Megat Panjialam

. إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِهِ صَفّاً كَأَنَّهُم بُنيَانٌ مَّرْصُوص 61.4. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang berperang dijalan-Nya dalam barisan yang teratur seakan-akan mereka seperti suatu bangunan yang tersusun kokoh.

Thursday, August 13, 2015

Hebat Lakon Layar @drwanazizah Makan Nasi Lemak Bungkus Dalam Komuter


 



Tidak dapat dinafikan Ketua Pembangkang dan juga Presiden PKR, Dr Wan Azizah adalah merupakan pelakon yang hebat. Walaupun masih belum menyamai pelakon terbaik Malaysia, Anwar Ibrahim, lakonan Dr Wan Azizah sememangnya cukup mantap. Berbekalkan nasi lemak bungkus, Dr Wan Azizah tidak sabar-sabar untuk makan tengah hari di dalam tren. Dengan harta berjuta ringgit yang ditinggalkan kepada beliau dan keluarganya, Dr Wan Azizah berpura-pura terkesan dengan GST. Tulis beliau di dalam laman sosial Facebook,

Alhamdulillah... ada rezeki makan nasi lemak bungkus untuk tengahari ini dalam tren...nak order makanan lain nanti kena GST pulak ...

Makanpun terpaksa di tempat duduk penumpang. Dr Wan Azizah tidak tahukah ada peraturan melarang makan dan minum di sebarangan tempat di dalam tren? Bukankah terdapat papan tanda larangan makan, minum dan merokok yang banyak di dalam tren berkenaan? Kenapa mesti propa makan di tempat duduk penumpang? 

Makan nasi lemak dalam tren yang berhawa dingin akan menyebabkan bau busuk dan mengganggu keselesaan penumpang lain. Dr Wan Azizah tidak boleh bertimbang rasa kah atau sememangnya seorang yang suka melanggar peraturan dan undang-undang? Beginikah kepimpin melalui teladan? Pecat sajalah Penasihat Media Presiden PKR ini.


Kemaskini 4.45 PM:



Perjalanan Dr Wan Azizah adalah daripada KL Sentral ke Ipoh menaiki ETS. Memandangkan ETS KTM rosak, ianya telah diganti dengan Komuter SCS ke Ipoh. Komuter SCS ini adalah bahasa orang KTMB untuk tren komuter buatan CSR Zhuzao dari China. Siapa yang bekalkan nasi lemak berkenaan kena tanya pegawai-pegawai KTMB di bawah: 




No comments :

DISCLAIMER

Blog ini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui ruangan ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian blog ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Penulis tidak memaksa anda memasuki blog ini dan tidak akan bertanggungjawab jika ada yang tercedera atau tersinggung emosi, atau disaman jika melanggar akta mesin cetak dan lain-lain undang-undang yang berkaitan. Segala caci maki, kutukan, fitnah adalah antara anda dengan ALLAH Azza Wa'jal. Berilah komen dan kritikan yang membina. Insyallah kami akan cuba membalas komen-komen anda.