Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Wednesday, December 30, 2015

Netizen Gelar Datin Dania Wira, Individu Tak Wujud… Gambar Sebenar Artis Pakistan



Ratusan komen dan posting di laman sosial Facebook dari kumpulan pro-pembangkang terbukti buta hati apabila terpukau dengan nama Datin Dania Norman dengan gambar profil jelita lantang mengutuk dan menuduh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tanpa sebarang bukti.

Pemeriksaan lanjut mendapati gambar yang digunakan kononnya sebagai Datin Dania rupa-rupanya ialah gambar artis dari Pakistan Mahira Khan ketika beliau melawat Universiti Iqra dan Universiti Karachi di Pakistan.

Betapa mudahnya rakyat Malaysia di laman sosial ini tertipu. Carian laman Facebook miilik Datin itu pun gagal sebab pada asasnya memang ia tidak wujud dan hanya diwujudkan identiti itu untuk mengelirukan dan menyemai kebencian orang terhadap kerajaan.

Dakwaan yang dibuat ‘Datin’ itu pun bukannya terbukti dan ada yang sudah pun dibuat keputusan oleh mahkamah.

Carian dengan nama Datin Dania Norman di laman sosial Facebook begitu viral sehingga ada 24,853 akaun Facebook dikatakan berbicara mengenai dia padahal tak wujud pun.

Daripada jumlah itu, ribuan sudah pasti tanpa berfikir panjang atau menyiasat kebenaran dakwaan yang diberikan terus sahaja klik ‘Share’ di Facebook dan dihebohkan kepada semua orang.

1913703_183984725289386_3555069507224663406_n

Akaun Facebook palsu yang direka untuk memfitnah. 

Kau bunuh kawan aku dalam flight MH370 yang mana sampai sekarang aku tak tau kat mana dia dan penumpang-penumpang lain berada tapi ‘instinct’ aku kuat dan mimpi seorang ustaz alim tu tak mungkin datang dengan sengaja.

Allah beri petunjuk pada dia tanpa sebarang hijab, semua mati dibunuh, mati dengan penuh seksaan,” dakwa Datin berkenaan.

Padahal siasatan sudah mendapati bahawa pesawat milik Malaysia Airlines (MAS) itu terhempas di dalam Lautan Hindi di Australia sehinggalah membawa kepada penemuan bahagian flaperonnya sebelum ini di sebuah pulau di Perancis.
Lupa pula rakyat Malaysia segelintirnya amat gemar agaknya apabila ada yang memaki kerajaan dan pemimpin dengan kata-kata kesat.

Apa yang dicakapkan oleh mereka semuanya akan dianggap benar dan dipercayai tanpa usul periksa.

Kita cerita sikit perihal ‘Datin’ ni mengikut gambarnya yang sebenar… Mahira dilahirkan pada 21 Disember 1982 di Karachi, Pakistan merupakan seorang pelakon.

Dia bukanlah Datin Dania…..




~PRU14.tv

1 comment :

Anonymous said...

manusia gila pembenci najib sanggup buat apa sahaja untuk 'bunuh' karektor Najib..dgn cara begini.. di reka akaun FB dn disusun ayat2 seolah2 wanita dalam gambar itu yang meluahkan perasaan..

betapa buruknya perang saraf bodoh penipu begini semata2 nk bonhongi dan pengaruhi rakyat benci najib.. makna kata Najib memang PM terbaik sehingga bermacam macam helah dibuat, 1001 fitnah tapi tidka berkesan.

Kalau najib tu betul tak betul tak perlu pembenci Najib pakai modal penipu dan fitnah. So memang sahlah Najib benar dan pembenci najib itu yang penipu.


Syabas.. pembongkaran demi memulihkan UMNO dan PM!

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.