Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Saturday, March 5, 2016

Ahli #Challenger Pernah Terlibat Kecurangan Akademik Ada Hati Desak PM@NajibRazak Letak Jawatan!!!

AHLI ‪#‎CHALLENGER‬ YANG PERNAH DIPECAT KERANA SKANDAL MENIRU DALAM PEPERIKSAAN DI UTeM MAHU PM NAJIB LETAK JAWATAN!

[Admin] dari emel pembaca.

Meniru dalam peperiksaan merupakan kesalahan yang sangat serius dalam dunia akademik. Di Universiti Awam seperti Malaysia kesalahan ini tertakluk dibawah peraturan Kaedah-kaedah universiti masing-masing.

Ada seorang anak muda dari mahasiswa challenger bernama Affendy Mohd Salleh ini sedang mencabar pemimpin negara yang beliau tuduh skandal. Lupakah dia bahawa dia pernah dibawa ke lembaga tatatertib dan akhirnya dipecat sebagai YDP MPP UTeM 2013/14 sehingga digantikan dengan Mohd Adnan Abu Bakar.

Skandal memalukan seorang YDP meniru dalam peperiksaan merancakkan kekecohan pada tahun itu. Dia berusaha keras merayu dan akhirnya keputusan dibuat.

Jadi janganlah dia mendabik dada mengajar orang lain seolah-olah dia sebagai pemimpin mahasiswa yang tidak pernah ada skandal. Jangan jadi ibu ketam mengajar anaknya berjalan betul.

Apakah contoh yang baik ke kepada mahasiswa dan rakyat kalau jenis begini jadi pemimpin nanti?

Dia bernasib baik, bagi kes-kes tertentu yang ditangkap ketika meniru di dalam peperiksaan tindakan ialah buang universiti.

Jadi berhentilah mengutuk dan salahkan orang lain. Hormatlah sistem negara.

Whatasp kumpulan Challenger yang tersebar itu menunjukkan perbualan kalau Tun M salah sekalipun tetap akan pertahankan Tun M. " Even kalau Tun M tu buat salah macam Najib sy stil akan fight dia".

Dan Don Andy 87 ( Affendy Mohd Salleh) berkata "Agree.. right now...najib must step down dulu. Sesiapa saja yang ada scandal..kita tentang".

‪#‎Nota‬: Keputusan memecat dan menggantikan beliau dengan Mohd Adnan Abu Bakar adalah tepat kerana Adnan adalah Penerima Anugerah Pelajaran Diraja UTeM pada tahun 2014. Ini contoh pemimpin mahasiswa yang berkaliber dan tiada skandal.

No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.