Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Tuesday, March 22, 2016

Patut la Lim Guan Eng Nak Lari Ke China, Rupanya Terkantoi Lagi...


KANTOI LAGI

Menurut Sumber mengapa Lim Guan Eng seperti yang dikatakan oleh Setiausaha Politiknya, Wong Hong Wai, akan berada di Hainan, China pada minggu ini walaupun sesi penggulungan di Parlimen sedang berjalan dan Lim Guan Eng pula tidak mengambil kesempatan untuk menjawab tuduhan yang dia terasa daripada Shabudin Yahaya. (RUJUK SINI)

Lim Guan Eng dalam sidang medianya sebelum ini, menafikan Phang Li Koon terlibat atau mempunyai sebarang kaitan dengan syarikat pemaju yang telah merampas tanah PPRT untuk dijadikan klinik pakar pergigian dan hotel mewah. 

Tender untuk tanah Taman Manggis telah dikeluarkan pada Februari 2010 dan telah dimenangi oleh Kuala Lumpur International Dental Center Sdn. Bhd (KLIDC) untuk pembangunan dan pengurusan sebuah pusat perubatan. 


Selepas tender tersebut dimenangi oleh KLIDC, syarat-syarat kegunaan tanah tersebut yang dinyatakan dalam tender, beransur-ansur berubah menerusi surat kepada KLIDC pada tahun 2011. 



Daripada penggunaan tanah 100% untuk kegunaan pusat perubatan swasta, ia bertukar menjadi 30% pusat perubatan swasta dan 70% pula adalah hotel dan apartment servis.

Ini bermakna, memang dari asal pun, projek PPRT dianggap menyemak mata dan mengganggu keuntungan yang akan diperolehi. Justeru, dengan penuh helah, termasuklah menolak tawaran lebih lumayan dari parti BN yang menawarkan RM22 juta untuk tanah yang telah dijual RM11 juta kepada KLIDC yang mempunyai pula kaitan dengan Phang Li Koon. 

Sebagai Ketua Menteri dan Ahli Exco Hal Ehwal Tanah dan Pembangunan, selain Pengerusi Majlis Perancangan Negeri (SPC), sudah tentu Lim Guan Eng tahu tentang perubahan ini yang memerlukan pula kelulusan daripadanya!

Surat ini telah disahkan sebagai notis Kelulusan Perancangan 2014:


Bidang tanah ini sebenarnya diperuntukkan untuk pembinaan 272 unit rumah kos rendah untuk rakyat termiskin tetapi projek tersebut dibatalkan oleh Lim Guan Eng atas alasan Kerajaan Negeri Pulau Pinang saiz tanah tersebut tidak mencukupi. 

Kerajaan Negeri Pulau Pinang berkata, tanah berkenaan tidak mencukupi untuk pembinaan 272 unit rumah kos rendah tetapi cukup lebar untuk pembinaan hotel dan suites servis 24 tingkat - siap dengan apa yang sangat dikehendaki oleh Lim Guan Eng iaitu KOLAM MANDI. 

Pemilik KLIDC adalah Datuk Tang Yong Chew dan Tang Yong Chew adalah boss kepada Phang Li Koon - wanita yang telah menjual hartanah bernombor 25, Jalan Pinhorn dengan harga di bawah paras nilai pasaran sebenar RM2.8 juta pada tahun lepas.

Banyak yang perlu dijelaskan dan tidak hairanlah kenapa tiba-tiba sahaja Lim Guan Eng ada lawatan rasmi di Hainan.



No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.