Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, December 3, 2015

Tan Sri Muhyiddin Yassin Perlu Letak Jawatan Timbalan Presiden UMNO dan Bersiap Untuk Bertanding Sebagai Presiden UMNO!!!



Dah macam-macam cerita yang kedengaran sekarang tentang para pemimpin UMNO. Bagi yang mengikuti perjalanan dan perkembangan UMNO, pasti akan bersetuju bahawa UMNO sebenarnya sedang berada dalam persimpangan.

Persimpangan yang dimaksudkan adalah 'KRONI' dan 'PERDANA MENTERI'.

Bermula daripada Khairuddin Abu Hassan yang membuat laporan polis ke atas 1MDB yang kemudian menyaksikan dua pemegang IPP yang merupakan 'kawan rapat' Tun Dr. Mahathir akhirnya berjaya memperolehi lanjutan 3 tahun berbanding 25 tahun yang mereka perjuangkan, perlucutan keahlian UMNO ke atas Ketua Wanita UMNO Gopeng yang juga merupakan bekas Ketua Penerangan Wanita UMNO sehinggalah kemelut RM2.6 bilion yang siang tadi telah dijawab oleh Zahid Hamidi, beberapa kenyataan yang dikeluarkan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin agak mengelirukan.

Desakan agar Muhyiddin bertanding sebagai Presiden UMNO telah dibuat sebelum ini oleh pelbagai pihak yang tidak bersetuju dengan Najib Abdul Razak. Malah Muhyiddin menerima sokongan kuat daripada bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir yang menyatakan, Muhyiddin jauh lebih baik berbanding Najib.

Muhyiddin pada masa yang sama, masih lagi menyatakan taat setianya kepada UMNO walaupun tidak berterus-terang yang dia tidak lagi menyokong Najib Abdul Razak.

Pertandingan jawatan dalam UMNO telah ditunda. Jadi, Muhyiddin mempunyai masa yang sangat panjang untuk mengumpulkan sokongan dan penyokong. Apatah dengan beberapa orang Ketua Cawangan yang sekarang ini kononnya sedang mengadakan gerakan untuk menggulingkan Najib semasa PAU nanti, setidak-tidaknya Muhyiddin sudah ada undi di situ.

Berbanding mengeluarkan pelbagai cakap yang memperlihatkan sisi buruk dan lemah Muhyiddin sebagai pemimpin UMNO dan bekas pemimpin kabinet, lebih baik Muhyiddin menumpukan perhatian kepada pertandingan sebagai Presiden UMNO sepertimana yang dilakukan oleh Tengku Razaleigh sewaktu melawan Mahathir yang membawa kepada pengharaman UMNO dan penubuhan UMNO Baru yang turut mengenepikan bekas Yang Dipertua Pekembar pertama, Tunku Abdul Rahman Al-Haj.

Pada masa yang sama, Tun Dr. Mahathir menerusi entri blognya memperakui bahawa segala tuduhannya tentang 1MDB hanyalah BERASASKAN ANDAIAN semata-mata.

Muhyiddin dilihat sebagai boneka Mahathir sekaligus mengurangkan banyak integriti dan kelebihannya yang tersendiri.

Justeru, ini adalah masa yang paling sesuai untuk Muhyiddin melepaskan jawatan sebagai Timbalan Presiden UMNO yang tidak sebulu dengan Presiden, dan bersiap sedia untuk berkempen sebagai Presiden UMNO.

Selagi Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden UMNO, selagi itulah ahli-ahli UMNO yang kurang membaca dan kurang memahami isu, akan terus berkecamuk dengan pelbagai teori dan andaian-andaian songsang, malahan terikut-ikut pula dengan permainan serta hasutan pembangkang.

Kalau benar, Muhyiddin hendak memperjuangkan hak rakyat sepertimana yang didakwanya, hanya dengan melepaskan jawatan Timbalan Presiden UMNO sekarang dan kemudian bersiap sedia untuk bertanding sebagai Presiden UMNO sahaja jalan yang ada.

Secara tradisi, Presiden UMNO adalah Perdana Menteri Malaysia.

Kaedah UNDI TIDAK PERCAYA tidak akan menurunkan Najib sebagaimana yang sedang diusahakan oleh orang-orang UMNO yang enggan berbaiah kepada Najib. Hanya dengan pertandingan sahaja yang boleh digunakan oleh sesiapa sahaja yang mahu melakukan perubahan.

Beranikah Muhyiddin berbuat begitu berbanding keberanian yang hanya berselindung di sebalik jawatan yang disandang?


5 comments :

Anonymous said...

Si mudin-DALANG-DUA-MUKA ni memang BANGSAT! Cakap berbelit-beli mcm. ULAQ SAWA!

Patut diNYAHkan saja si HIPOKRIT-HIPOKRIT BANGSAT ni dari UMNO! Tokey-tokey mana yg. depa ni dah JILAT dulu sampai sanggup MENGKHIANATI majoriti Bangsa BUMIPUTERA MISKIN yg. telah penat-lelah diBELA oleh YAB PM DS Mohd. Najib Tun Abdul Razak kita, penyambungan dari legasi Almarhum Ayahanda beliau, Almarhum YAB PM Tun Abdul Razak Hussein !

Betul mcm. HARAM JADAH si PENJILAT-PENJILAT DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ni! Haritu aku ingat si madey ni dah MAMPOS!

PEMBUNUHAN Memali tu pun depa ni nak halalkan?! Dasar puak BANGKAI dr. JAMBAN TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-SOROS/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no-1, yg. terus nak menSABOTAJ NEGARA ISLAM, pusaka nenek moyang berzaman kita ini!

