Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Sunday, October 20, 2013

PANAZZZZ ..... Gereja HALAU Sekolah St Thomas Sebab Nak Ambil Balik Tanah ! ?

 
Sekolah Kebangsaan ( SK ) St Thomas dan Sekolah Menengah ( SM ) akan dipindahkan, menumpang sementara di sekolah lain bermula 1 Januari 2014 sementara KPM juga dalam cadangan membina satu kompleks sekolah untuk SK St Thomas dan SMK St Thomas tetapi perlu mengambil masa beberapa tahun untuk disiapkan sepenuhnya.
 
Tapi tiba2 pihak gereja rasa nak pakai tanah itu - selepas berpuluh tahun - maka dihalaunya semua dan kerajaan terpaksa memindahkan semua pelajar, guru2 dan kakitangan sekolah. Notis pulak tu beberapa bulan saja.
Memang nak cari pasal la ni !
 
Tindakan memindahkan sekolah ini bukan saja akan memberi kesan kepada murid2 tersebut tapi juga kesan kepada murid2 disekolah yang beri mereka tumpang..... selama beberapa tahun sehingga tapak baru ditemui, dibeli dan dibangunkan sekolah baru.
Baca selanjutnya paparan oleh Din Turtle


No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.