Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, December 22, 2015

GOLF AMAL YaPEIM TERIMA RM. 18 JUTA



Isu amal golf jelas niat NOW untuk dipolitikkan


PROGRAM Golf Amal YaPEIM, satu kaedah mengumpulkan  sumbangan dari sektor korporat di negara ini, telah berjaya mengumpulkan RM18 juta sejak program ini diperkenalkan pada tahum 1997. Apa masaalahnya jika RM18 juta boleh dikumpul dari rakan-rakan korporat untuk urusan amal jariah?


Isu terbaru hanya tujuan politik untuk burukkan institusi Islam dan jadikan isu pilihanraya.


Isu ini muncul selari dengan isu-isu terhadap JAKIM, khalwat dll oleh pembangkang dan NGO haluan songsang.




Program ini diperkenalkan bukan sahaja memberi faedah kepada YaPEIM dari segi menerima sumbangan, bahkan juga dapat meningkatkan lagi jaringan perniagaan YaPeIM dengan pemimpin korporat dalam negara.

Program Golf Amal YaPEIM merupakan sebahagian daripada Skim Korporat Penyayang yang diwujudkan untuk mengumpul dana untuk disumbangkan pula kepada program amal jariah untuk ummah.

Dalam penganjuran golf amal yang dianjurkan pada 29 September 2013 telah dapat mengumpulkan sumbangan sebanyak RM247,000.

Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin, Timbalan Perdana Menteri (waktu itu) dan Datuk Seri Jamil Khir Baharom, Menteri di Jabatan Perdana Menteri telah menyertai Kejohanan Golf Amal anjuran bersama Al Rajhi Bank – YaPEIM.

Dalam program berkenaan, antara syarikat korporat yang sudi menyumbang kepada Skim Korporat Penyayang YaPEIM ialah Al Rajhi Bank, Kuwait Finance House, Bank Muamalat (M) Berhad, Bank Islam (M) Berhad, UEM Group Berhad, South (M) Industries Sdn. Bhd., Island & Peninsular, Fujixerox, Ericool Engineering, Khairul A & Co., Seri Meraga Properties, DBKL, MPH, TH Plantation, Jahowaki dan lain-lain.

Skim Korporat Penyayang merupakan salah satu skim yang diperkenalkan YaPEIM bertujuan menyediakan wadah kepada masyarakat khususnya pemimpin dan Badan Korporat menunaikan tanggungjawab sosial beramal jariah (CSR) dengan cara membiayai/menaja mana-mana program/skim yang dilaksanakan oleh YaPEIM.

Menariknya, semua sumbangan atau tajaan akan mendapat pengecualian cukai di bawah Seksyen 44(6), Akta Cukai.
  
Skim ini telah dilancarkan semula pada 1 Disember 2000 oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi Perdana Menteri (ketika itu) di Dewan Muktamar, Kompleks Pusat Islam (JAKIM) Kuala Lumpur.  Pelancaran itu dibuat bersempena dengan pelancaran “Kempen Sebulan Beramal Jariah Peringkat Nasional” dan pelancaran “Skim Amal Jariah YaPEIM”

Apa-apa sahaja yang dibeli utk tujuan berkenaan hanyalah wasilah.

Termasuklah simulator dan sebagainya.

2 comments :

Anonymous said...

Tu dia, satu lagi Pertubuhan Islam/Melayu yang miliki aset BERJUTA - utk. MEMBANTU Bumiputera Islam/Melayu; BANGGAnya aku!

Patutlah si ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1, teramsuk NGO depa, NWO (New World Order) - benci sgt. no kat YAPEIM ni! DAJAL betul puak PENGGANAS ni!

Dan tengok bagaimana BUMIPUTERA Islam/Melayu terus dilayan seperti PENGEMIS oleh ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS DAPBANGKAI BABI, di bumi kita sendiri, di P. Pinang (aku haram YAPEIM boleh bantu rakyat MISKIN kita mcm. ni)- lihat di http://darulehsantoday.blogspot.com/2015/12/anak-penjual-pisang-dedah-cerita-sebenar.html:

Anak Penjual Pisang Dedah Cerita Sebenar...

Anak kepada seorang penjual pisang yang mengamuk dan videonya menjadi viral di media sosial memberi penjelasan kenapa dia bersikap demikian.

Menerusi Facebook, Roslan Alan mendakwa, dia tidak mampu mengawal emosi apabila melihat tengkuk ayahnya dipaut oleh penguatkuasa Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP).

Insiden bermula apabila sekumpulan penguatkuasa MPSP mahu merampas peralatan berniaga milik ayahnya serta pisang yang hendak dijual.

“Saya memang tak boleh kawal emosi lagi bila tengok penguatkuasa itu paut tengkok ayah saya. Ayah saya pula ada penyakit lelah (susah nafas),” tulisnya.

Katanya lagi, dia dan keluarganya berasa sangat sedih dengan kejadian yang berlaku dan menyifatkan tindakan anggota penguatkuasa MPSP itu sebagai satu tindakan zalim dan jahil.

Menceritakan mengenai jualan pisang oleh ayahnya di situ, Roslan berkata, tauke hotel yang juga pemilik tapak tempat ayahnya berniaga membenarkan mereka menjalankan perniagaan pisang.

Katanya, ayahnya menjual pisang untuk mencari duit kocek bagi menampung perbelanjaannya menunaikan umrah.

Dia turut mempertikaikan langkah anggota penguatkuasa MPSP terbabit yang tidak mengenakan tindakan sama terhadap beberapa peniaga lain yang turut menjalankan perniagaan kecil-kecilan di kawasan meletak kenderaan.

Tambah Roslan lagi, ayahnya ada mendaftar sebagai penjaja dengan pihak berkuasa tempatan namun, sehingga hari ini ia tidak mendapat sebarang jawapan.

Nek Tempoyak


Anonymous said...

PEMBETULAN: (perenggan KETIGA)

Dan tengok bagaimana BUMIPUTERA Islam/Melayu terus dilayan seperti PENGEMIS oleh ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS DAPBANGKAI BABI, di bumi kita sendiri, di P. Pinang (aku harap YAPEIM boleh bantu rakyat MISKIN kita mcm. ni)- lihat di http://darulehsantoday.blogspot.com/2015/12/anak-penjual-pisang-dedah-cerita-sebenar.html:.....

Nek Tempoyak.

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.