Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, October 17, 2013

Video - Dibelasah Kejam Dituduh Mencuri, Dimana Pejuang Hak Asasi @malaysiakini @LatheefaKoya Ni @Zahid_Hamidi @PDRMsia

 
 
Dimana mereka yang memperjuangkan hak asasi manusia ? Dimana spinning portal Malaysiakini ? Adakah anda semua hanya bercakap mengenai hak asasi penjenayah berprofil tinggi sahaja ? Dimana keadilan Latifah Koyak ?
Bila seorang penjenayah mati ditembak polis, kamu semua bising, tapi bila polis mati ditembak penjenayah kamu bisu, bila keling balun Melayu kamu bisu, perkara yang melibatkan jenayah pun hendak kamu politikkan !!! Tapi pencapaian KDN dan pihak polis kebelakangan ini ada kamu hargai ?
Sebenarnya kamu langsung tak layak bercakap mengenai hak asasi, kamu sendiri tidak faham apa maksud hak asasi. Kamu melihat hak asasi itu hanya perlu kepada penjenayah yang berdepan dengan pihak polis, bagi kamu hak asasi tidak terpakai kepada hal yang tidak bersabit dengan tindakan pihak polis, hak asasi kamu lebih cenderung kepada siapa yang melakukan bukan apa yang dilakukan.
Kamu semua patut lihat apa 'black guard' buat  pada rakaman video dibawah ? Ini hanya antara  salah satu kes. Pernahkah kamu persoalkan tindakan spesis yang punyai kuasa 'guard' ketika mereka menjalankan tugas ? Kalau polis pun tak boleh buat macam tu, macammana orang awam boleh sampai ketahap itu?
Apa hak untuk pukul suspek sedemikian rupa ? Dimana hak asasi manusia untuk suspek ? Atau hak asasi ni untuk keling jer ? Kenapa perlu muka suspek yang menjadi sasaran pukulan serta sepakannya ? Siasatan yang bagaimana telah dilakukan sehingga boleh bertindak seperti itu ? Apa bukti yang didapati sebelum menangkap suspek ? Apa yang sudah suspek curi ?  Suspek ditangkap ketika sedang mencurikah ? Sepatutnya pejuang hak asasi seperti Latifah Koyak dan Hampa Maidin perlu soal perkara itu kepada umum dan tidak hanya tertumpu kepada pihak polis semata-mata.
 
 
 
 Sumber
 


1 comment :

Anonymous said...

Served him right. Not a rasis

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.