan MO-DAJAL biasa depa dgn. mencipta FITNAH kononnya kalau mana-mana pekerja ni diPECAT – depa kononnya dianiaya – Apa KEJADAHnya PENIPUAN amat SETAN pd. RAKYAT ni?! Mcmlah pekerja-pekerja SPRM tu mengatasi undg-undg walaupun ada yg. memang melakukan kesalahan! Lihat di - http://celahgelegar.blogspot.com/2016/01/ketua-pesuruhjaya-sprm-mungkin-akan.html (tapi awas; ini GoBLOG –BANGSAT), Ketua Pesuruhjaya SPRM mungkin akan diganti, kata sumber TMI, Monday, January 4, 2016!

Dahlah ramai pekerja JPA menyokong PEMBANGKANG-KEPARAT dlm. diam, mcm. si DALANG-DUA-MUKA! Mcm-mcm SUBSIDI diberi K'jaan tapi TAK pernah berterimakasih puak DALANG ni!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

Tengok si PENGGANAS PENDATANG RASIS DAPBANGKAI BABI, diKETUAI si ketua strategi HARAM JADAHnya, si TODI-puaKA yg. dilatih MOSSAD ni - asyik boleh MENGHINA Islam/umatnya, terutamanya BANGSA Bumiputera Islam/Melayu; tapi TAK juga diTANGKAP! Lihat di - http://mymassa.blogspot.my/2016/01/tony-pua-hina-pensyarah-melayu.html , TONY PUA HINA PENSYARAH MELAYU, 1/28/2016! Mana juga si PU-LEMBAP-nak-MAMPOS; tau nak BERFESYEN memanjang!

Apa juga jadi hasil siasatan KENCING dan PIJAK gambaq-gambaq YAB PM dan YAB Presiden PAS kita - oleh ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNO/HOMO/RASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1?! JANGAN pula tutup kes ni! Senyap aja apasal - kalau Islam/Melayu buat SALAH, oi cepat benaq diTANGKAP! Tengok juga PENIAGA RASIS BANGKAI BABI yg. KURUNG sewenangnya pengguna Bumiputera Islam/Melayu kita termasuk saudara se BUMIPUTERA kita dari Indonesia, kat Kota Raya tu - apa dah jadi kes ni?! Bukankah itu JENAYAH MENCULIK namanya!

Tengok juga pegawai atasan Bukan Bumiputera dari PDRM yg. dibicarakan sekrg - bawah tuduhan 'komisyen' 1 JUTA oleh SPRM tu; kami RAKYAT nak tau; KOMISYEN apa benda - lansung tak sebut kat berita; apa hal ni! Kalau kes RASUAH, sebut sajalah RASUAH!!

Nek Tempoyak.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.