Memang patut BERAMBOS semua PENGKHIANAT amat TAMAK kuasa tapi bukannya pedulikan rakyat pun, terutamanya yang miskin!! Kalau betul depa cintakan UMNO dan rakyat terutamanya yang MISKIN/TERANIAYA, takkan sanggup sewenangnya nak MENGGULINGkan YAB PM DS Najib TERCINTA kita serta UMNO, apalagi dgn. cara amat JIJIK melalui kerjasama dgn. MUSUH-MUSUH ISLAM/umatnya serta UMNO - iaitu MUSUH-MUSUH dari JAMBAN TERORIS-TERORIS PKRHOMO/DAPBANGKAI termasuk NGO-paling-RASIS/DAJAL-depa, si BerSHIT-KULI-SOROS/ZIONIS-ISrael tu!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

YTLSIAL dan kroni-kroni SIAL lain tu masih terus LAHAP-DARAH-RAKYAT, terutamanya yg. MISKIN, akibat si MadeyBANGSAT! GERAMNya aku! Patutnya di"nationalize"kan kembali apa-apa syarikat awam yg. diswastakan si DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey kerana itu adalah PENIPUAN pd. RAKYAT!

Madey-si JIJIK-tak-MAMPOS juga ni ni memang dah tunjuk TEMBELANG dia akhirnya - GILA betul KUASA dan KEMEWAHAN utk. anak dia sampai si PENGGANAS kit SIAL BANGKAI BABI pun dok galak JILAT JUBOQ dia! Si DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ni serta keturunan dia memang PENYAMAQ, terutamanya mempergunakan ISLAM sewenangnya!

Tengok TOKEY-TOKEY PENYAMUN yg. jadi hartawan anak-beranak berBILLION masa zaman Madey; DASYATnya! Termasuk menyebabkan BIL LETRIK begitu TINGGI-nak-mampos di zaman DIKTATOR PENYAMUN/PEMBUNUH/PERASUAH-madey ni dulu!

Lihat di - http://theunspinners.blogspot.my/2015/10/politik-najib-dibunuh-kerana-tak.html , Politik Najib dibunuh kerana tak sambung YTL Power?, Posted by The Unspinners at 10/07/2015; di - http://wwwmegatpanjialam.blogspot.my/2015/10/mansuh-ipp-mansuh-ap-mansuh-perniagaan.html, MANSUH IPP, MANSUH AP, MANSUH PERNIAGAAN MESIN SLOT... PATUTLAH BERIA-IA DESAK NAJIB LETAK JAWATAN!!!; dan di - http://theflyingkick.blogspot.my/2015/10/bapanya-perah-duit-rakyat-malaysia.html , BAPANYA PERAH DUIT RAKYAT MALAYSIA MENERUSI KONSESI IPP, ANAK PEREMPUANNYA ANTARA 50 ORANG 'WANITA BERKUASA DI ASIA' DI SINGAPURA!!! October 13, 2015!

Memang makin BANGSAT HARAM JADAH si madey-PEMBENCI-Bangsa BUMIPUTERA Islam/Melayu kita ni (ya, TOPENG SIALnya dah TERDEDAH akhirnya – sampai boleh MENYOKONG si PENGGANAS BerSHIT BANGKAI BABI–ejen SOROS-NED/CIA-MOSSAD)! SPRM buka balik semua kes Tokey-Tokey PENYAMUN-BANGKAI BABI-PENJILAT-madey ni – lihat juga di http://ibm-akusayangumno.blogspot.my/2015/10/cina-balaci-era-tun-mamak-mahathir.html , CINA BALACI ERA TUN MAMAK MAHATHIR MUNCUL DAN DESAK NAJIB UNDUR?..LU SAPA? SABTU, Posted by Ismail Bukit Mas, 03 OKTOBER 2015!

Buka juga balik kes-disyaki-PENIPUAN 12.5 BILLION dalam kes “Port Klang Free Zone”(PKFZ) dan skandal PERWAJA Steel – semuanya berlaku di bawah si PENYAMUN-madey ni!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

bagi aku mohedeenn ni paling bodoh dlm sejarah timb presiden umno sbb trlalu yakin dgn gerakan madey mamak. Kalu ye pun nk naik cpt asahlah taring tu bg tajam.. bukan harap taring mamak kerala semata2..

Mamak kerala kita tau dia marah najib bkn soal ketelusan atau rasuah jauh sekali soal rakyat sbb zaman dia jd pm dulu dialah bapak pengamal rasuah.. bpr hanya hiasa shj.. kroni2 mamak amat ramai zaman dia jd pm..so kita paham lah madey keling lawan najib sbb isu wang dan kekayaan legasi..

tp si moheden ni bengap taktau nk diajar.. nk kate telus dia pun byk isu dan penyelewengan..nk ckp ada kroni bergayut.. xde power pun nk wujud circle mcm mamak madey..yg jana untung billion dr hasil peras ugut projek2 kroni dlm krjn...

so apa sbrnya moheden ni mahu?? cube citer?

Anonymous said...

Tu yg betul. Dia patut declare awal2 yg dia akan bertanding sebagai president. Test power dan jadi anak jantan. Dengan izin Allah kalau memang, boleh buat apa yg dia laaungkan.

Anonymous said...

Artikel bodoh mcm ni kalau 10 atau 15 tahun dulu boleh jalan la bro ! Ketika mana segala mcm aplikasi internet dari FB,YT,INSTAGRAM,WHASTUPP dan segala macam belum ada lagi.La ni tak jalan ,Tok ayah dan opah kat kg pun boleh tau apa yg najib buat apa yg Muhyiddin buat.So guna taktik lain la bro

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.